دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

یک داستان عاشقانه آمریکایی؛ ۷۰ سال زندگی مشترک (رابطه بین مرگ عشاق )

یک داستان عاشقانه آمریکایی؛ ۷۰ سال زندگی مشترک (رابطه بین مرگ عشاق )

یک داستان عاشقانه آمریکایی؛ ۷۰ سال زندگی مشترک

تنها مرگ بود که توانست آن دو را پس از ۷۰ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا کند؛ آن‌هم تنها به فاصله ۱۵ ساعت از یکدیگر. داستان عشق هلن و کنت فلام‌لی، یک زوج آمریکایی، این روزها نقل رسانه‌ها شده است.
بیش از هفتاد سال در کنار یکدیگر با عشق زندگی کردند و حتی در سن بالا نیز سر میز صبحانه دست در دست یکدیگر داشتند. وقتی هلن فلام‌لی درگذشت، کِنِت همسرش، زندگی بدون او را تنها ۱۵ ساعت بیشتر تاب نیاورد و او نیز چشم از جهان فروبست.

هلن و کنت فلام‌لی اهل شهر نشپورت، در ایالت اوهایوی آمریکا بودند که داستان زندگی‌شان این روزها در آمریکا نقل می‌شود. هلن در روز ۱۲ آوریل در سن ۹۲ سالگی درگذشت و همسرش کنت صبح روز بعد، در سن ۹۱ سالگی به همسرش پیوست.

لیندا کادی، دختر این زوج آمریکایی، می‌گوید: «ما می‌دانستیم که اگر یکی از آنها فوت کند، این اتفاق به سرعت برای دیگری هم خواهد افتاد.»

جدایی‌ناپذیر

هلن و کنت در دوران نوجوانی با یکدیگر آشنا شدند و از همان زمان جدایی‌ناپذیر بودند. لیندا که یکی از هشت فرزند این دو به شمار می‌رود، می‌گوید که عشق والدینش به یکدیگر تا پایان چنان زیاد بود که هر روز موقع صبحانه نیز دست در دست یکدیگر داشتند.
هلن و کنت در دوران نوجوانی با یکدیگر آشنا شدند و از همان زمان جدایی‌ناپذیر بودند هلن و کنت در دوران نوجوانی با یکدیگر آشنا شدند و از همان زمان جدایی‌ناپذیر بودند
آنها چند سال پس از آشنایی در ۲۰ فوریه ۱۹۴۴ ازدواج کردند.

مراسم ازدواج در شهر نیوپورت در ایالت کنتاکی برگزار شد، زیرا بر اساس قوانین اوهایو، کنت برای ازدواج هنوز به سن قانونی نرسیده بود. طبق مدارک تولدش، او هنوز دو روز را کم داشت.

اما به گفته جیم، پسر آنها، "پدرم نمی‌توانست برای ازدواج با مادرم صبر کند."

پیوند در خوشی و ناخوشی

کنت فلام‌لی ابتدا به عنوان مأمور کنترل قطار و مکانیک مشغول به کار شد، اما بعدها به نامه‌رسان اداره پست تغییر شغل داد. هلن خانه‌دار بود.
هلن و کنت در کنار فرزندانشان هلن و کنت در کنار فرزندانشان
هر دوی آنها عضو فعال کلیسای محل بودند و هلن به خاطر کارت‌های تبریکی شهرت داشت که به مناسبت‌های مختلف برای دیگران ارسال می‌کرد.
پس از بازنشستگی کنت، آن دو شروع به سفر کردند و با اتوبوس تقریبا تمامی ۵۰ ایالت آمریکا را زیر پا گذاشتند.

دو سال و نیم پیش از مرگ، پزشکان مجبور به قطع پای کنت شدند. هلن تا جایی که سلامتی به او اجازه داد، مراقبت از شوهرش را بر عهده گرفت.

سرانجام وضعیت سلامت هلن وخیم شد و در نهایت چشم از جهان فروبست. تنها ۱۵ ساعت از مرگ هلن گذشته بود که کنت نیز دار فانی را وداع گفت. جیم می‌گوید: «پدرم آماده مرگ بود، فقط نمی‌خواست مادرم را تنها بگذارد.»

نویسنده
در اینده مقاله ای منتشر می کنم درباره اینکه وقتی دو نفر  واقعا عاشق هم  باشند بنا به دلایل علمی اگر یکی از انها مریض بشود و بمیرد دیگری ظرف 40 روز خواهد مرد