دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

ما باید فرهنگ بسازیم (ترنس مک کنا ) Terence McKenna

ما باید فرهنگ بسازیم. تلویزیون نگاه نکنید ، به مجلات توجهی نکنید و حتی به رادیو هم گوش نکنید . مسیر خودتان را بسازید .

Photo: ‎ما باید فرهنگ بسازیم. تلویزیون نگاه نکنید ، به مجلات توجهی نکنید  و حتی به رادیو هم گوش نکنید . مسیر خودتان را بسازید . ارتباط بین زمان و مکانی که در آن حضور دارید لحظه ای ترین جهان شماست و اگر شما نگران مایکل جکسون و یا بیل کلینتون یا شخص دیگری باشید آنگاه شما قدرت خود را فراموش کرده و از دست خوهید داد و تمام قدرت خود را به آیکون ها و تصاویر خواهید داد ، آیکون ها و تصاویری که توسط رسانه های الکترونیکی نگهداری می شوند و شما را ناخواسته مجبور می کنند تا مانند x  لباس بپوشید با لبهایی مانند y داشته باشید. این نوع طرز تفکر فاجعه است . اینها همه انحرافات فرهنگی است و اما در واقع چیزی که حقیقت دارد شما ، دوستانتان ، انجمن هایتان ، تفریحاتتان ، ارگاسم هایتان ، برنامه ها و آرزوهایتان هستید.  به ما گفته می شود
ما باید فرهنگ بسازیم.
تلویزیون نگاه نکنید ، به مجلات توجهی نکنید و حتی به رادیو هم گوش نکنید . مسیر خودتان را بسازید .
 ارتباط بین زمان و مکانی که در آن حضور دارید لحظه ای ترین جهان شماست و اگر شما نگران مایکل جکسون و یا بیل کلینتون یا شخص ...دیگری باشید آنگاه شما قدرت خود را فراموش کرده و از دست خوهید داد و تمام قدرت خود را به آیکون ها و تصاویر خواهید داد ، آیکون ها و تصاویری که توسط رسانه های الکترونیکی نگهداری می شوند و شما را ناخواسته مجبور می کنند تا مانند x لباس بپوشید با لبهایی مانند y داشته باشید. این نوع طرز تفکر فاجعه است .
 اینها همه انحرافات فرهنگی است و اما در واقع چیزی که حقیقت دارد شما ، دوستانتان ، انجمن هایتان ، تفریحاتتان ، ارگاسم هایتان ، برنامه ها و آرزوهایتان هستید. به ما گفته می شود " نه " ، ما بی اهمیت هستیم ، ما جانبی هستیم . مدرک بگیر ، کار بگیر ، این کار را بکن و آن کار را نکن و در نتیجه شما یک بازیگرید در حالی که حتی نمی خواهید در این بازی ایفای نقش کنید . شما خواهان اصلاح ذهن خود هستید و می خواهید آن را از دست طراحان و مهندسان فرهنگی در بیاورید زیرا آنها قصد دارند شما را به یک احمق نیمه پخته تبدیل شوید که تمامی این زباله هایی که توسط استخوان های این دنیای مرده تولید می شود را مصرف کنید .

افکار آلدوس هاکسلی (Aldous Huxley) درباره ذهن ,و ضمیر انسان

افکار آلدوس هاکسلی (Aldous Huxley) درباره ذهن ,و ضمیر انسان
Photo: ‎
ذهن انسان شگفت انگیز است


"هر فرد در هر لحظه قادر است که هر آنچه از آغاز برایش اتفاق افتاده است را به یاد بیاورد و هر آنچه که در هر کجای دنیا رخ می‌دهد را درک کند. مغز و سیستم اعصاب در برابر این سیل دانش‌ که هر لحظه به سوی ما سرازیر می‌شود و عمدتا بیهوده، غیر ضروری ...و نامربوط است از ما محافظت می‌کند و با مسدود نمودن و از میان برداشتن آنها، از سردرگمی و مستغرق گشتن ما در این دریای بیکران علم جلوگیری می‌کند. اما بسیاری از آنچه که ما باید به یاد آوریم و یا از دنیای پیرامون خود دریافت نماییم نیز در میان این سیل عظیم مدفون می‌ماند و آنچه از سد مغز و سیستم اعصاب عبور می‌نماید، گزیده‌ای بسیار ناچیز است که ممکن است در عمل مفید باشد. بر این اساس، هر کدام از ما به طور بالقوه ذهن و ضمیری بیکران هستیم."
- آلدوس هاکسلی (Aldous Huxley)
منبع PersianPsy

