دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

هم‌نوایی و هم‌رنگ جماعت شدن از «سنین پایین» شروع می‌شود

شاید به لحاظ تجربی ما دیده باشیم که در جمع، کسی از افرادی که از همه بهتر و برتر هستند خوشش نمی‌آید. یک تحقیق علمی از بچه‌های دو ساله نشان می‌دهد هم‌نوایی و خود را با اکثریت همراه کردن، از سن کودکی شروع می‌شود.


این گزارش که روز ۲۵ بهمن روی سایت انستیتو انسان‌شناسی فرگشتی ماکس پلانک در لایپزیگ منتشر شده، در سایت‌های علمی چون «ساینتیفیک آمریکن» و «انجمن علوم روانشناسی» هم بررسی و بازنشر شده است.
تیم تحقیقی این گروه، یک گروه از دو ساله‌ها از انسان، شامپانزه و اورانگوتان تشکیل دادند. چند کودک دو ساله، چند شامپانزه دو ساله و چند اورانگوتان دو ساله در محیط‌های مجزا قرار گرفتند.
در مقابل این دوساله‌ها، یک جعبه گذاشتند که سه ورودی برای پرتاب کردن توپ داشت. در صورت گذاشتن توپ در هر یک ورودی، توپ دوباره به بیرون برمی‌گشت ولی فقط یکی از این مسیرها بود که اگر توپ را به آن می‌انداختید، یک جایزه هم از آن بیرون می‌آمد.
برای دوساله‌های انسانی، جایزه شکلات بود و برای شامپانزه و اورانگوتان، بادام زمینی به عنوان جایزه از دستگاه بیرون می‌آمد.
بعد از این که شرکت‌کنندگان برای بار اول فهمیدند چطور می‌توانند جایزه را به دست آورند، به آنها نشان داده شد دیگر اعضای گروه چطور این کار را می‌کنند بدون این که به آن‌ها جایزه‌ای داده شود.
بعد جای این دو گروه را عوض کردند. یعنی حالا هر شرکت‌کننده‌ای برای این کار، شاهد این بود که دیگر اعضای گروه دارند او را تماشا می‌کنند.
بیش از نیمی از کودکان دو ساله، ادای دیگر اعضای گروه که بلد نبودند چطور جایزه بگیرند را درآورده و توپ را به جایی فرستادند که از آن شکلات در نمی‌آمد.
شامپانزه و اورانگوتان‌ها اما هیچ اهمیتی نداده کسی نگاه‌شان می‌کند یا نه. و فقط روی گرفتن جایزه متمرکز بودند و توپ را به جایی می‌انداختند که از آن بادام زمینی دربیاید.
کودکان دو ساله در این گروه، جواب درست را می‌دانستند. اما اگر کسی آنها را نگاه نکند، تمایل بیشتری به انداختن توپ به مسیر درست و گرفتن جایزه دارند.
محققان بررسی این تحقیق می‌گویند نتایج نشان می‌دهد انسان‌ها یا با حس هم‌نوایی و هم‌رنگ جماعت شدن به دنیا آمده یا خیلی زود از کودکی به آن گرایش دارند.
این تحقیق می‌گوید تمایل به هم‌نوایی به احتمال زیاد در جنس انسان به تدریج تکامل یافته چرا که انسان نسبت به خانواده‌های انسان‌نما از پیچیدگی اجتماعی بیشتری برخوردار است و لازم بوده به شکلی ارتباط فرهنگی و اطلاعاتی هر جامعه حفظ شود.
«دانیل هان» سرپرست این گروه تحقیقی می‌گوید: «ما از کسانی که شبیه ما هستند خوش‌مان می‌آید». هم‌نوا بودن به ما اجازه می‌دهد با دیگران احساس یکسان بودن داشته باشیم.
این تحقیق می‌گوید البته هم‌نوایی همیشه و همواره بهترین انتخاب نیست. هستند کسانی که ترجیح می‌دهند به جای پیرو بودن، راهبر و پیشرو باشند.
دانیل هان می‌افزاید: «در زمانی که اطلاعات کافی در مورد گروه یا جامعه محلی در دست نباشد، همراهی با جمع نخستین و بهترین انتخاب است».

Conformity to peer pressure in preschool children | Daniel ...

خطر ابتلا به روان‌پریشی در مصرف‌کنندگان ماری‌جوانای قوی (مخدر گل )

خطر ابتلا به روان‌پریشی در مصرف‌کنندگان ماری‌جوانای قوی (مخدر گل )

بنا بر یک تحقیق کسانی که به طور تفننی ماری‌جوانا مصرف می‌کنند کمتر با خطر ابتلا به روان‌پریشی روبرو هستند. اما بر عکس استعمال‌کنندگان دائمی ماری جوانا با THC بالا به طور قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به روان‌پریشی هستند.

ماری‌جوانا یکی از انواع بسیار رایج مواد مخدر به شمار می‌رود

ماری‌جوانا یکی از انواع بسیار رایج مواد مخدر به شمار می‌رود

 محققان بریتانیایی در مقاله‌ای که در مجله پزشکی "The Lancet Psychiatry" به چاپ رسانده اند ، از نتایج پژوهشی نوشته‌اند که نشان می‌دهد مصرف مرتب ماری‌جوانا با THC بالا (مخدر گل یا ماری جوانا پزشکی ) خطر ابتلا به روان‌پریشی را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. THC یا تتراهیدروکانابینول ماده محرک عصبی اصلی موجود در شاه‌دانه است. این ماده با تحت تأثیر قرار دادن سیستم عصبی مرکزی بدن، باعث بروز عوارضی نظیر افزایش حساسیت حواس و اختلال در درک محیط در انسان‌ها می‌شود.

این تحقیق اما نشان داده، مصرف‌کنندگان حشیش که THC کمتری دارد، حتی اگر این ماده مخدر را به طور روزانه استفاده کنند، با افزایش خطر ابتلا به بیماری روان‌پریشی روبرو نیستند.

این محققان در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ نزدیک به ۴۱۰ بیمار مبتلا به روان‌پریشی را که برای نخستین بار درمان می‌شدند، مورد پرسش قرار دادند. آن‌ها همزمان ۳۷۰ نفر را هم مورد پرسش قرار دادند که به این بیماری مبتلا نبودند، اما در جنوب لندن زندگی می‌کردند، جایی که استعمال ماری‌جوانا در آن بسیار رایج است.

در این پژوهش عوامل بسیاری از جمله سن، جنسیت و استعمال الکل هم مد نظر قرار گرفت.

عدم اثبات رابطه علت و معلولی

۶۳ درصد از پرسش‌شوندگان گروه دوم اذعان داشتند که دست‌کم یکبار ماری‌‌جوانا کشیده‌اند. بخش بزرگی از بیماران مبتلا به روان‌پریشی روزانه ماری‌جوانا با THC بالا می‌کشیدند. آن‌ها همچنین در مقایسه با اعضای گروه اول استعمال این ماده مخدر را برای نخستین بار در سنین پایین‌تری آغاز کرده بودند.

محققان سپس خطر ابتلا به روان‌پریشی در میان مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا با THC بالا را در مقایسه با کسانی که نوع ضعیف‌تری را استعمال می‌کردند، به این ترتیب فهرست کردند:

خطر ابتلا به روان‌پریشی در مصرف‌کنندگان تفننی ماری‌جوانا با THC بالا (کمتر از یک بار در هفته) دو برابر ‌و در میان کسانی که به طور مرتب در روزهای آخر هفته این ماده مخدر را استعمال می‌کردند سه برابر بوده است. کسانی که به طور روزانه ماری‌جوانا با THC بالا مصرف می‌کردند، بیش از پنج برابر با خطر ابتلا به روان‌پریشی مواجه بودند.

البته نویسندگان این مقاله خود اذعان داشته‌اند، با استفاده از روشی که در این پژوهش علمی به کار گرفته شده، نمی‌توان به طور صد در صد رابطه علت و معلولی را بین استعمال ماری‌جوانا و ابتلا به روان‌پریشی ثابت کرد.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۳ نتیجه تحقیقی منتشر شد که تهیه‌کنندگان آن سعی کرده بودند ثابت کنند مصرف چندین ساله ماری‌جوانا موجب کاهش ضریب هوشی در انسان می‌شود. این تحقیق با انتقادهای فراوانی از سوی جوامع علمی روبرو شد، زیرا محققان در جریان انجام این پژوهش یک عامل اصلی را مد نظر قرار نداده بودند: شرایط اجتماعی اقتصادی فرد که می‌تواند روی ضریب هوشی وی تأثیرگذار باشد.

محققان بریتانیایی در مقاله خود برای مجله "The Lancet Psychiatry" نوشته‌اند که آزمایش‌های آن‌ها نشان داده‌ تزریق حشیش به داوطلبان سالم موجب بروز نشانه‌های روان‌پریشی در آنان شده است.

ماری‌جوانا یکی از انواع بسیار رایج مواد مخدر به شمار می‌رود. حدود ۸ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله آلمانی به استعمال آن اذعان کرده‌اند. ۱/۳ درصد از این نوجوانان گفته‌اند که این ماده مخدر را به طور مرتب مصرف می‌کنند.

نویسنده

من بارها در این باره که استفاده از برگ ماری جوانا ساتیوا و یا ایندیکا به مراتب سالمتر از مخدر گل است پست های زیادی نوشتم  که  این  تحقیق  محققان انگلیسی  صحت گفتار مرا تائید می کند

  • رابطه بین ژن خدا و بی ایمانی به علت مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) VMAT2
  • قطع دست همراه با تزریق داروی مخدر شیوه جدید جنایت داعش!+تصاویر
  • رسانه ها با مدفوع و مرگ موش در صدد تخریب و ترور شخصیت رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند
  • کتاب سرزمین شیشه ای (متالند) سرزمین متا Methland
  • برند سازی مواد روانگردان جدید (NPS) در اسمارت شاپ ها همانند مغازه اجیل فروشی است
  • پشت پرده آزادی مصرف ماری جوانا تک جنسی در امریکا و رواج ...

    خطر عقیمی دائم در مصرف کننده گان ماری جوانا گل (مخدر گل ...

    ویدیو اثرات طبی و درمانی و مضرات سوء مصرف ماری جوانا و حشیش 

    تست بی غیرتی و بی خیالی و عدم ترس ماده مخدر ماریجوانا گل ... 

    ترک درمان اعتیاد به ماری جوانا گل (مخدر گل ) از ترک شیشه ... 

    درمان و ترک اعتیاد ماده مخدر شیشه با ریتالین و مودافینیل ...

  • یک پزشک سوئدی خواستار استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) به جای دارو شد
  • پروتکل درمانی سایکدلیک برای درمان افسردگی اضطراب درمان اعتیاد به مواد افیونی و اختلات شخصیتی
  • فروش اینترنتی مواد مخدر! تحویل درب منزل !و شکاری که دو سال طول کشیده است .
  • اصول اولیه شناخت داروها و گیاهان دارویی در درمان اعتیاد به مواد مخدر افیونی (تریاک شیره هروئین )و مواد محرک ( شیشه )بخش اول
  • نسخه های ساده برای درمان بیش فعالی و خشونت در اطفال (منیزم با ویتامین ب6)
  • فرق ماری جوآنای آمریکایی با ماری جوآنای ایرانی‬‎ - YouTube
  • Potent weed is worse for you than the mild stuff — and it’s hard to find anything else these days

    Super-strength 'skunk' cannabis linked to psychosis - ...

    اثرات ایبوگین بر روی گیرنده های مورفین و سروتونین و NMDA در درمان اعتیاد به مواد مخدر

    اثرات  ایبوگین بر روی گیرنده های مورفین و سروتونین و NMDA  در درمان اعتیاد به مواد مخدر

    ایبوگین داروی ناشناخته در ایران است  این الکالوئید در پوست و ریشه درخت های  مثل  افریکانا وکانژین وiboga Tabernanthe ایبوگا تابرنانته و undulata Tabernaemontana  اندولاتا تابرنمونتانا  وجود دارد

    این سه گیاه در گروه  گیاهان دسته خرزهریان قرار دارند .

    undulata Tabernaemontana  بیشتر در جنگل های بارانی امازون می روید  و دو فرم دیگر  افریکانا وکانژین وiboga Tabernanthe ایبوگا تابرنانته  در افریقا می روید

    ایبوگین به خوبی در درمان اعتیاد به موادی مثل متادون هروئین و الکل و متامفتامین و کوکائین و استروئید های انابولیک موثر است

    demonstrates higher binding affinity)
    ReceptorIbogaineNoribogaine
    κ-opioid2.20.61
    μ-opioid2.00.68
    δ-opioid>105.2
    NMDA3.115
    5-HT2A16>100
    5-HT2C>10>10
    5-HT32.6>100
    σ12.511
    σ20.419
















    ایبوگین در درمان افسردگی و استرس پس از سانحه   PTSD نیز موثر است .

