دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

کمک برای از بین بردن فیبروم

سلام
من خانمی چهل و پنج ساله هستم که یک فیبروم بزرگ دارم که بخاطر استرس زیادی که دارم در سه سال اخیر رشد عجیبی داشته اندازه اش الان دوازده سانت در دوازده سانت است

بد جور ترسیدم و استرسم بیشتر شده به عقیده ی خودم هنوز چند سالی تا یائسگی دارم و نمیخواهم رحمم را خارج کنم فیبرومم ساب سروز است و به طرف داخل شکمم رشد کرده و باعث یبوست شدید شده است که مرا به بواسیر گرفتار کرده دوس ندارم حتی موادی مصرف کنم که یائسگیه مرا جلو بیندارزد چون پوکی استخوان شدیدی دارم الان ده ساله و اگه استروژن بمن نرسد معلوم نیست چه میشود خودم ماما هستم لطفا مراراهنمایی کنید که چطور فیبروم را کوچک کنم بخدا داغونم من آرتروز شدید زانو ومچ پاو ژنوواروم هم دارم چکار کنم ؟حتی اگر داروی ضد استروزن مصرف کنم میترسم که یائسگیم را جلو بیندازد من ماهیت شیمیاییه این داروهای گیاهی و مکانیسم اثرشان را نمیدانم ضمنا فشار خون هم دارم ]یا با توجه به این تو ضیحات راهی دارم تورو خدا راهنماییم کنید از سر طانی شدن فیبروم نیز میترسم
منتظر پاسختان هستم
سپاسگزارم
.

جواب

تریاد فیبروم  دیابت  فشار خون

به طور معنی داری  افرادی  که دچار فیبروم  رحم هستند  در سن بالا دچار چاقی و دیابت و فشار خون می شوند

در واقع رشد فیبروم وابسته به استروژن ذخیره شده در بافت های چربی بدن است و هرچقدر بافت چربی بدن افزایش بیابد فیبروم رشد بیشتری دارد و وزن بدن و بافت چربی زیادتر به معنی شروع بیماری  دیابت و فشار خون است

ایا فیبروم تبدیل به سرطان رحم می شود

فیبروم سرطانی نمی شود امار نشان می دهد که تبدیل شدن فیبروم به سرطان بسیار نادر است و اصلا لزومی نیست در این باره نگران باشیم .

استرس اولین عامل رشد فیبروم است .

زمانی که به زنی گفته می شود که فیبروم دارد او دچار استرس می شود و دائما به ان فکر می کند این مسله سبب ایجاد استرس های منفی شده و افزایش ترشح هورمون استروژن می شود بعضی زنان برای کاهش استرس شروع به خوردن غذا می کنند زیرا مصرف غذاهای چرب کبد را وادار به ترشح ماده ای به نام اناندامید می کند که باعث ایجاد ارامش و کاهش استرس می شود این سیکل معیوب باعث افزایش وزن بدن و افزایش استروژن ذخیره شده در چربی ها شده و رشد فیبروم بیشتر می شود

درمان فیبروم رحم بدون جراحی .

1- کاهش استرس

کاهش استرس با خوردن داروهای گیاهی مثل جویدن کندر علاوه بر جلوگیری از رشد فیبروم باعث کاهش فشار خون و تنظیم ان می شود

2- کاهش وزن

حتی اگر لاغر هستید سعی کنید با ورزش وزن خود را کم کنید تا ذخیره چربی ها در بدن کاهش بیابد

3- استفاده از داروهای چربی سوز و داروهای کاهش دهنده چربی خون

ترکیبات چربی سوز گیاهی و شیمیایی  با کاهش ذخیره چربی بدن و داروهای کاهش دهنده کلسترول خون مثل امگا 3 می تواند با کاهش استروژن از رشد فیبروم جلوگیری کنند

4-داروهای بلوک کننده گیاهی استروژن

بعضی از دمنوش های گیاهی مثل خار مریم با مکانیسم خاصی باعث بلوک کردن اثرات استروژن بر روی رحم و فیبروم می شوند

5- افزایش هورمون پرولاکتین و اکسیتوسین

راه ها و داروهای گیاهی و شیمیایی زیادی وجود دارد که باعث افزایش هورمون اکسیتوسین و پرولاکتین شده که باعث جلوگیری و کاهش رشد فیبروم رحم و کوچک شدن ان می شوند

6-رژیم غذایی فاقد نمک و شکر زیاد

7-تزریق داروهای مثل دکاپپتیل زیر نظر متخصص زنان

8- گیاهان کاهش دهنده اثرات بیسفنول ا

بیسفنول ا امروزه مهمترین عامل افزایش دهنده استروژن است برای کاهش اثرات بد و مضر بیسفنول ا و کاهش خونریزی در زمان قاعدگی از تخم گیاهانی مثل خرفه می توانید استفاده کنید

در ادامه به لینک های زیر ماجعه کنید

درمان فیبروم رحم با داروهای گیاهی (2) اثرات گیاه خار مریم Silibinin ( سیلیبین )بر روی متابولیسم استروژن

آیا داروی گیاهی و یا درمان دارویی برای فیبروم رحم وجود دارد ...

درمان گیاهی فیبروم (میوم رحمی ) با داروهای گیاهی حاوی ...

نوشیدنی ها و گیاهان موثر در کاهش رشد فیبروم رحم How to Shrink Fibroids

درمان فیبروم رحم با داروهای گیاهی (2) اثرات گیاه خار مریم Silibinin ( سیلیبین )بر روی متابولیسم استروژن

درمان طبی فیبروم رحم زیر 5 سانتیمتر با مکیدین پستان زنان Uterine Fibroids Treatment with breast sucking and Drug

  • درمان میوم ها و فیبروم های رحمی با داروی گیاهی برگ گردو First discovery of the female sex hormone progesterone in a plant
  • عواملی که باعث تصیم گیری در مورد یک میوم رحمی (فیبروئید) می شود چیست ؟
  • opium.site: درمان طبی فیبروم رحم زیر 5 سانتیمتر ...

    درمان فیبروم رحم با داروهای گیاهی (2) اثرات گیاه خار مریم ...

    درمان عود فیبروم رحم بعد از عمل جراحی برداشت فیبروم (میومکتومی ) Myomectomy چیست