دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

پیشگیری از اعتیاد باید از بدو تولد آغاز شود

باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند

 

مدیر موسسه کودک، سلامت و توسعه گفت: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد مواد مخدر را باید از بدو تولد آغاز کرد.

 

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «ربابه شیخ الاسلام» افزود: نتایج مطالعات و تجربیات در کشورهای مختلف نشان داده که برای مبارزه با مواد مخدر، باید آموزش را از دوران کودکی همراه با مراقبت‌های بهداشتی آغاز کرد تا دچار معضل و بلای جانی و روحی اعتیاد به مواد مخدر نشویم.

 

وی با بیان اینکه از شیوع مواد مخدر با آموزش از دوران کودکی می‌توان پیشگیری کرد، ادامه داد: ضروریست دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و رسانه‌ها برنامه‌ای اساسی در این زمینه طراحی و عملیاتی کنند.

 

شیخ الاسلام افزود: باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از کسانی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسوول بوده و فعالیت می‌کنند، می‌خواهم نگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر را از دوران کودکی داشته باشند تا سلامت جسمی، روانی، عاطفی و معنوی کودک تامین شود.

 

به گفته شیخ الاسلام، انتشار کتاب‌هایی در زمینه اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت در کودکان نیز در بحث پیشگیری از اعتیاد موثر است.

1393-06-08, 12:20 

                       

دوز درمانی ایبوگین ibogaine برای ترک اعتیاد مواد مخدر و محرک چقدر است

دوز درمانی ابیوگین برای ترک اعتیاد مواد مخدر و محرک چقدر است

تک دوز درمانی  ایبوگین 15 تا 20 میلی گرم برای هرکیلو گرم وزن بدن است مثلا برای یک فرد 100 کیلوگرمی ۲ گرم ایبوگین یک بار کافی است که هروئین را ترک کند

اولین و تنها پزشکی که در ایران از ایبوگین (ایبوگائین) برای ترک اعتیاد استفاده می کند.

  • ساخت و تولید سنگ تریاک برای درمان و ترک اعتیاد به تریاک و پیشگیری از اثرات زیان بار مصرف تریاک
  • مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین )در جوانان اثرات تخریبی بیشتری بر روی مغز نسبت به بزرگسالان دارد
  • Dose and effect

    After years of review of reports of hundreds of ibogaine patient treatments, the effective dose for the treatment of chemical dependence, including opioid dependence, has been seen to be between 15 mg/kg and 20 mg/kg of ibogaine