    ایبوگین بر روی گیرنده های  مو کاپا و دلتا مورفین اثرات اگونیستی دارد و بر روی گیرنده NMDA و گیرنده های سروتونین نیز موثر است

    اولین و تنها پزشکی که در ایران از ایبوگین (ایبوگائین) برای ترک اعتیاد استفاده می کند.

    طول مدت باقی ماندن مخدر شیشه (متامفتامین )در بدن انسان به فرم دودی و تزریقی چقدر است

    نیمه  عمرمصرف ماده  مخدر شیشه به فرم دودی (استنشاقی ) و تزریقی و  وریدی چقدر است  

    یک دود مخدر شیشه (متامفتامین ) چه مدت در بدن باقی می ماند

    استنشاق یک دود ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) دارای نیمه عمری معادل با 1/11 ساعت است

    نیمه عمر تزریق وریدی ماده مخدر  شیشه معادل 2/12 است

    نیمه عمر مصرف   مخدر شیشه   به فرم تزریقی  در حدود یک ساعت از نیم عمرمصرف شیشه به فرم  دودی بیشتر است

    منبع

    Pharmacokinetics of methamphetamine self-administered to human ...

  • ' دزومورفین با نام خیابانی کروکودیل در روسیه croc...
  • برولامفتامین ورژن جدیدی از ال اس دی DOB.
  • چرا اسنیف کوکائین و ریتالین با اسکناس ؟اعتیاد به ا...
  • پل اردوس بدون آمفتامین ریاضی دان نبود؟Erdős PAL
  • چه کسانی از افشای وجود ماده مخدر امینورکس در ایرا...
  • متامفتامین(شیشه )و مشکلات قلبی و طرز جلوگیری از ...
  • ساخت انواع گروه مورفین از کدئین باقدرت بیشتر از هر...
  • ایندرال (پروپرانول )در درمان وابستگی به کوکائین بع...
  • متیراپون داروی برای فراموشی خاطرات ناگوار و دردناک...
  • عشق به معشوق و اعتیاد به کوکائین فعالیت مشابهی در ...
  • عکس کاشف کراک لیندون فردریک اسمال DICOVERER LYND...
  • روش های درمان و ترک اعتیاد به ماده مخدر کراک و مت...
  • نقش گیرندههای D1/D2 دوپامینی در فراموشی القا شده ب...
  • بررسی اثر آگونیست و آنتاگونیست گیرنده D2، سیستم دو...
  • مخدر روانگردان صنعتی جدید چارلی شین .پلنگ صورتی و گوکین (کوکائین جعلی ) حاوی MDAI

    تصویر
    مخدر روانگردان صنعتی جدید چارلی شین .پلنگ صورتی و گوکین (کوکائین جعلی )

    تصویرسه ماده مخدر چارلی شین Charly Sheen و گوگین (سنتاکائین )GOGAINE , و PINK PANTHERSپلنگ صورتی مخلوطی از ماده بی حسی کننده لیدوکائین و مخدر روانگردان MDAI هستند

    تصویردلالان به این مواد مخدر روانگردان صنعتی ماده بی حسی کننده لیدوکائین اضافه می کنند تا در موقع خرناس شخص دچار سوزش بینی نشود و در ضمن در مقدار زیاد و به صورت فله می توان این روانگردان ها را به عنوان ماده مخدر کوکائین تقلبی فروخت

    همه انها دارای 14 در صد لیدوکائین می باشند و ماده مخدر روانگردان صنعتی MDAIهستند ماده شیمیایی MDAI در روانگردان چارلی شین 56 در صد و در مخدر روانگردان گوگین 48 در صد است

    مصرف این مواد به صورت اسنیف (خرناس ) ایجاد نشاط و سرخوشی و انرژی زیادی می کند

    و اثراتی مشابه با کوکائین و اکستاسی دارد

    opium.site: آلدوس لئونارد هاکسلی و درهای ادراک بهشت و دوزخ با مسکالین

    opium.site: حشاشین و بهشت

    opium.site: ویکتور هوگو معتاد به حشیش (ماری جوانا ) بود

    opium.site: حشیش الهام بخش و خلاق یا مخرب و ویران کننده مغز انسان ؟

    opium.site: آیا ماری جوانا و حشیش مواد مخدر سیاسی هستند Do marijuana ...

    opium.site: جک نیکلسون معتاد به حشیش و ال اس دی بود

    opium.site: آلدوس لئونارد هاکسلی:LSD ال اس دی برای تسهیل مرگ خوب ...

    opium.site: آماندا بین و پرتاب زباله وماری جوانا

  • اثرات اشک زنان بر روی میل جنسی و کاهش خشم و ترک ا...
  • خلبانان های یک بار مصرف ژاپنی (کامیکاز-انتحاری )...
  • ماده مخدر نفس شیطان'Devil's Breath' در کلمبیا borr...
  • تنهایی احتمال ابتلا به افسردگی را زیاد می کند
  • اعتیاد به هرنوع ماده مخدر نشان دهنده شخصیت ژن و ه...
  • دختر 4 ساله را در امریکا معتاد به مواد روانگردان ...
  • ژن هوش کشف شد باهوش ها خود را برای مرگ اماده کنید ...
  • ارتباط زیادی بین ژن و هوش نیست چیزی به نام ژن هوش...
  • ویدیوی از آثار مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین )Cr...
  • آیا دارویی هست که تست ماده مخدر شیشه را منفی کند
  • How much is an 8-ball of Cocaineواحد خرید و فروش ک...
  • گیرنده کاپاk مورفین (Opioid receptor)(Kappa opioid...
  • گیرنده های مو μ مورفین
  • مورفین Morphine
  • گیرنده دلتا (δ) مورفین Opioid receptor
  • کونوتوکسین (قرص مخدر تف حلزون)قویتر از مورفین Cono...
  • استخراج مسکالین از کاکتوس پیوت و سن پدرو
  • دوز مصرف ماده مخدر روانگردان مسکالین Mescaline
  • معشوق مرا نخور لوفوفورا ؟ (پیوت )don't eat the my...
  • دوز ماده مخدر روانگردان ال اس دی LSD DOSE
  • خاطراتی از فری کات شده های free cut lsd مخدر روان...
  • ادرار درمانی با خوردن قارچ روانگردان آمانیتا موسکا...
  • اثرات ماده مخدر متامفتامین (شیشه ) بر هورمون تستست...
  • معتادان به مخدر شیشه (متامفتامین ) می توانند ادرار...
  • روانگردان صنعتی جدید ترشیده foxy methoxy چیست (روانگردان فاکسی متوکسی )( 5 متوکسی دی ایزوپروپیل تریپتامین )

    روانگردان ترشیده foxy methoxy چیست

    Methoxy-diisopropyltryptamine 5-

    کلمه foxy به معنی روباه صفت است اما در اصطلاح مواد مخدر روانگردان چون مصرف ماده 5 متوکسی دی ایزو پروپیل تریپتامین ایجاد نفح و باد و ترش کردن می کند فوکسی را معادل ترشیده می گویند که به معنی ان است که ترش کردی اما چون foxy (روباه صفت )را on lineترشیده , حنایی معنی می کنند و هیچ ربطی هم به روباه ندارد من در ایران به دلیل اینکه اصطلاح دختر ترشیده بسیار رایج و نزدیک به فرهنگ ما است نام این مخدر روانگردان صنعتی را روانگردان دختر ترشیده نام گذاری می کنم ؟

    البته علت اینکه من foxy را معادل با دختر ترشیده گرفتم این است که مصرف این ماده مخدر ناتوانی جنسی می دهد (بر عکس ادعا های موجود ) بلاخره طرف یا ترش می کند یا ترشیده می شود چه مرد چه زن ؟؟

    مخدر روانگردان صنعتی جدید ترشیده

    ماده مخدر جدید روانگردان صنعتی ترشیده یا متوکسی ترشیده یک ماده شیمیایی به نام پنج متوکسی دی ایزوپروپیل تریپتامین است که به عنوان یک مخدر روانگردان تفریحی استفاده می شود

    نام خیابانی ترشیده foxy یا متوکسی ترشیده فوکسی متوکسی .foxy methoxy مئودیپت MEO-DIPT , و یا وجد جعلی (اکستاسی جعلی ) Fake ecstasyاست .

    دوز مصرفی روانگردان ترشیده بین 6 تا 20 میلی گرم است.

    این ماده به صورت قرص پودر وجود دارد . به صورت خوراکی یا خرناس (اسنیف ) و یا تزریقی و رکتال استفاده می شود

    قرص هایMeO-DiPT

    اثراث روانگردان ترشیده

    سرخوشی (نئشگی ) تشدید احساس لامسه و بویایی و جنسی ترس و اضطراب اختلال خلقی بهبود قابل توجه ای از درک موسیقی افزایش انرژی و اعتماد به نفس .تجربه خروج روح از بدن توهمات بینایی و شنوایی تنش عضلانی وناتوانی جنسی است

    شخص ممکن است بعد از مصرف روانگردان ترشیده دچار نفخ معده اروغ زدن دندان قروچه و اسهال بگیرد

    امروزه روانگردان ترشیده یک معضل در کشور انگلستان شده است و در بارها و دانسینگ ها ان را به راحتی به فروش می رسانند اثرا ت ان بین ماده مخدر روانگردان اکستاسی و ال اس دی است و اثرات امپاتوژن ان زیاد است و اگر قبل از مصرف در حالت بد باشید فاز انها را می گیرید به این علت یکی از نام های خیابانی این روانگردان وجد جعلی (اکستاسی جعلی ) است البته خود خریدار می داند این روانگردان اکستاسی اصل نیست و انرا خریداری می کند

    دارو شناسی مخدر روانگردان ترشیده FOXY

    فوکسی متوکسی احتمالا با اثر اگونیستی بر روی گیرنده های 5HT عمل کرده و ممکن است اثرات منع کننده مائو هم داشته باشد

    مسمومیت با ترشیده ( پنج متوکسی دی ایزوپروپیل تریپتامین )

    مسمومیت حاد

    دوز بیش از حد باعث مسمومیت های بالینی، می شود که علائم مشخص شده ان تهوع، استفراغ، اضطراب، افت فشار خون، میدریازmydriasis(بازشدن مردمک چشم )، تاکی کاردی(افزایش ضربان قلب ) و توهم است رابدومیولیز (تخریب عضلات) و نارسایی کلیه بعد از مصرف روانگردان ترشیده در یک مرد جوان رخ داد که بعد از 4 ساعت منجر به مرگ او شد

    موارد قانونی درباره روانگردان ترشیده

    فروش و مصرف روانگردان ترشیده (MeO-DIPT )در سال 1999 در کشور در آلمان و در سال 2003 در کشور ، یونان و از سال 2003، در دانمارک و از سال 2004،در کشور سوئد واز سال 2004، ژاپن و سنگاپور ممنوع شده است .

    Hallucinogen persisting perception disorder

    HPDDاختلال در درک و توهم دائمی (توهم دائم در ادرک )

    بعضی از داروها و مواد مخدر روانگردان به خصوص مواد روانگردان صنعتی جدید می تواند حتی با یک بار مصرف شخص را به یک توهم دائمی فرو برده و مصرف کننده دچار اختلال در درک و HPPD شود

    HPPDیا اختلال ادراک توهمی به طور دائم (توهم دائم در ادراک )

    در این حالت شخص نمی داند انچه را که می بیند و یا میشنوند واقعی است و یا در رویا و خواب است

    شخص دیگر فرق بین واقعیت و رویا را نمی داند

    HPPDبیشتر به فرم توهم بینایی بروز می کند ولی می توان انواع احساسات دیگر انسان مثل لامسه و یا شنوایی و بویایی را هم در گیر کند بسته به اینکه از چه ماده مخدر روانگردانی استفاده شده باشد نوع HPPD فرق می کند مثلا استفاده از کاکتوس پیوت بیشتر توهم دائمی بینایی می دهد ویا استفاده از ال اس دی می تواند بطور کلی شخص را به توهمی در همه احساسات پنج گانه (مات شدن ) FREE CUTدچار کند

    این حالت با مصرف مواد مخدر روانگردانی چون FOXY ترشیده و یا مصرف روانگردان صنعتی جدید مثل آسمان نیلی و یا مخدر روانگردان ال اس دی LSD قرص اکستاسی MDMA و ترکیبات حاوی روانگردان مسکالین .سیلوسایبین ومتیلون و دیفن هیدرامین شاهدانه مصنوعی (ماریجوانا و حشیش صنعتی=اسپایسK2 ) و دوزهای بالا ی دکسترومتورفان دیده می شود .