رحمانی فضلی: چون رادار نداریم نمی توانیم مواد مخدر را کنترل کنیم ؟

رحمانی فضلی: چون رادار نداریم نمی توانیم مواد مخدر را کنترل کنیم ؟
رحمانی فضلی: تحریم ممنوعیت ورود تجهیزات مبارزه با مواد مخدر هنوز برقرار است
نویسنده 
ایشان در مصاحبه خود ندادن رادار برای کنترل مرزها را  از علل شکست در مبارزه با مواد مخدر در ایران می داند
رادار نداریم بجاش رادیو کنترل داریم که ؟


برادر رحمان فضلی
از قدیم گفته اند عروس بلد نبود برقصه می گفت زمین کجه ؟
برادر برای کنترل مواد مخدر در ایران احتیاج به رادار نیست بلکه  یک دستگاه کنترل از راه دور لازمه ؟
یک دستگاه رادیو کنترل هفت کاناله مارک فیوتابا بخرید بردش هم خوبه ؟  به برید خانه از همان جا می توانید همه قسمت های مواد مخدر چه  ورود چه خروج یا تک اف لندینگشو کنترل کنید  ؟


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد صندوقی جهت اعطای تسهیلات با شرایط مناسب به معتادان ترک کرده و درمان شده با هدف صیانت از خانواده‌های آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود که پیرامون ارائه گزارش از دستاوردهای ایران از نشست وین برگزار شد، گفت: حضور ایران در این اجلاس بسیار موثر بود و کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت امور خارجه از شش ماه قبل تلاش‌های خوبی را برای حضور در این جلسه برای ارائه گزارش انجام داده بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه این نشست برای مقامات هر 10 سال یک بار برگزار می‌شود، در صحبت‌هایی که معاون دبیرکل اجلاس داشتند، از ایران به خاطر اقدامات خوبی که در امر مبارزه با مواد مخدر داشته، تشکر شد.

وزیر کشور گفت: در این جلسه مقرر شده بود لغو اعدام برای جرم مواد مخدر و همچنین قانونی کردن مصرف برخی مخدرها، در بیانیه صادر شود که با تلاش‌های ایران و کشورهایی که با این موضوع مخالفت داشتند، بیانیه‌ای صادر شد که این دو مورد در آن وجود نداشت، البته کشورهای آمریکا و اروپایی بیانیه مستقلی را برای اعدام ارائه دادند.

رحمانی فضلی ادامه داد: وقتی عنوان می‌شود که یک قاچاقچی مواد مخدر اعدام می‌شود، این حکم مطابق با احکام قضایی و با حضور وکیل انجام می‌شود، چرا که قاچاق صرفا جابجایی مواد نیست؛ بلکه قاچاچیان ماموران مسلح بوده، درگیری مسلحانه داشته، اقدام به عبور غیرقانونی از مرزها می‌کنند و همچنین پولشویی و تجاوز به عنف و درگیری منجر به قتل نیز از مواردی است که قاچاقچیان مواد مخدر آن را انجام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل جلسه اعضای ابتکار سه جانبه با حضور مسؤلین کشورهای افغانستان، پاکستان و ایران گفت: در این جلسه ارزیابی‌های خوبی صورت گرفت و تاکید شد همکاری‌های سه جانبه همچون گذشته ادامه داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه همواره جامعه رسانه‌ای، افزایش کشفیات و مبارزه با مواد مخدر را عنوان می‌کنند اما همچنان کشفیات این مواد رو به افزایش است، پاسخ داد: با توجه به اینکه ایران در موقعیت جغرافیایی واقع شده که همسایه بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر است و بر این اساس در مسیر ترانزیت قرار گرفته‌ایم؛ طبق برآوردها، افغانستان اولین تولیدکننده مواد و کاشت خشخاش در دنیا است به طوری که سالانه 80 تن تولیدات مواد مخدر داریم.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به گستردگی مرزهای آبی و خاکی نیز امکان کنترل مرزها مشکل است، اما علی‌رغم این دشواری، امروز 80 درصد کشفیات تریاک دنیا از سوی ایران صورت می‌گیرد و در 11 ماهه امسال بیش از 500 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش کشفیات در 11 ماهه گذشته، 19 درصد بوده گفت: معادل مواد مخدری که کشف شده نیز در داخل کشور توزیع می‌شود و امیدواریم با تمهیداتی که برای سال 93 در نظر گرفته‌ایم، بتوانیم این توزیع را به حداقل برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: با مبارزاتی که در مرز برای مقابله با ورود مواد مخدر صورت گرفته، شاهد هستیم مسیر ترانزیت به سمت آب‌های آزاد کشیده‌ شده است، اما همچنان به عنوان اولویت برنامه‌های ستاد، کنترل مرزها در دستور کار است.

