دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

قرص ضدبارداری یاسمین، تقلبی هم در بازار است مواظب باشید

دکتر حسین برزگر مدیر نظارت بر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به تازگی در بازار داروی کشور به ویژه در استان خوزستان نمونه تقلبی داروی ضد بارداری یاسمین (Yasmin) مشاهده شده است که باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل تهوع و حتی وقوع بارداری در زنان می شود.

وی گفت: این نمونه تقلبی از نظر ظاهری و بسته بندی به صورت ماهرانه همانند نوع اصلی آن توسط افراد سودجو و قاچاقچیان دارو ساخته و درکشور توزیع شده است.

برزگر با بیان اینکه به راحتی می توان با شناسایی تفاوتهای موجود بین انواع تقلبی و اصلی این دارو، آن را تشخیص داد، افزود: نشان بایر (BAYER) سمت راست بالای جعبه دارو اصلی زیر نور تابش اشعه UV دستگاه تشخیص اسکناس به صورت یک علامت به علاوه (+) روشن می شود، نوع اصل این قرص، دارای برچسب اصالت داروست که به صورت هاشور خورده (اسکراچ) است و با خراش دادن آن می توان کد نمایان شده را به شماره 2000404 پیامک کرد و از اصالت آن اطمینان حاصل کرد و روی بلیستر قرص قسمت وسط، کلمه یاسمین (yasmin) نوشته شده است که با ناخن پاک نمی شود.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای کسب هر نوع اطلاعات دیگر نیز می توان به نشانی اینترنتی WWW.IRANESALAT.ORG و یا با شماره تلفن 22373561-021 تماس حاصل کرد.