    اصطلاح خیابانی HPPDرا می توان فری کات FREE CUTدانست که زمانی بکار می رود که شخص بعد از مصرف یک بار ماده مخدر روانگردان مثل ال اس دی همیشه از دنیای واقعی کنده و در یک حالت بهت و رویا , و توهم می ماند

    کمبود هورمون سروتونین (شادی) در مغز باعث اختلال در رفتار مادرانه موش ها می شود

      در چارچوب تحقیق اروپایی که گروهی به سرپرستی دکتر آلنینا Alenina از مرکز ماکس دلبروک پزشکی مولکولی Centre Max Delbrück بر روی موش ها انجام داده است نشان می دهد که هورمون سروتونین نقش مهمی در رشد و بقای زندگی موش دارد.


    در این تحقیق، محققان وضع جسمانی موشی که کمبود سروتونین داشت مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که نه تنها روند رشد ان کند شده است ، بلکه به مشکلات تنفسی ، قلبی و عروقی و اختلال در خواب نیز دچار شده است و ازسوی دیگر میل زیادی به رفتارهای تهاجمی دارد.
    نکته قابل توجه انکه ، موش های ماده ای که کمبود سروتونین داشتند تمایل داشتند که بچه های خود را بخورند. این نتایج از مطالعه ای که بر روی سلول های بنیادی جنین موش صورت گرفت به دست امد.
    بر اساس این تحقیق، باروری در موش هایی که از نوعی ژن که آنزیم سروتونین شبکه عصب مرکزی را کدگذاری می کند محروم هستند، از بین نمی رود، اما در عوض رشد ،کنترل خواب،ضربان قلب و فشار خون در رگ ها با مشکل مواجه می شود. این گونه موش ها نه تنها رفتار بسیار خشونت امیز وتهاجمی از خود نشان
    می دهند بلکه حتی بچه ها و دیگر موش ها را می خورند.
    نتیجه انکه ، دانشمندان متوجه شدند که کمبود سروتونین در بروز رفتارهای خشونت آمیز تاثیر مستقیم دارد و در نتیجه وجود ان می تواند در تنظیم رفتار موثر باشد.

    Lack of happiness hormone serotonin in the brain causes ...

    آنتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین و اثرات نوتروپیک ان در درمان افسردگی و چاقی و بیخوابی و اسکیزوفرنی و بیش فعالی

    آنتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین و اثرات نوتروپیک ان در درمان افسردگی و چاقی و بیخوابی و اسکیزوفرنی و بیش فعالی

    در مقاله قبل درباره انواع گیرنده ای هیستامین صحبت شد .در این مقاله درباره اثرات  مواد و داروهای انتاگونیست بر روی این گیرنده بحث می شود

    گیرنده اچ 3 هیستامین  هم در مغز و هم در سیستم عصبی محیطی انسان وجود دارد و تحریک ان باعث کاهش هورمون دوپامین (لذت ) و سروتونین (هورمون زندگی ) و گابا و استیل کولین و نورادرنالین می شود

    با توجه به تحقیقات جدید نشان داده شده است که انتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین اثرات نوتروپیک بر روی مغز انسان دارند و  در صورتی که از موادی استفاده شود که این گیرنده را بلوک کنند (انتاگونیست ) می توان  به درمان بیماریهای مثل افسردگی و بیش فعالی و درد های نورپاتی و اختلالات خواب و جنون  و  چاقی  کمک فراوانی نمود

    فعلا در بازار به صورت تجاری  داروهای که انتاگونیست این گیرنده باشند وجود ندارد

    از مهمترین انتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین


    Antagonists

    These include

    بتا کاریوفیلن بهترین الکالوئید گیاهی برای ترک اعتیاد به مخدر گل (ماری جوانا گل ) و درمان افسردگی و اضطراب

    بتا کاریوفیلن بهترین الکالوئید گیاهی برای ترک اعتیاد  به مخدر گل (ماری جوانا گل ) و درمان افسردگی و اضطراب

    β-کاریوفیلن: ترپن برای اضطراب و افسردگی؟

    β-کاریوفیلن حاضر در اسانس از گیاه شاهدانه است. (عکس: ویکیانبار)

    β- -caryophyllene -کاریوفیلن در اسانس گیاه شاهدانه است. دارای اثرات ضد اضطراب و افسردگی بدون ایجاد توهم است

    شواهد جدید نشان می دهد بتا کاریوفیلن،( ترپن )موجود در گیاه شاهدانه، ممکن است برای درمان اضطراب و افسردگی موثر باشد .

    . β-کاریوفیلن نوعی الکالوئید موجود در گیاهانی مثل رزماری، گره ای، فلفل سیاه و شاهدانه است. ، بتا-کاریوفیلن مسئول ایجاد بو و عطر منحصر به فرد در ارتباط با نوع گیاه مربوط است در سال 2008، محققان آلمانی کشف کردند که بتا-کاریوفیلن نیز به عنوان یک کانابینوئید با اتصال به گیرنده های ماری جوانا در بدن عمل می کند.

    ماده موثره مخدر در ماری جوانا به نام تی اچ سی THC در بدن انسان دارای دو گیرنده است

    گیرنده های کانابینوئید نوع یک CB1 که  مسئول ایجاد توهم  بواسطه  اثرات ماده مخدر تی اچ سی THC است

    گیرنده کانابینوئید نوع دو که به CB2 مشهور است  باعث افزایش حافظه بلند مدت و ایجاد پلاستیسته نورون های عصبی کرده و بر روی سیستم ایمنی بدن اثر کرده و ضد التهاب و درد می باشد تحریک این گیرنده باعث توهم نمی شود .ماده مخدر تی اچ سی هم این گیرنده را به مقدار کم فعال می کند

      اثرات درمانی ماری جوانا و حشیش به علت داشتن موادی مثل کانابیدیول و بتاکاریوفیلن و  کانابیژرول Cannabigerol (CBG) است  که بیشتر بر روی گیرنده نوع 2 کانابیس اثر می کنند و الکالوئیدی های فوق دارای اثرات سرخوشی و یا توهم نیستند

    اگر چه برخی از ترکیبات مانند تی اچ سی  THC هم روی  گیرنده CB1 و CB2  از  هر دو مسیر سیستم  کانابینوئید را  فعال می کند اما  بتا-کاریوفیلن به طور خاص  بر روی  گیرنده CB2، فعالیت دارد

    .  "نتایج   ازمایشگاهی نشان از  دخالت گیرنده CB2  در بیماری های مثل اضطراب و یا افسردگی دارد و در یک مطالعه جدید انجام شده بر روی  موش نشان داده شده است   که بتا-کاریوفیلن ممکن است  از طریق تحریک گیرنده نوع 2 کانابیس در درمان اضطراب و افسردگی مفید  باشد .   این یافته ها در   مجله journal Physiology & Behavior .   منتشر شد ه است   .

    مطالعات   جدید  به وضوح نشان  از  اثر ضد اضطرابی و ضد افسردگی ا β-کاریوفیلن دارد . درک بهتر از خواص بتا کاریوفیلن،  ممکن است توضیح دهد که چرا  شاهدانه باعث تسکین اضطراب و افسردگی در مصرف کننده گان می شود

     بر اساس گزارش سال 2013  "مطالعات نشان داده اند که شایع ترین دلیل گزارش  شده برای مصرف نوجوانان از ماده مخدر  حشیش به علت عدم توانایی جوانان در کنترل و  کاهش احساس استرس، تنش، و اضطراب  است

    دکتر یزدان نیاز

    در کشورهای که مردم ان از ادویجات استفاده می کنند میزان اضطراب و افسردگی کمتر است زیرا اکثر ادویجات حاوی کاریوفیلن است و ما به انها ادویجات روانگردان می گویم

    ادویه جات و ترشی جات روانگردان جوزهندی Myristica fragrans

    منهم یواش یواش دارم عاشق گیاه شاهدانه و کانابیدیول می شوم

    از کار انداختن گیرنده حشیش - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    لیست مقدماتی از داروها و مواد نوتروپیک برای درمان اعتیاد به ...

    چرا من درمان افسردگی با سیلوسایبین را تائید می کنم

    چرا درمان افسردگی با کتامین آری با قارچ جادویی - Opium.Site ...

    درمان افسردگی با هورمون اکسی توسین، هورمون عشق - Opium ...

    درمان افسردگی با تزریق کتامین .Ketamine Injections for ...

    قارچ جادویی در درمان افسردگی معجزه می کند Magic ...

    درمان هراس و اضطراب (حملات پانیک ) - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    گل ساعتی ضد اضطراب آرامبخش - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    مصرف ماری جوانا وحشیش وچاقی و لاغری و بیماری دیابت...

    گلوسین Glaucine مخدری شادی بخش و دارویی برای ترک ...

    سیستم اندوکانابینوئید چیست Endocannabinoid system

    گیرنده های هیستامین و اثرات ان در بدن انسان ( اگونیست و انتاگونیست های هیستامین ) (نوروشیمی 1 )

    Neurochemistry

    گیرنده های هیستامین و اثرات ان در بدن انسان  ( اگونیست و انتاگونیست های هیستامین )  (نوروشیمی 1 )

    در بدن انسان تاکنون  چهار نوع گیرنده برای هیستامین کشف شده است .

    H1 histamine receptor ; گیرنده هیستامین H1 این گیرنده   در عضله صاف، اندوتلیوم، و بافت سیستم عصبی مرکزی  وجود دارد  و تحریک ان ; باعث  وازودیلاتاسیون شریانها و ، انقباض برونش، فعال سازی عضله صاف، و  باز شدن منافذ بین عروق اندوتلیال که منجر به  (کهیر / خونریزی از منافذ و ورم ) می شود این گیرنده عامل   درد و خارش به علت نیش حشرات.   است و  دخیل در علائم  بیمارهای مثل رینیت آلرژیک و بیماری حرکت. است  

  • H2 histamine receptor . گیرنده هیستامین H2 در سلول های جداری معده انسان وجود دارد ، که در درجه اول تنظیم ترشح اسید معده  را به عهده دارد  .

  • H3 histamine receptor . گیرنده هیستامین H3  این گیرنده بیشتر در سیستم عصبی مرکزی و کمتر در سیستم عصبی محیطی وجود دارد  و بیشتر در مغز به عنوان یک  نوروترانسمیتر مغزی(انتقال دهنده عصبی ) عمل می کند و تحریک ان باعث کاهش تعداد دیگری از انتقال دهنده های عصبی (به عنوان  مثال  دوپامین، گابا، استیل کولین، نورآدرنالین و سروتونین ) می شود

  • H4 histamine receptor --. گیرنده هیستامین H4 --Found در درجه اول در مغز استخوان و سلول های سفید خون. و. همچنین در روده بزرگ، کبد، ریه، روده کوچک، طحال، بیضه، تیموس، لوزه ها، و تراشه وجود دارد . گیرنده H4 واسطه کموتاکسی و بسیج  ماست سل ها. در بدن است
  • انچه امروز برای ما در بحث مسائلی مثل اعتیاد به مواد مخدر و یا بیماری اضطراب و پانیک و بیش فعالی و لاغری و افسردگی وجنون مطرح است گیرنده اچ 3 هیستامین است
  • در ادامه  این مقالات به شناسایی اثرات اگونیست ها و انتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین در درمان بیمارهای روانی و اعتیاد خواهیم پرداخت
  • ظهور ماده مخدر جدید به نام حشیش مصنوعی در کشور و اظهارات متناقض جناب برادر دکتر سعید صفاتیان

    اختصاصی جام جم آنلاین                      تاریخ :یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 11:32                    

    ظهور ماده مخدر جدید به نام حشیش مصنوعی در کشور و اظهارات متناقض بعضی ها  

    رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام از ظهور یک ماده مخدر جدید و به شدت خطرناک در میان جوانان خبر داد که به آن حشیش مصنوعی می گویند.