تحریم ممنوعیت ورود تجهیزات مبارزه با مواد مخدر هنوز برقرار است



به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی درباره برداشته شدن تحریم‌ها برای ورود تجهیزات مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در حوزه تجهیزات هیچ گونه گشایشی حاصل نشده، در حالی که اگر بتوانیم مرزها را به رادارهای ویژه مجهز کنیم، کمک بسیار زیادی در امر کنترل خواهد داشت، اما علی‌رغم مذاکراتی که صورت گرفته، هیچ گشایشی حاصل نشده است.

وی افزود: در حال حاضر با استفاده از امکانات داخلی، کنترل مرزها را در دست داریم و مقرر شده با استفاده از فیبر نوری نیز بتوانیم مرزها را مجهزتر کنیم.

آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر پنهان است



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر که تعداد آنها طی سال‌های گذشته ارقام مشابهی بوده، گفت: اساسا در کشور با مشکل آمار مواجه هستیم و این ضعف به شمار می‌رود. هر چند که در سایر حوزه‌ها مشکلات آماری بیشتر دیده می‌شود، اما با توجه به اینکه بخشی از آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر پنهان است، نمی‌توان آمار دقیقی را در این مورد برآورد کرد لذا تنها آمار افرادی ارائه می‌شود که اعتیاد آنها پنهانی نیست.

رحمانی فضلی در ادامه درباره اقداماتی که در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر صورت گرفته نیز گفت: در حوزه پیشگیری و درمان و صیانت راهی جز همکاری و مشارکت مردم نداریم و باید بتوانیم با آگاهی‌بخشی و ارتقای اطلاعات آنها، به بحث پیشگیری بیشتر بپردازیم.

وی گفت: متاسفانه در خصوص روانگردان‌ها اطلاعات مردم بسیار پایین است و از این مواد، آثار آن و میزان شیوع آن اطلاع چندانی ندارم، لذا در اولین اقدام از نخبگان و گروه‌های مرجع کمک گرفتیم؛ ضمن آنکه در حوزه صیانت نیز کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت کار و خیرین نیز دعوت به همکاری شده‌اند.

به گفته وزیر کشور، مقرر شده با همکاری این دستگاه‌ها، بحث اشتغالزایی معتادان ترک کرده در دستور کار جدی قرار بگیرد تا این افراد به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

مشکلی برای درمان دانش‌آموزان معتاد نداریم



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال اجتماعی کردن است اما ناهماهنگی در هیات وزیران وجود دارد و نمونه روشن آن اخراج دانش‌آموزان معتاد از سوی آموزش و پرورش به دلیل نبود بودجه است، گفت: به زودی هماهنگی‌های کاملی خواهیم داشت و اولین جلسه ستاد به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد؛ ضمن آنکه آموزش و پرورش چنانچه تاکنون نسبت به اخراج دانش‌آموزان به علت کمبود بودجه اقدام می‌کرده، باید مشکلات خود را اعلام کند تا تامین بودجه کنیم و هیچ مشکلی برای درمان دانش‌آموزان معتاد نداریم. هر چند که تاکنون چنین تقاضایی از ستاد نشده است اما ما آماده هر گونه همکاری هستیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه اقدام ویژه‌ای برای اعتیاد زنان که در سال‌های اخیر تعداد آنها افزایش یافته انجام می‌شود؟ گفت: متاسفانه طی سه چهار سال اخیر تعداد زنان معتاد به دو برابر رسیده و علت این امر، پنهان کاری بیش از حد اعتیاد زنان است، چرا که به لحاظ مشکلات فرهنگی و اخلاقی، این امر پنهان می‌ماند که در این رابطه NGO‌ها را فعال کرده و با انتصاب مشاور امور زنان و خانواده در ستاد مبارزه مواد مخدر و ایجاد کمیسیون خانواده به صورت جدی در صدد حل مشکلات این بخش هستیم.

