دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

هزینه های ترک اعتیاد مواد مخدر با جزئیات ( مراکز دولتی و غیر دولتی در سال 1391)

هزینه های ترک اعتیاد با جزئیات

در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و مراکز درمان اعتیاد، «تعرفه‌های پیشنهادی درمان اعتیاد» در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر پس از اقدامات کارشناسی در دو بخش دولتی و خصوصی تعیین شد؛ بدین ترتیب تعرفه‌های پیشنهادی کارشناسی شده به شورای عالی بیمه ارسال و در صورت تصویب در این شورا برای ابلاغ به هیات دولت ارسال خواهد شد.
به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، تعرفه درمان با "متادون" با احتساب هزینه دارو در مراکز دولتی ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در بخش غیردولتی ۸۶ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شد. همچنین تعرفه دولتی درمان با "شربت تریاک (تنتور اپیوم)" با احتساب هزینه دارو ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان و این تعرفه برای مراکز غیردولتی ۹۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.
تعرفه درمان نگهدارنده با "بوپرنورفین" در بخش دولتی بدون احتساب هزینه دارو ۳۹ هزار و ۳۰۰ و در بخش غیردولتی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان لحاظ شده است.
باید افزود: تعرفه مصوب شده برای سم زدایی با "بوپرنورفین" برای مراکز دولتی و بدون احتساب هزینه دارو ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان و برای مراکز خصوصی و بدون احتساب هزینه دارو ۱۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه سم زدایی با "کلونیدین" در بخش دولتی بدون احتساب هزینه دارو ۵۴ هزار و ۲۰۰ و در بخش غیردولتی ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

تعرفه مصوب شده برای درمان نگهدارنده با "ناپروکسین" در بخش دولتی بدون احتساب هزینه دارو ۳۴ هزار تومان و در بخش غیر دولتی ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان لحاظ شد.

مشرق تاریخ انتشار خبر: ۱۲م آبان ۱۳۹۱