     

    دکتر سعید صفاتیان، پژوهشگر اعتیاد در گفتگو با جام جم آنلاین توضیح داد که این ماده از اسپری کردن یک ماده مخدر شیمیایی به حشیش یا ماده مخدر گل ساخته می شود. حشیش که به آن علف، چرس یا گراس مخدری است که از صمغ گیاه شاهدانه به دست می آید و گل همان ماری جواناست که از برگ و گل خشک شده گیاه شاهدانه ساخته می شود.

    بر اساس پژوهش ها مصرف گل باعث ابتلا به اضطراب شدید، ترس های بیمارگونه ، آسیب شدید به ریه و مغز و ناتوانی در تمرکز و به خاطر سپاری ، ابتلا به سرطان هایی همچون سرطان بیضه، به هم زدن تعادل هورمون های جنسی و بروز روان پریشی در مصرف کننده می شود. عوارض مصرف حشیش نیز تقریبا شبیه به گل است و بیشتر باعث ابتلا به برونشیت مزمن، سرطان ریه، بیماری های دستگاه تنفسی و کاهش قدرت ایمنی بدن و آسیب شدید به مغز و ابتلا به بیماری های روانی می شود.

    این ها که گفتیم صرفا عوارض مصرف حشیش و ماری جوانا به شکل عادی است اما ترکیب اسپری که در تولید حشیش مصنوعی استفاده می شود هنوز مشخص نیست و نمی شود با اطمینان قضاوت کرد که نوعی مخدر صنعتی است که از مواد کاملا شیمیایی ساخته شده است یا از تفاله های گیاه شاهدانه به دست آمده است.

    به گفته صفاتیان، معتادان به این ماده مخدر می گویند با اسپری کردن ماده مخدر شیمیایی جدید روی حشیش ، تاثیر نشئگی آن چند برابر می شود و با یان حال با توجه به تازه بودن این ماده مخدر هنوز تاثیرات آن بر عملکرد بدن مشخص نیست.

    بسمه تعالی

    در کشوری که جناب برادر دکتر سعید صفاتیان به عنوان پژوهشگر به عنوان  رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی بگوید

     معتادان به این ماده مخدر می گویند با اسپری کردن ماده مخدر شیمیایی جدید روی حشیش ، تاثیر نشئگی آن چند برابر می شود و با یان حال با توجه به تازه بودن این ماده مخدر هنوز تاثیرات آن بر عملکرد بدن مشخص نیست.

    و بگویند

    ترکیب اسپری که در تولید حشیش مصنوعی استفاده می شود هنوز مشخص نیست و نمی شود با اطمینان قضاوت کرد که نوعی مخدر صنعتی است که از مواد کاملا شیمیایی ساخته شده است یا از تفاله های گیاه شاهدانه به دست آمده است.

     

    حالا سوال این است که اگر حرف  ایشان  از زبان معتادان است که گفته اند این ماده مخدر شیمیایی  اسپری است و با توجه به تازه بودن این  ماده مخدر هنوز تاثیرات ان مشخص نیست  پس  این پژوهش ها درباره  عوارض مصرف گل که فرموده اید از کجا نعشعت گرفته !!!

    بر اساس پژوهش ها مصرف گل باعث ابتلا به اضطراب شدید، ترس های بیمارگونه ، آسیب شدید به ریه و مغز و ناتوانی در تمرکز و به خاطر سپاری ، ابتلا به سرطان هایی همچون سرطان بیضه، به هم زدن تعادل هورمون های جنسی و بروز روان پریشی در مصرف کننده می شود.

    هشدار نسبت به مصرف ماء‌الشعیرهای حاوی گیاه رازک

    هشدار نسبت به مصرف ماء‌الشعیرهای حاوی گیاه رازک


    در جامعه شهری و صنعتی امروز سبک تغذیه انسان‌ها دستخوش تغییرات اساسی شده است.

    امروزه فست فودها و انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌ها با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت، جایگزین غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سنتی شده است و گاه انسان‌ها آنقدر در مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌های مدرن افراط می‌کنند که غذا و نوشیدنی که می‌تواند مایه حیات انسان باشد، مخل حیات می‌شود. 2 نفر از کارشناسان طب سنتی در گفت‌وگو با همشهری نسبت به مصرف افراطی ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که از گیاه رازک در ساخت آنها استفاده شده است هشدار می‌دهند.

    دکتر مهدی فهیمی، مدیر یک مؤسسه بین‌المللی طب ایرانی - اسلامی در این‌باره به همشهری گفت: گیاه رازک موجود در انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای و ماء‌الشعیرها می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای افراد به‌دنبال داشته باشد.این کارشناس طب ایرانی - اسلامی افزود: استفاده از گیاه رازک چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم که امروزه در انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌های میوه‌ای وجود دارد برای مصرف زنان باردار، زنان شیرده و کودکان زیر 2 سال خطرناک است و باید این قبیل افراد ا ز مصرف آن جدا خودداری کنند.

    دکترفهیمی تصریح کرد:مصرف انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای و ماء‌الشعیرها که در آنها از گیاه رازک استفاده شده است می‌تواند عوارض دیگری هم برای سایر مصرف‌کنندگان این قبیل نوشیدنی‌ها به‌دنبال داشته باشد که ازجمله این عوارض می‌توان به عارضه بلوغ زودرس در دختران، تأخیر بلوغ جنسی در پسران، ناتوانی‌های جنسی برای مردان، افزایش توهمات جنسی در زنان و عارضه چاقی در هر دو گروه زن و مرد یاد کرد.

    او با بیان اینکه امروزه بحث بلوغ زودرس به یکی از معضلات خانواده‌ها تبدیل شده است گفت: اگر از نظر علت شناسی به بحث بلوغ زود رس نگریسته شود باید گفت که مصرف انواع غذاهایی که در آنها حجم زیادی هورمون یافت می‌شود و علاوه بر آن، وجود گیاه رازک در انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها می‌تواند بلوغ زودرس را در دختران به‌دنبال داشته باشد.این کارشناس طب سنتی افزود:اگر پسران حجم زیادی از نوشیدنی‌هایی را که در آنها گیاه رازک وجود دارد مصرف کنند، بلوغ جنسی آنها به تأخیر می‌افتد وحتی می‌تواند باعث عقیمی شود.

    دکترفهیمی اظهار داشت: اگر بعد از نوشیدن انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که در آنها رازک وجود دارد، فرد دچار خارش بدن و یا اسهال شد این به آن معناست که آستانه تحمل بدن برای این گیاه به اوج خود رسیده و به‌طور قطع و یقین باید مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها قطع شود.

    او گفت: ممکن است شرکت‌های سازنده انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها رازک وجود دارد اعلام کنند که میزان رازک موجود درانواع ماء‌الشعیرها کم است اما این نکته را باید دانست که چون افراد حداقل 2 تا 3 لیوان از این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند بنابراین خیلی سریع دوز مجاز تبدیل به دوز غیرمجاز می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود که شرکت‌های سازنده انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که در آنها از گیاه رازک استفاده می‌شود، به‌دنبال جایگزین مناسب تری غیراز گیاه رازک باشند که برای مردم عارضه به‌دنبال نداشته باشد.

    به گفته دکتر فهیمی، گیاه رازک یا رزک که با نام‌های گل خمل و کلیمور نیز شنیده می‌شود از خانواده شاه دانه است که در آن موادی مانندآسپارتین، کولین، هومولون و لوپولون وجود دارد. این گیاه در مراحل اول دارای خواص مفیدی مانند افزایش ادرار و تعریق است اما در مراحل بعدی می‌تواند نقش مخدر و آرام بخشی را هم ایجاد کند.درج عبارت HOPS نشانه وجود رازک در نوشیدنی است.

    یک کارشناس طب سنتی دیگرنیز نسبت به آشامیدن افراطی انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که حاوی گیاه رازک است هشدار داد. دکتر حمیدرضا خوش‌نژاد نیز به همشهری گفت: گرچه گیاه رازک همانند سایر گیاهان دارویی دارای خواص مفیدی است اما استفاده از این گیاه در انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها خطراتی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

    دکتر خوش نژاد افزود: گیاه رازک گیاهی است با مزاج سرد که در ایجاد آرامش و رفع تنش، اضطراب و استرس کارایی دارد.  

    علاوه براین، این گیاه اثرات ضد‌دردی دارد اما درعین حال از دیدگاه طب سنتی گیاهان دارویی می‌توانند آسیب‌رسان نیز باشند. او اظهار داشت: به‌دلیل آنکه مصرف زیاد رازک احتمال ناباروری را در مردان و زنان به همراه خواهد داشت بنابراین توصیه می‌شود که افراد از آشامیدن افراطی نوشابه‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها رازک وجود دارد، پرهیز کنند. این کارشناس طب سنتی افزود:مصرف زیاد رازک همچنین می‌تواند ناتوانی و یا کاهش میل جنسی را در مردان ایجاد کند.  

    علاوه بر این، به‌دلیل اثرات مداخله‌گرانه هورمونی که در 2 ماده مؤثر در رازک به نام‌های هومولون و لوپولون وجود دارد، این گیاه اثرات مداخله گرانه هورمونی در زنان ایجاد می‌کند.

    دکتر خوش نژاد گفت:از آنجا که مصرف افراطی گیاه رازک یا آشامیدن نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که حاوی رازک است می‌تواند اثرات مفید دارویی را از بین برده و یا کاهش دهد بنابراین، بهتر است که خانم‌ها در دوران حاملگی به‌ویژه زنانی که حاملگی‌های پرخطر دارند و همچنین زنانی که هورمون یائسگی دریافت می‌کنند و علاوه بر آن، زنانی که به سرطان سینه مبتلا هستند در آشامیدن نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهای حاوی رازک احتیاط کنند. از سوی دیگر، رازک با داروهای آرام بخش نیز تداخل دارد به حدی که می‌تواند اثرات داروهای آرامبخش را در افراد افزایش دهد.این کارشناس طب سنتی به مردم توصیه کرد که از مصرف افراطی انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها از گیاه رازک استفاده می‌شود جدا خودداری کنند.

    منبع همشهری

    جاسوسی سامسونگ با تلویزیون‌های هوشمند

    sam

    تلویزیون های جدید و هوشمند سامسونگ متهم به جاسوسی و شنود مکالمات کاربرانشان شده اند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، سامسونگ، یکی از برندهای تکنولوژی و فناوری است که به ارائه محصولات خانگی، اسمارت فون، تبلت، لپ تاپ و ... شناخته می شود. اکنون این شرکت الکترونیکی کره جنوبی متهم به جاسوسی از مصرف کنندگان تلویزیون های هوشمند شده است.

    در صفحه انگلیسی سامسونگ آورده شده است: «کاربران محصولات سامسونگ می توانند با دستورات صوتی خود با تلویزیون های هوشمندشان به برقراری ارتباط پرداخته و با ذخیره کردن صدای خود بسیاری از فعالیت هایشان را با کمک تلویزیون های هوشمند انجام دهند.

    اما ضبط صدا می تواند به شرکت سومی که مسئول کنترل ضبط صدا و تبدیل آن به متن است، منتقل شود. علاوه بر شرکت سوم، کمپانی سامسونگ نیز می تواند به صداهای صوتی کاربران برای ارتقاء محصول و ... نیز دسترسی داشته باشد.»

    اما این موضوع زمانی جلب توجه می کند که این کمپانی از کاربران و مصرف کنندگان خود خواسته تا در برابر تلویزیون های هوشمندی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند در رابطه با مسائل خصوصی زندگی شان صحبت نکنند زیرا امکان انتقال و شنود آنها وجود دارد.

    انتشار این خبر با سیلی از اعتراضات کاربران و مصرف کنندگان محصولات سامسونگ در سراسر دنیا مواجه شد و کاربران متنی از اطلاعات سامسونگ را در شبکه های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشته اند همانند بخشی از اطلاعات سامسونگ که در این متن آورده شده است:

    02

    اما از سوی دیگر، سامسونگ معتقد است، هیچ یک از محصولات این کمپانی به جاسوسی از کاربران خود نپرداخته و برای پایان دادن به این جنجال می تواند از قابلیت های محصولات خود کاسته یا کاربران می توانند این قابلیت را در سیستم های خود غیرفعال کنند.

    چرا سیاست اطلاع رسانی درباره مواد مخدر و الکل در دنیا متغییر است .

    چرا سیاست اطلاع رسانی درباره مواد مخدر و الکل در دنیا   متغییر است .

    هر کشوری در دنیا بسته به مسائل قانونی و شرعی خود سیاست خاصی را درباره اطلاع رسانی مواد مخدر و الکل دنبال می کند .