وی در پاسخ به ایسنا درباره کمبود کمپ‌های درمان اعتیاد زنان نیز گفت: با کمبود مراکز درمان مواجه نیستیم و فاز دو کمپ اخوان آماده شده است؛ ضمن آنکه مقرر شده بخشی از معتادانی که به مراکز ماده 16 ارجاع داده می‌شوند، 1500 نفر از این افراد در بخش‌های خصوصی تحت درمان قرار بگیرند.

وزیر کشور درباره عملکرد دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به قبل افزایش داشته به طوری که بالای 20 تن پیش‌ساز در عملیات‌های مختلف کشف شده و کشفیات 11 ماهه امسال در مقایسه با سال قبل رشد 200 درصدی را نشان می‌دهد.

تشکیل بازارچه برای فروش محصولات تولیدی معتادان بازپروری شده



به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در خصوص برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره معتادان بازپروری شده، گفت: از بودجه ستاد استفاده کرده و برنامه‌هایی را برای صیانت از معتادان بازپروری شده اختصاص داده‌ایم تا شرایطی ایجاد شود تا افرادی که پاک می‌شوند بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: تشکیل بازارچه برای فروش محصولات تولیدی معتادان بازپروری شده و تشکیل صندوق از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از جمله این اقدامات است و مقرر شده از این صندوق تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد که فروردین ماه سال 93 برنامه‌های اجرایی صیانت از معتادان پاک شده، جهش مناسبی خواهد داشت.

اعلام آمار رنج سنی اعتیاد در اوایل سال 93



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره کاهش سن اعتیاد نیز گفت: اوایل سال آینده رنج سنی اعتیاد را اعلام خواهیم کرد هر چند که در حال حاضر آماری نداریم اما روند اعتیاد نشان می‌دهد که سن ابتلا کاهش یافته و حتی به مدارس نیز کشیده شده است البته این به معنای نگرانی برای خانواده‌ها نباید باشد.

به گفته رحمانی فضلی، در حال حاضر 45.6 درصد زندانیان مرتبط با جرم مواد مخدر هستند و توقیف اموال غیرمنقول قاچاقچیان نیز 13.89 درصد افزایش یافته که باید این آمار افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعتیاد کودکان کار و خیابان نیز گفت: آماری در مورد کودکان معتاد نداریم.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در چند ماه گذشته انجمن‌های حمایت از حقوق کودک، آمارهای متفاوتی را اعلام کرده‌اند، گفت: اگر آنها آمار دارند ما مشتاق هستیم که با آنها همکاری کرده و بودجه‌ای را نیز برای این کار در نظر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی همچنین درباره اقدامات وزارت کشور در خصوص چهارشنبه‌سوری نیز گفت: از یک ماه قبل شورای تامین جلسات متعددی را تشکیل داده تا در حوزه پیشگیری و مواد محترقه فعالیت‌هایی عنوان و ابلاغات نیز ارسال شده است.

وی افزود: چند سالی است که روند اقدامات در این حوزه با همکاری جامع دستگاه‌ها و مشارکت مردم به آرامش رسیده و با هزینه‌های جانی و روحی کمتری مواجه هستیم.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی مقابله خوبی را در این زمینه انجام داده است.

مردم با خیال راحت و خاطر آسوده سفر کنند



رحمانی فضلی درباره تدابیر اتخاذ شده برای امنیت در سفرهای نوروزی به ویژه در سطح شهر، گفت: مردم با خیال راحت و خاطر آسوده سفر کنند چرا که نیروی انتظامی به طور کامل ماموریت دارد تا از منازل و مغازه‌های مردم در مقابل سرقت جلوگیری کند. همچنین در حوزه راه نیز پلیس راه کنترل دقیقی خواهد داشت و ماموران پلیس راهور نیز در تمامی مسیرهای جاده‌ای حضوری فعال خواهند داشت.

وی از هموطنان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و احتیاط در رانندگی، نشاط و شادمانی ایام عید را با هیجان‌زدگی به حوادث تبدیل نکنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: وزارت کشور در استان‌های مسافرپذیر امنیت غذایی لازم را فراهم کرده و مشکلی در مورد ذخیره اقلام نداریم.

رحمانی فضلی از مردم و رسانه‌ها خواست تا در تقویت ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی تعامل خوبی داشته باشند. 
- نه شیر شتر نه شلاق بر پیکر ستاد مبارزه با مواد مخدر خرما از کره گی الاغ بود