    این گونه سیاست ها باعث گمراهی افراد در جامعه می شوند زیرا هدف رسانه ها از اطلاع رسانی کسب منافع مادی برای گروه های خاص در دولت می باشد

    مثلا در ایالات متحده امریکا  و انگلستان اعتیاد به  مشروبات الکلی بسیار رایج است و مرگ به علت مصرف مشروبات الکلی بسیار بالا است اما در رسانه های ان در مورد مرگ به علت مصرف الکل  اخبار زیادی منتشر نمی شود و سعی می شود که مرگ بعلت مصرف الکل بسیار کمتر از انچه هست اطلاع رسانی شود

    مسله اطلا ع رسانی درباره داروهای ضد افسردگی هم شامل این مسله می شود مثلا تعداد مرگ به علت مصرف داروهای ضد افسردگی در کشور انگلستان   381 نفر در سال است که فقط مرگ 19 نفر ان اطلاع رسانی شده است و یا مرگ به علت مصرف متادون که از 378 نفر فقط مرگ  2 نفر گزارش می شود

    جالب این است که در مورد روانگردانی مثل اکستاسی یا داروی مثل قرص اسپرین رسانه ها حتی بیشتر از واقعیت غلو و اطلاع رسانی  شده است  اما مواد مخدری مثل هروئین که بازار ان در امریکا و کشور انگلستان  در دست کارتل های دولتی  است با مرگ 897 نفر در سال  فقط  9 در صد اطلاع رسانی شده است

    پارلمان بریتانیا لقاح آزمایشگاهی با سه والد را تصویب کرد

    با قانونی شدن انتقال میتوکندری، انتظار می‌رود که سالانه ۲۵۰۰ زن از این روش استفاده کنند

    نمایندگان پارلمان بریتانیا امروز (سه شنبه ۱۴ بهمن، سوم فوریه) با ۳۸۲ رای موافق در مقابل ۱۲۸ رای مخالف طرح لقاح آزمایشگاهی (IVF) با استفاده از ژن‌های سه نفر را تصویب کردند.

    نمایندگان موافق این طرح را نور امیدبخش برای خانواده‌هایی دانستند که با نقص میتوکندری (باتری سلول) مواجهند.

    اگر این طرح در مجلس اعیان بریتانیا هم رای موافق بگیرد تبدیل به قانون خواهد شد.

    در این صورت، بریتانیا نخستین کشوری در دنیا خواهد بود که لقاح آزمایشگاهی با استفاده از ژن‌های سه نفر را قانونی کرده است.

    این قانون برای پیشگیری از دسته ای از بیماریهای ژنتیکی مرگبار موسوم به نقص میتوکندری تصویب شده که از مادر به فرزند منتقل می شود و بیمار دچار کمبود شدید انرژی، ضعف عضلانی، نابینایی و ناراحتی قلبی می‌شود.

    اما با روش "انتقال میتوکندری"، این نقص با استفاده از ژن های سه نفر برطرف می شود.

    اگر همه چیز بدون مشکل پیش برود، نخستین کودک با استفاده از این روش سال آینده متولد خواهد شد.

    ۱) دو تخمک با اسپرم بارور می شوند، که نتیجه یک جنین از پدر و مادر اصلی است و یک جنین با استفاده از فرد اهدا کننده ۲) هسته ای که دارای اطلاعات ژنتیکی است از هر دو جنین خارج می شود ۳) با اضافه کردن هسته والدین به جنین اهدا کننده یک جنین سالم ایجاد می شود. این جنین در داخل رحم مادر کاشته می شود
    ۱) تخمک ها از مادری که میتوکندری ناقص دارد و از فرد اهدا کننده با میتوکندری سالم گرفته می شود ۲) بیشتر ماده ژنتیکی از هر دو تخمک خارج می شود ۳) ماده ژنتیکی مادر به داخل تخم اهدا شده تزریق می شود که توسط اسپرم بارور خواهد شد

    پروفسور داگ ترنبول مدیر تحقیقات میتوکندری انجمن ولکام در بریتانیا که از پیشروان روش انتقال میتوکندری است، از مدتها پیش از نمایندگان پارلمان بریتانیا خواسته بود این طرح تصویب کنند.

    پروفسور ترنبول به بی‌بی‌سی گفت: "این تحقیقی است که به پیشنهاد و حمایت خود بیماران و برای خود بیماران انجام شده و این پیغام بسیار مهمی است."

    علاوه بر این، دانشمندان بریتانیایی برنده جایزه نوبل و ۴۰ دانشمند برجسته از ۱۴ کشور دنیا هم از این طرح حمایت کرده اند.

    با این حال مخالفان این طرح کم نیستند. برخی گروه‌های مذهبی از جمله کلیسای کاتولیک و انگلیکن و برخی از متخصصان این طرح را غیر اخلاقی و خطرناک دانستند.

    دکتر جیلیان لاکوود متخصص اخلاق تولید مثل، به بی‌بی‌سی گفت: "مشکل اینجاست که روش به لقاح آزمایشگاهی با سه پدر و مادر معروف شده است. در صورتی که دقیق آن این است که چنین بچه‌ای ۲.۰۰۱ پدر و مادر دارد."

    در بیماری‌های میتوکندریایی، فرد دچار کمبود شدید انرژی، ضعف عضلانی، نابینایی و ناراحتی قلبی می‌شود

    "در واقع کمتر از یک دهم درصد محتوای ژنتیکی دستکاری می شود و قد، رنگ چشم، هوش یا استعداد موسیقی را تحت تاثیر قرار نمی دهد."

    گروهی به نام "هیومن ژنتیکس الرت" که با دستکاری ژنتیکی در انسان مخالف است هم این طرح را پیش در آمدی برای استفاده وسیع از مهندسی ژنتیک در تولد مثل انسان در آینده دانسته و هشدار داده است که در آینده از این روش برای تولید "کودکان مهندسی شده" استفاده خواهد شد.

    دیوید کینگ، از اعضای این گروه می گوید: "وقتی که مرز اخلاق زیر پا گذاشته شود دیگر جلوگیری از قدم بعدی برای تولید این بچه های مهندسی شده تقریبا امکان ندارد."

    نهاد مرجع در امور باروری و تولید مثل بریتانیا این روش را "مضر" ندانسته، اما برخی دانشمندان در صحت این ارزیابی تردید کرده‌اند و گفته‌اند که بارها ثابت شده چیزی که امروز بی ضرر دانسته می شود در آینده مضر بودن آن روشن می شود.

    دکتر دیوید کینگ می‌گوید: "بریتانیا از این به بعد در اروپا منزوی خواهد بود چون تنها کشوری است که دستکاری ژنتیکی انسان را مجاز کرده است. تمام کشورهای دیگر 'کنوانسیون زیست‌پزشکی (Biomedicine) و حقوق بشر' را امضا کرده اند. سبک برتانیاییها این است که دائما خود را به عنوان الگوی قانونگذاری مسئولانه در زمینه تکنولوژیهای تولید مثل تبلیغ کنند، اما در واقع قانونگذاران به هر چیزی که دانشمندان بگویند جواب مثبت می‌دهند."

    میتوکندری مرکز تولید انرژی در سلول است

    اما دکتر ترنبول می گوید هر تکنیک جدیدی می‌تواند خطرات خود را داشته باشد، اما دلایل زیادی در دست است که خطر "انتقال میتوکندری" بسیار کمتر از خود بیماری است.

    انتقال میتوکندری

    در حالی‌که بیشتر ماده ژنتیکی سلول در هسته آن قرار دارد، ژن‌های میتوکندری در خود میتوکندری قرار دارند.

    ژنهایی که ساخت میتوکندری را کنترل می‌کنند فقط از طرف مادر به ارث می‌رسند و نقص آنها باعث بیماری‌های قلبی، کبدی، عصبی و عضلانی می‌شود.

    انتقال میتوکندری در واقع نوع خاصی از لقاح آزمایشگاهی (IVF) است، هسته تخمک زن اهداکننده بیرون آورده و به جای آن مواد ژنتیکی مادر واقعی قرار داده می‌شود.

    به این ترتیب، چنین کودکی تقریبا ۹۹ درصد ژن‌های مادر خود را دارد.

    این کار را می‌توان هم قبل و هم بعد از لقاح این تخمک با اسپرم پدر انجام داد. به این ترتیب سلول اصلاح شده، ژنهای مادر و میتوکندری زنی دیگر را دارد. بعد تخم لقاح یافته در رحم مادر کاشته می‌شود.

    مقدار ماده ژنتیکی که از فرد دهنده وارد تخمک مادر می شود بسیار اندک است، ۳۷ ژن که یک دهم درصد کل ماده ژنتیکی است. این ژنها فقط در تولید انرژی نقش دارند و ۲۳۰۰۰ ژنی که در ظاهر، رفتار و خصلت‌های دیگر نقش دارند فقط از مادر واقعی به ارث می‌رسد.

    به گفته پروفسور سالی دیویس، مشاور پزشکی دولت انگلیس، این کار مثل "تعویض باتری خراب خودروست."

    معمولا زوج ها تا تولد بچه اول از نقص ژنتیکی میتوکندری بی اطلاع هستند. در حال حاضر والدینی که این مشکل را دارند و می‌خواهند دوباره بچه‌دار شوند از لقاح آزمایشگاهی (IVF) استفاده می‌کنند، اما از تخمک زن دیگری به جای تحمک مادر استفاده می‌شود، به این ترتیب کودک هیچ نوع ارتباط ژنتیکی با مادر خود ندارد.

    تابستان امسال وزارت بهداشت بریتانیا پس از سه ماه نظرخواهی عمومی و دریافت ۱۸۵۰ پاسخ، به این نتیجه رسید که پیش نویس این قانون را برای تصویب به پارلمان ارائه کند.

    انتقال اسپرم مناسب در لقاح آزمایشگاهی (IVF)

    شانس بارداری (حاملگی ) در هر مقاربت و در هر ماه با توجه به سن و وزن زنان چقدر است

    شانس بارداری (حاملگی ) در هر مقاربت و در هر  ماه  با توجه به سن زنان چقدر است

    شانس بارداری برای یک زن بسته به دو عامل است سن و وزن

    بیشترین قدرت بارداری برای زنان در سن 24 سالگی است  و هر چقدر سن زنان بالاتر برود از شانس بارداری کاسته می شود

    زنان در سنین بین 20 تا 30 اگر هر ماه مقاربت داشته باشند احتمال بارداری انها بین 20 تا 25 در صد است .

    در سنین بالای 30 سال احتمال بارداری در هر ماه به 15 در صد می رسد

    در سنین بالای 35 سال احتمال بارداری در هر ماه به کمتر از 10 در صد در هر ماه می رسد

    رابطه وزن و شانس بارداری

    طبق تحقیقات دکتر , Dr. Jorge E. Chavarro  در دانشگاه جان هاپکینز  میزان BMI مناسب  برای باروری  بین 20 تا 22 است و زنانی که میزان چربی بدن انها بیشتر باشد و دارای بی ام ای  بالاتر  از 25 تا 30 باشند  (BMI of higher than 25, and higher than 30, respectively) باشند به میزان زیادی شانس بارداری کاهش می یابد

    Fertility 101 - Fertility and ovulation - Getting Pregnant

    نان جو و عشق به خدا (هوردنین و فنتیلامین ) راه رسیدن به تکامل در انسانها است .

      نان جو و عشق به خدا (هوردنین و فنتیلامین ) راه رسیدن به تکامل انسانها است .

    برای من همیشه ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) در هاله ای از احترام و کنجکاوی بوده است چرا حضرت علی دارای ذهنی برتر از دیگران در دوران خود بود .

    بسیاری از مسلمانان بلافاصله این سوال را این چنین پاسخ می دهند که درک محضر پیامبر اسلام باعث این چنین پختگی ذهن و عقل حضرت شد ه است اما باید به مسائل دیگر هم توجه شود.زیرا بسیاری دیگر همچون شمر هم در دوران زندگی پیامبر با او حشر نشر داشته اند .

    در این جا است که باید به این نکته توجه کرد که حضرت علی (ع اولین کسی بود که در سن 14سالگی اسلام اورد و انچه را دستورات دین اسلام بود را اجرا کرد . و ان زندگی ساده و به دور از تشریقات بود

    اهمیت نان در اسلام و اثرات نان جو در تکامل شخصیت و مغز انسان

    دین مبین اسلام، سفارش بسیاری درباره نان کرده و اهمیت فوق العاده ای برای آن قائل شده است. رسول خدا (ص) می فرماید: «بارِکْ لَنا فِی الْخُبْزِ وَلا تَفَرَّقَ بَیْنَنا وَبَیْنَه؛[ خدایا! به نان ما برکت بده و میان ما و آن جدایی میفکن.»
    همچنین می فرماید: «فَاِنَّ الْخُبْزَ مُبارَکٌ اَرْسَلَ اللَّهُ لَهُ السَّماءَ مِدْراراً وَلَهُ اَنْبَتَ اللَّهُ الْمَرْعَی وَبِهِ صَلَّیْتُمْ؛[ نان مبارک است. خدای بزرگ برای [به دست آمدن ] آن، آسمان را فرستاد که بسیار ببارد، و به خاطر نان زمین را رویاند. و به وسیله نان است که می توانید، نماز بخوانید.»
    امیر مؤمنان (ع) نیز می فرماید: «اَکْرِمُوا الْخُبْزَ فَاِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اَنْزَلَ لَهُ بَرَکاتِ السَّماءِ وَاَخْرَجَ بَرَکاتِ الْاَرْضِ؛[4] نان را اکرام کنید. همانا خداوند عزیز و جلیل، برای آن، برکات آسمان را نازل کرد و برکات زمین را خارج نمود.»

    امام رضا(ع) می‌فرماید: برتری نان جو بر گندم، همانند برتری ما بر دیگرمردمان است. هیچ پیامبری نیست که برای خورندۀ نان جو دعا نکرده و برای او برکت نخواسته باشد و هیچ درونی نیست که جو، بدان در آمده و همۀ دردها از آن بیرون نرفته باشد. جو، خوراک پیامبران و غذای نیکان است.

    غذای حضرت علی (ع) نان جو و شیر بوده است .

    نان جو

    جو دارای هشت اسید امینه ضروری برای تکامل سیستم عصبی در مغز انسان است و دارای ماده ای به نام هوردنین است .

    N، N-dimethyltyramine، هوردنین

    هوردنین الکالوئیدی با نام شیمیایی ان -ان دی متیل تریپتامین و از دسته کلاس مواد گروه فنتیلامین است .هوردنین یک مهار کننده انزیم منوامینو اکسیداز Monoamine Oxidase B (MAO-B).است که بسیاری اثرات انرا با دارویی ونلافاکسین مقایسه می کنند

    هوردنین امروزه به عنوان یک مکمل لاغری استفاده و به عنوان یک چربی سوز و افزایش دهنده انرژی شناخته می شود .

    مصرف هوردنین باعث افزایش خویشتنداری شخص نسبت به مواد غذایی می شود و از طرف دیگر با افزایش ادرنالین و نورادرنالین باعث سوختن چربی ها می شود .

    هوردنین علاوه بر اثرات بر روی اشتها و کاهش ان می تواند توان عملکرد شناختی مغز را افزایش بدهد و به عنوان یک مکمل باعث افزایش انرژی و توان بدن انسان بشود

    نان جو (هوردنین ) با عشق (فنتیلامین ) داروی درد های انسان

    هورمون فنتیلامین هورمون عشق است شما چه عاشق جنس مخالف باشید چه خداوند در مغزتان هورمون فنتیلامین ساخته می شود

    فایل: TAAR1 Dopamine.svg

    Phenethylamine فنتیلامین هورمون عشق و اعتیاد و شهوت

    اثرات عشق با نان جو

    تحقیقات نشان می دهد کسانی که عاشق می شوند هورمونی به نام فنتیلامین در مغز ترشح می شود .این هورمون در مغز به راحتی می تواند تبدیل به ترکیبات امفتامین ویا methylenedioxyphenethylamines بشود که دارای اثرات امپاتوژن است .

    زمانی که شما در رژیم روزانه از نان جو استفاده می کنید و عاشق می شوید هوردنین نان جو همانند یک داروی منع کننده منوامینواکسیداز عمل می کند و از تجزیه فنتیلامین جلوگیری می کند و زمان عاشقی و شدت سرخوشی انرا طولانی می کند و شخص دچار یک حالت سرخوشی دائمی ناشی از عشق می شود این مسله باعث تکامل قسمت های از مغز میشود . انگیزه های حرکتی را در انسان افزایش می دهد

    تاثیرات عشق به همراه مصرف نان جو عبارتند از

  • General euphoric feelingsافزایش احساس سرخوشی عمومی
  • Focus and concentration تمرکز و دقت در فکر کردن
  • Energy before a workout انرژی قبل از کار کردن
  • Fat loss (Stimulant) از دست دادن چربی (محرک)
  • بیشترین میزان الکالوئید هوردنین در جو زمانی است بین روز 5 تا 11 بعد از جوانه زدن دانه ان است بسیاری از جوانه جو در رژیم غذایی خود استفاده می کنند وگروهی از ان سمنو با جو می سازند مالت جو در واقع همان جوانه های جو است که دارای بیشترین مقدار الکالوئید هوردنین است و مصرف عصاره مالت بسیار سودمند است

    به نظر می اید سمنوی که با جو پخته شود دارای اثرات درمانی بهتری از سمنوی گندم است

    Effects of several exorphins and endorphins on the escape ...

  • سمنو حاصل ویار حضرت در دوران بارداری امام حسین علیه السلام و یا امام حسن مجتبی علیه السلام بوده است که برای شیعیانشان به ارث مانده است.2 - روزی امام حسین علیه السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام از مادر گرانقدرشان طلب شیرینی می کنند ، که حضرت این غذا را برای آنها درست کرد و مردم بر این باور هستند که سمنو که فقط از گندم و آرد درست شده است به برکت حضرت زهرا (س) و برای حسین علیه السلام شیرین شده است.
  • اگزاورفین Exorphin چیست (ترک اعتیاد با نان جو و شیر) : ... 

  • تأثیر نوروفیدبک بر بیش‌فعالی ثابت نشده است
  • اثرات میوه و سبزیجات و غلات بر روی شخصیت انسان و پیشگیری از بیش فعالی و خشونت در کودکان
  • روانگردان ها چه بلایی بر سر مصرف کننده می آورند؟
  • مراحل و اثرات مصرف و نشئگی ماده مخدر متامفتامین (شیشه )
  • Hordenine HCL For Energy, Mood, Focus and Weight Loss

    [Pharmacological effects of hordenine].

    تأثیر نوروفیدبک بر بیش‌فعالی ثابت نشده است

    تأثیر نوروفیدبک بر بیش‌فعالی ثابت نشده است

    رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان با بیان اینکه تأثیر نوروفیدبک بر بیش‌فعالی ثابت نشده است، گفت: ریتالین اعتیادآور نیست و مصرف آن در مبتلایان به بیش‌فعالی و کم‌توجهی موجب گرایش کمتر به مصرف مواد مخدر در آینده خواهند شد.

    به گزارش پارسینه به نقل از فارس، مهدی تهرانی‌دوست درباره درمان اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی، اظهار داشت: خط اول درمان دارویی است و تمام منابع علمی نیز آن را تأیید کرده‌‌اند. داروهای محرکی مانند متیل‌فنیدات یا ریتالین داروی این اختلال است.

    وی افزود: داروهای غیرمحرک نیز در مواردی که داروی محرک تحمل نشود یا تأثیر کمی داشته باشد تجویز می‌شود.

    *مصرف ریتالین نگران‌کننده نیست

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف متیل‌فنیدات یا ریتالین نگران‌کننده نیست و حدود نیم قرن است که در دنیا استفاده می‌شود. مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده و سلامت این دارو به اثبات رسیده است.

    * ریتالین اعتیادآور نیست

    این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: ریتالین عوارض جدی ندارد و بحث اعتیاد به آن که گاهی مطرح می‌شود نادرست است، همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف مواد مخدر در کودکان و نوجوانانی که درمان دارویی داشته‌اند کمتر است.

    * ریتالین تأثیر خاصی بر رشد کودک ندارد

    این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان اظهار داشت: هر چند مصرف ریتالین برای چند ساعت اشتها را کم می‌کند اما تأثیر خاصی بر رشد کودک ندارد و مصرف آن در مبتلایان باید ادامه یابد.

    تهرانی‌دوست گفت: اثر ریتالین کوتاه است بنابراین توصیه می‌شود 2 تا 3 بار در روز مصرف شود برای کاهش تأثیر بر اشتها نیز توصیه می‌شود صبح یک ربع قبل از صبحانه، ظهر بعد از ناهار و بعدازظهر حدود ساعت 5 مصرف شود.

    وی ادامه داد: اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی مزمن است و مانند درمان فشار خون به فشار خون نیاز به سالها مصرف دارو دارد.

    *احتمال ادامه علائم در 60 درصد مبتلایان

    رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: علایم کودکان به بیش‌فعالی و کم‌توجهی ممکن است در سنین نوجوانی کاهش یابد، همچنین حدود 60 درصد موارد ممکن است تا سنین بزرگسالی ادامه یابد.

    وی ادامه داد: آموزش‌های رفتاری به خانواده‌ها برای کنترل رفتار خود نسبت به کودک مؤثر است و رفتاردرمانی در سنین بالاتر می‌تواند در کنترل بیشتر فرد مبتلا بر رفتار خود کمک‌کننده باشد.

    * تأثیر نوروفیدبک ثابت نشده است

    این متخصص حوزه بهداشت روان با تأکید بر تشخیص و درمان مبتلایان به اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی توسط روانپزشکان خاطرنشان کرد: تأثیر درمان‌هایی مانند نوروفیدبک که متأسفانه در کشور رواج زیادی پیدا کرده ثابت نشده است هر چند مطالعاتی درباره تاثیرات نوروفیدبک انجام شده است اما نمی‌توانیم آن را به عنوان درمان موفق در نظر بگیریم چرا که درمان مؤثر و موفق در اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی دارو و رفتاردرمانی است.  

    اثرات میوه و سبزیجات و غلات بر روی شخصیت انسان و پیشگیری از بیش فعالی و خشونت در کودکان

    اثرمیوه بر روی روحیات و شخصیت انسان

    انسان موجودی گیاه خوار است و در گیاهان انواع مواد مختلفی وجود دارد که می تواند بر روی سلامت انسان موثر باشد.

    همه گیاهانی که میوه می دهنده از یک اصل کلی پیروی می کنند.آنها مواد مفید، املاح معدنی و مغذی را از خاک جذب می کنند. در گیاه این مواد به دو دسته کلی تقسیم می شود و در میوه آنها ذخیره می شود.

    دسته اول: این مواد کانی ها یا املاح هستند مثل سدیم، پتاسیم، و منیزیم

    دسته دوم: مواد موادی هستند مثل رنگ دانه ها، ویتامینها ، آلکالوئیدها و، پروتینها

    گیاهان از زمین مواد مفید، املاح معدنی و مغذی را جذب می کنند و ازآن ماده ای به نام  ترپنوئیدها می سازند. ترپنوئیدها مواد اصلی برای ساخت انواع رنگ، بو، و آلکالوئیدها در گیاهان هستند. این مواد مشابه با کلسترول در بدن انسان است.

    ترپنوئیدها  در گیاهان و میوه جات می توانند به مواد رنگی تبدیل شوند. برای مثال، در گوچه فرنگی، توت فرنگی، زغال اخته، و شاه توت تریپنوئید تبدیل به رنگدانه می شود. میوه های رنگی خاصیت ضد سرطان و آنتی اکسیدان دارند و می توانند سلامت و سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماریها حفظ کنند.

    ترپنوئیدها  در بعضی از گیاهان و میوه جات تبدیل به رایحه و بو می شوند. به این دلیل میوه جات و سبزیجات خوشبو اثرات بیشتری بر ای حفظ سلامت در بدن انسان دارند.

    ترپنوئیدها   در گیاهان تبدیل به اسید آمینه می شوند. اسید های آمینه در تکامل جسم و مغز انسان بسیار موثر هستند.

    اثر میوه و سبزی و غلات بر روی شخصیت

    در مغز انسان هورمونهای مختلفی وجود دارد که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند.

    هورمون سروتونین (هورمون سلامت، عقل،شخصیت، احساسات)

    هورمون دوپامین (هورمون شادمانی)

    هورمون فن اتیل آمین (هورمون عشق )

    هورمون نورآدرنالین (هورمون هیجان)

    هورمون سروتونین کنترل کننده خلق و افکار انسان است. میزان کافی این هورمون در مغز، باعث تکامل مغز، افزایش تمرکز فکر، ایحاد افکارعقلانی، و رفتارهای خردمندانه  می شود. این هورمون به انسان کمک می کند تا خشمش را کنترل کند.

    سروتونین، از نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان ساخته می شود.

    مثلا جو دارای ماده ای به نام هوردنین است.  اگر کودکان بعد از دو سالگی به مدت سه سال از نان جو استفاده کنند با افزایش ماده سروتونین در مغز باعث می شود انها دچار سندرم بیش فعالی و خشونت نشده و دارای حافظه قویتری باشند. کودکانی که نان جو خورده اند تمرکز در درس خواندن دارند و همیشه شاد هستند. در بدن انسان تریپتوفان در مغز تبدیل به ماده ای به نام ملاتونین می شود که خواب و بیداری را در انسان تنظیم می کند. نان جو از رشد بیماری بیش فعالی در کودکان جلوگیری می کند.

    میوه جات حاوی سروتونین یا اسید آمینه تریپتوفان

    میوه ها مثل موز دارای مقداز زیادی تریپتوفان هستند. آجیل، و بادام زمینی، جو، دانه کنجد، و سیب زمینی دارای مقدار زیادی اسید آمینه تریپتوقان است.

    هورمون دوپامین

    این هورمون ایجاد شادی و انگیزه های حرکتی می کند و از اسید آمینه فنیل آلانین ساخته می شود. فنیل آلانین از مشتقات تیروزین است و تیروزین در میوه جات زیر وجود دارد.

    موز، آواکادو، دانه کنجد، سویا لویبا، بادام زمینی

    تمامی میوجات ترش دارای ویتامین c هستند. ویتامین c اثرات شادی آور در انسان دارد. ویتامین c آنتی اوکسیدان و ضد سرطان است. میوه جات و گیاهان چرب مثل هویج دارای ئویتامین محلول در چربی مثل ویتامین   B و  D هستند

    فیبر

    میوه جات دارای مقدار زیادی فیبر هستند. فیبر ها از روده جذب نمی شوند و به این دلیل برای درمان یبوست خوب هستند. با تخلیه مناسب روده ها از جذب مواد سمی جلوگیری کرده و احتمال سرطان روده را کاهش می دهند.

    املاح

    میوه هایی که دارای پتاسیم زیاد هستند، مثل موز، طالبی، هندوانه و زرد آلو باعث افزاش فعالیت بدنی، قلبی، سلامت حرکتی، و انرژی در انسان می شوند.

    تحقیق و نوشته هستی یزدان نیاز

    روانگردان ها چه بلایی بر سر مصرف کننده می آورند؟

    ماری جوانا هم جزو مواد روانگردان توهم زا محسوب می شود که از گیاه شاهدانه که به صورت خودرو و در مناطق زیادی از جهان می روید به دست می آید.

    تا به حال نام"اکستاسی" را شنیده اید؟ احتمالا در بین دوستان شما کسانی هستند که اسم این ماده را شنیده اند یا آن را مصرف کرده اند؟! اکستاسی در قالب قرص های شادی بخش به "طاعون خفته عصر ما" تبدیل شده است.

    دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روان شناس با بیان اینکه اکستاسی که MDMA نیز نامیده می شود، داروهای مهمانی یا داروی باشگاهی رایج است که فرمول شیمیایی آن با آمفتامین ها که محرکند و هم با مسکالین که توهم زاست، شباهت هایی دارد، گفت: «در ایران این قرص را با نام های مختلفی می شناسند، از جمله اکستیسی، اکستاسی، اکستازی، XTC، E، EX، X، قرص شادی، قرص عشق، قرص نشئه، بمب شادی، سوپر من، مرسدس، استار، جت و... این ماده به صورت قرص های خوراکی و جویدنی، کپسول و مواد تدخینی و تزریقی موجود است که البته متداول ترین شکل آن به صورت قرص است.مصرف اکستیسی در مصرف کنندگان باعث ایجاد نیروی محرکه در آنها می شود و پس از مصرف فرد به طور ناگهانی به سمت انرژی زیاد می رود. این قرص به عنوان توهم زای ملایم، مصرف کننده را از واقعیت دور می کند. از این رو به نظر می رسد که ترکیب این دو (ایجاد انرژی و توهم )، مصرف کنندگان را تا حدی از بازداری ها و آگاهی از نتایج احتمالی رفتار خطرناک مانند رفتار جنسی بدون استفاده از کاندوم آزاد کند.»

    وی در ادامه اظهار داشت: «از اکستیسی نخست در دهه ۱۹۷۰ به صورت قانونی استفاده می شد و حتی پزشکان آن را برای کمک به درمان تجویز می کردند. این دارو در دهه ۱۹۸۰، بخشی از صحنه داروی تفریحی و خلاف قانون شده بود. امروزه هم تلاش می شود تا پژوهش ها در جهت استفاده های دارویی MDMA هدایت شود، اما مقاومت های زیادی وجود دارد. همان گونه که برای تحقیق در استفاده های پزشکی ماری جوانا وجود دارد در حالی که جر و بحث ادامه دارد به نظر می رسد که محبوبیت مصرف این داروی مهمانی یا باشگاهی، در میان دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان دوره لیسانس در حال افزایش است.»

    اکستیسی، با کاهش سروتونین به کارکرد حافظه فعال آسیب می رساند

    وی با اشاره به اینکه مصرف این داروی باشگاهی می تواند باعث بروز اضطراب در مصرف کننده شود، افزود: «اکستیسی به معنای زندگی کردن در مرز بوده و علت آن تا اندازه ای خطرهای شناخته شده و چندخطر بالقوه برای آن است. نتایج آزمایش روی جانداران آزمایشگاهی مانند موش نشان می دهد که MDMA (اکستیسی) می تواند اضطراب را افزایش دهد. همچنین باعث کاهش فعالیت ناقل های عصبی سروتونین و دوپامین شود. درحالی که کاهش سروتونین به کارکرد حافظه فعال آسیب می رساند و باعث بروز مشکلاتی در خوردن، خوابیدن و خلق و خوی فرد می شود. بعضی پژوهشگران نیز نگرانند که حتی مصرف کنندگان اتفاقی این دارو، خود را در معرض مشکلاتی مربوط به کاهش سروتونین و دوپامین قرار بدهند. از این رو هرگوه تغییر ناگهانی در افکار، احساس، کلام و حتی اشتها و خواب جوانانی که اقدام به مصرف قرص های (اکستازی) می کنند را باید به عنوان یک زنگ خطر جدی قلمداد کرد.»


    مصرف مکرر ماری جوانا باعث ایجاد وابستگی در فرد می شود
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در ادامه اشاره ای به تعریف داروی توهم زا داشت و گفت: «داروهای توهم زا را به این علت توهم زا می نامند که بدون محرک بیرونی، باعث ایجاد احساس ها و ادراک هایی در مصرف کننده می شود. مصرف مواد روانگردان توهم زا ممکن است باعث بروز آثار دیگری مانند آرمیدگی، شنگولی یا در برخی موارد وحشت زدگی در مصرف کننده شود. ماری جوانا هم جزو مواد روانگردان توهم زا محسوب می شود که از گیاه شاهدانه که به صورت خودرو و در مناطق زیادی از جهان می روید به دست می آید و از آنجا که مصرف آن باعث آرمیدگی در برخی از مردم می شود، مصرف کننده این احساس را دارد که مصرف آن روحیه او را بالا می برد و توهمات خفیفی را هم به وجود می آورد.»

    وی با اشاره به اینکه گرایش به سمت استفاده از ماری جوانا و اعتیاد به آن در دنیای امروز شیوع فراوانی یافته و در اغلب موارد نخستین گزینه برای افرادی است که استفاده از مواد مخدر را تجربه می کنند، بیان کرد: «درتصور عوام ماری جوانا یک ماده بی خطر گیاهی است و استفاده از آن ضرری برای انسان ندارد در صورتی که بیش از ۴۰۰ نوع ماده شیمیایی خطرناک در آن دیده شده. مصرف مکرر ماری جوانا اعتیادآور بوده و باعث ایجاد وابستگی در فرد می شود. این وابستگی با علائمی از قبیل وسوسه های شدید برای مصرف بیشتر، بی حوصلگی، بی خوابی، زودرنجی، استرس در فرد مشخص می شود. نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهد افرادی که به استفاده از ماری جوانا معتاد شده اند در برابر فقدان این ماده مخدر دچار عصبانیت، خشونت و اعمال خلافکارانه شده و در نهایت به مواد مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند. با بررسی های انجام شده توسط موسسه بین المللی سوء مصرف مواد اثری که ماری جوانا بر هر فردی دارد به میزان استفاده، میزان ماده موثر و درجه خلوص آن بستگی دارد.»

    ماری جوانا حافظه کوتاه مدت را تضعیف و یادگیری را کند می کند

    واکنش های روانپریشی در مصرف کنندگان ماری جوانا
    ابراهیمی مقدم همچنین در ادامه افزود: «ماده توهم زای عمده
    در ماری جوانا دلتا ۹ تتراهیدروکانابینول یا THC است که در ساقه و برگ های شاهدانه یافت می شود اما ماده یادشده در رزین بسیار غلیظ شده است و مواد روانگردان حشیش یا بنک از رزین به دست می آیند که قوی تر از ماری جواناست.» به گفته این روانشناس در قرن نوزدهم، ماری جوانا به آن اندازه که امروزه آسپیرین برای سردردها و دردهای جزئی مصرف می شود مورد استفاده قرار می گرفت و مردها می توانستند ماری جوانا را بدون نسخه از داروخانه بخرند اما در حال حاضر، هم مصرف ماری جوانا و داشتن آن در بیشتر ایالت ها غیرقانونی است.

    وی غیرقانونی بودن ماری جوانا را چندین خطر بهداشتی دانست و گفت: «مصرف این ماده روانگردان به هماهنگی ادراکی حرکتی آسیب می رساند، حافظه کوتاه مدت را تضعیف و یادگیری را کند می کند. علاوه بر این، با آنکه مصرف آن در بسیاری از مردم باعث بروز تغییرات خلقی می شود ولی مواردی از اضطراب و آشفتگی پریشان کننده و گزارش هایی از واکنش های روانپریشی نیز در مصرف کنندگان دیده شده است.»

    به گفته ابراهیمی مقدم برخی از مصرف کنندگان هم اظهار می کنند که ماری جوانا به آنها کمک می کند تا اجتماعی شوند. سرخوشی متوسط تا شدید با گزارش هایی از ادراک تیزبینانه افزایش خودپیشی فکر خلاق و همسویی با دیگران ارتباط دارد. به نظر می رسد که با مصرف آن، زمان کند شده باشد و ممکن است آهنگ معینی که چند دقیقه است، چنان به نظر برسد که یک ساعت طول کشیده است. آگاهی از احساس های بدنی مانند ضربان قلب افزایش می یابد. همچنین مصرف کنندگان ماری جوانا گزارش می دهند سرخوشی شدید باعث گم گشتگی می شود. درصورتی که مصرف ماری جوانا باعث ایجاد شنگولی شود ممکن است فقدان هویت شخصی به عنوان هماهنگی با جهان تعبیر شود اما مصرف کنندگانی که گم گشتگی را تهدیدکننده می دانند و می ترسند که هویت خود را دوباره به دست نیاورند، افزایش ضربان قلب و افزایش آگاهی از احساس های بدنی شان منجر می شود که از کنترل خارج شدن قلبشان بترسند.

    "ال اس دی" باعث از دست دادن قدرت تشخیص می شود
    طیف مواد توهم زا بسیار وسیع است و محدود به یکی دو موردی که اشاره شد، نمی شود. این مواد مخدر توهم زا به طریق شیمیایی و در آزمایشگاه یا از قارچ ها استخراج می شوند؛
    LSD یا اسید لیزرجیک دی اتیل آمید نیز از دیگر توهم زای مصنوعی به شمار می رود. مصرف کنندگان این ماده، ادعا می کنند که اسید لیزرجیک دی اتیل آمید هوشیاری را گسترش می دهد و دنیای تازه ای را به روی آنها باز می کند و وقتی ال اس دی مصرف می کنند به بینش های بزرگی دست می یابند اما هنگامی که اثرش از بین می رود نمی توانند آنها را به یاد بیاورند.

    دکتر ابراهیمی مقدم با بیان اینکه ال سی دی، دارویی است که احساس شخص را نسبت به جایی که در آن است مختل می کند و اگر زیاد مصرف شود باعث ایجاد توهم می شود، اظهار داشت: «وخیم ترین پیامد ال سی دی را از دست دادن قدرت تشخیص واقعیت است دگرگونی هوشیاری که در اثر مصرف ال سی دی ایجاد می شود، ممکن است به رفتاری بسیار غیرمنطقی و همراه با گم گشتگی، یا گهگاه به حالتی از وحشت زدگی منجر شود که طی آن قربانی احساس کند نمی تواند اعمال یا افکار خود را کنترل کند. بوده اند کسانی که در این حالت از مکان های بلند به پایین پریده و مرده اند.
    مصرف کنندگان LSD علائم روانپریشی های نسبتا درارمدت مانند اسکیزوفرنی یا افسردگی های شدید را نشان می دهند.»
    مصرف مرتب توهم زاها ممکن است به تحمل و وابستگی روانی منجر شود
    به گفته ابراهیمی مقدم از دیگر پیامدهای مصرف ال سی دی، بازگشت به گذشته است؛ ادراک های تحریف شده یا توهماتی که سیر و سیاحت ال اس دی را تقلید می کنند. انجمن روانپزشکی آمریکا به زبان فنی، بازگشت به گذشته را اختلال ادراک ادامه دار توهم زا
    HPPD نامیده است. بنابر اظهارات این انجمن، توضیح روانشناختی بازگشت به گذشته این است: اشخاصی که به طور مرتب ال سی دی مصرف می کنند به احتمال زیاد پروازهای خیال بافی را ممکن می سازند. نتایج پژوهش ها روی ۳۸ فرد مبتلا به اختلال ادراک ادامه دار توهم زا HPPD نشان می دهد که دنبال کردن مصرف کنندگان PCP به صورت داروی بی حس کننده و آرام بخش گسترش یافته و به نام های خیابانی گرد پریان، اوزون، خل و چل و سوخت راکب رفته شناخته می شود.»

    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در پایان با اشاره به اینکه اصطلاحات خیابانی مفصل های کشنده و خبرچین بلورین نیز اشاره به
    PCP مخلوط با ماری جوانا دارد، گفت: «مصرف مرتب توهم زاها ممکن است به تحمل و وابستگی روانی منجر شود با این حال هنوز مشخص نیست که وابستگی فیزیولوژیک ایجاد می کند یا نه. ولی مصرف دوزهای بالا می تواند هماهنگی حرکتی بدن را تضعیف و قضاوت را مختل کند و باعث تغییر خلق و خو و بروز توهمات ترسناک و هذیان شود.» 
    منبع آفتاب گرد فرشته یا فن سیکلیدین p.c.pفنسیکلیدین - Opium ...
    کانابیس صنعتی (شاهدانه مصنوعی ) A-796، 260 - Opium.Site ...
    همه قرص های اکستاسی در کشور هلند تقلبی هستند - Opium ...
    اکستاسی چیست .ساخت اکستاسی.فرمول اکستاسی.انواع ...
    اکستاسی,.اکستازی ,اکستیسی ,Ecstasy,MDMA - Opium ...
    Wild Dagga! (aka, Leonotis Leonurus)گیاه روانگردان دم شیر ...

    مراحل و اثرات مصرف و نشئگی ماده مخدر متامفتامین (شیشه )

    مراحل و اثرات مصرف و  نشئگی ماده  مخدر متامفتامین (شیشه )

    این مطلب بر اساس تجربه شخصی مصرف کننده های مت آمفتامین (شیشه) نوشته و توسط اینجانب ترجمه شده است و ذکر دو نکته زیر را صروری میدانم :

    1- تجارب افراد متفاوت است و شاید نحوه تأثیر مت آمفتامین و یا زمان های عنوان شده برای مراحل ، متفاوت باشد ولی در کل این مراحل را تمامی مصرف کنندگان شیشه کم و بیش طی می کنند .
    2- نامگذاری مراحل توسط اینجانب با توجه به معنی کلمات انگلیسی انجام گرفته و احتمال دارد که در بین مصرف کنندگان ایرانی مصطلح نباشد ولی مفهوم واژه ها را می رساند .

    مراحل مصرف شیشه (بصورت تجربی)

    هجوم (the rush) : هجوم نخستین پاسخ ماده مخدر به مصرف کننده است هنگامیکه شیشه (مت آمفتامین) می کشد یا تزریق می کند . در طی هجوم ، ضربان قلب مصرف کننده افزایش یافته و متابولیسم ، فشار خون و نبض بالا می رود . بر خلاف هجوم حاصل از کراک کوکائین که تقریباً 2 تا 5 دقیقه طول می کشد ، هجوم مت آمفتامین می تواند بیشتر از 30 دقیقه هم ادامه یابد .

    نشئگی (the high) : نشئگی به دنبال هجوم پدید می آید که گاهی اوقات " کتف shoulder " هم نامیده می شود . مصرف کننده اغلب در طی نشئگی احساس می کند که به طور سلطه گرانه ای زرنگ تر شده و منطقی و جدل پذیر می شود . اغلب برای تمام کردن جملات خود حرف دیگران را قطع می کند . اثرات توهمی در یک مصرف کننده می تواند تمرکز زیاد بر روی یک موضوع بی اهمیت و ناچیز ، مانند تمیز کردن مکرر یک پنجره برای چندین ساعت را سبب شود . مرحله نشئگی می تواند به مدت چهار تا 16 ساعت ادامه یابد .

    خرنشئگی (the binge) : خرنشئگی مصرف بی رویه ماده مخدر یا الکل است . خرنشئگی بر اثر میل شدید مصرف کننده برای ماندن در نشئگی و استمرار در کشیدن و یا تزریق شیشه (مت آمفتامین) پدید می آید . خرنشئگی می تواند از 3 تا 15 روز طول بکشد و در طی آن مصرف کننده هم بصورت مغزی و هم جسمی بیش از حد فعال (hyperactive) می شود . هر دفعه که بیشتر شیشه می کشد یا تزریق می کند مرحله هجوم دیگری اما کوتاه تر را تجربه می نماید تا سرانجام دیگر مراحل هجوم و نشئگی نخواهد داشت .

    پیچیدن (tweaking) : یک مصرف کننده مت آمفتامین هنگامیکه مرحله ای از اعتیاد به نام پیچیدن را تجربه می کند بسیار خطرناک است . وقتی که مت آمفتامین (شیشه) مراحل هجوم و نشئگی طولانی مدتی را فراهم نمی کند به شرایطی در انتهای مرحله خرنشئگی می رسد که به آن پیچیدن می گویند . در این مرحله از آنجاییکه مصرف کننده قادر نیست احساسات آزار دهنده و سهمگین ولع مصرف و بیهودگی را از بین ببرد ، احساس شخصیت و هویت خود را گم می کند . خارش شدید شایع است و مصرف کننده می پندارد که زیر پوست او حشرات در حال خزیدن هستند . از آنجاییکه برای روزهای متوالی حتی یک لحظه هم نمی تواند بخوابد ، اغلب در حالت کاملی از جنون (psychosis) بسر برده و در دنیای خود غوطه ور است ; آواز می خواند و به چیزهایی که هیچکس نمی تواند درک کند گوش می دهد ، توهمات او همچنین زنده است به طوریکه به نظر می رسد واقعی اند ، از دنیای واقعی منفصل است ، او می تواند متخاصم و خطرناک برای خود و دیگران باشد . پتانسیل او برای معیوب کردن خود بسیار بالا است .

    سقوط (the crash) : سقوط موقعی اتفاق می افتد که بدن تعطیل می کند و قادر نیست که از عهده اثرات ماده مخدر (شیشه) برای درهم شکستن آن برآید . این مسئله یک دوره طولانی خواب را برای شخص مصرف کننده به ارمغان می آورد . حتی بطور معمول ، شدیدترین مصرف کننده ها نیز در طی سقوط تبدیل به یک مرده می شوند . سقوط می تواند یک تا سه روز به درازا بکشد .

    خماری شیشه (meth hangover) : بعد از سقوط ، مصرف کننده به یک مرحله رو به افول ، قحطی ، از دست دادن آب بدن و کاملاً خسته از لحاظ جسمی ، ذهنی و عاطفی می رسد . این مرحله که خماری نامیده می شود معمولاً 2 تا 14 روز طول می کشد . بعنوان یک " راه حل " برای این احساسات این است که که دوباره بیشتر از قبل شیشه مصرف کند و این همان چیزی است که شخص را به اعتیاد می کشاند .

    محرومیت (withdrawal) : اغلب می تواند 30 تا 90 روز پس از آخرین مصرف طول بکشد بدون آنکه مصرف کننده متوجه باشد که در حالت محرومیت بسر می برد . در ابتدا او افسرده می شود ، انرژی خود و قابلیت تجربه لذت را از دست می دهد و سپس ولع مصرف مجدد و بیشتر مت آمفتامین (شیشه) ، ضربه خود را وارد می کند . اغلب مصرف کننده ها در این حالت میل به خودکشی پیدا می کنند و زمانیکه محرومیت شدیداً دردناک و مشکل می شود بازگشت می کنند . بنابراین 93 درصد از آنها در درمان های سنتی ناموفق بوده و به مصرف مجدد مت آمفتامین (شیشه) روی می آورند .

    منبع سایت بازگشت قسمت اعتیاد و انواع مواد مخدر

    چگونه تریاک مصرف کنیم تا کمترین اسیب را به بدن برسانیم

    چرا به ما نشئگی تفکر کردن را آموزش نداده اند Euphoria thinking

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: راش با مواد مخدر ...

    در صد ایجاد توهم با داروی پرومتازین به همراه مخدر شیشه (متامفتامین ) چقدر است

    در صد ایجاد  توهم با داروی  پرومتازین به همراه مخدر شیشه (متامفتامین ) چقدر است Could Promethazine cause Hallucination

    در صد توهم با پرومتازین چقدر است؟

      پرومتازین هیدروکلراید  با نام تجارتی فنرگان  

    موارد استفاده  پرومتازین

    پرومتازین بیشتر در بهبود حالت های تهوع  استفراغ اختلات خواب بی خوابی  ,درمان  میگرن و به عنوان یک داروی انتی هیستامین استفاده می شود  

    عوارض پرومتازین  

    استرس اضطراب درد شکم تهوع استفراع است  

    توهم  در چه بیماریهای دیده می شود

    توهم در حالت های معمولی بیشتر در مبتلایان به افسردگی و یا اشخاصی که درد دارند یا در بیماری پارکینسون و فشار خون بالا و یا در زمان ترک سیگار دیده می شود   

    روند توهم در گزارش Phenergan

    در بررسی که در امریکا  در سال ۲۰۱۳  بر روی ۱۱۷۰۹ نفری که از پرومتازین استفاده کرده بودند ۱۹۴ نفر دچار توهم شده بودند  

    استفاده از پرومتازین  به تنهایی می تواند ۱/۶۶ در صد توهم بدهد 

    نویسنده  

    مسله مهم در این است با این که مصرف پرومتازین به تنهایی فقط ۱/۶۶ در صد توهم می دهد ولی مصرف پرومتازین با مخدر متامفتامین (شیشه )‌۵۰ در صد  امکان توهم و جنون  را افزایش می دهد

    پلی پلوئیدی در گیاه دارویی سالویا 4X و 8X , و چگونگی ایجاد ایکس X در گیاهان روانگردان

    پلوئیدی گیاه دارویی سالویا 4X و 8X , و چگونگی ایجاد ایکس X  در گیاهان  روانگردان

    بسیار خوانده یا دیده اید که می گویند این سالویا  8 ایکس است ویا  این سالویا 16 ایکس اما ایکس چیست .و چه چیزی را نشان می دهد

    بسیاری فکر می کنند هر چقدر ایکس یک  گیاه بیشتر باشد ان گیاه دارای الکالوئید بیشتری است .

    اما X چیست

    تعداد کروموزم ها را در یک سلول  جنسی چه سلول  گیاهی یا انسان پلوئید می گویند .

     کروموزم های سلول های جنسی انسان و گیاهان دارای نصف تعداد کروموزهای سلول های است که ان گیاه یا بدن انسان را می سازد

    مثل  تعداد  کروموزم   ها بر روی یک سلول منی در  انسان 23 کروموزوم و روی تخمک  زن هم تعداد 23 کروموزوم وجود دارد  زمانی که لقاح انجام شود یک سلول لقاح یافته  با تعداد 46 کروموزم  ساخته  می شود  و این  تعداد کروموزم  در هر تقسیم ثابت است و به این دلیل سلول های همه بدن انسان دارای 46 کروموزم است

    پس یک  سلول منی  با تعداد مشخص  کروموزم را که نصف تعداد کروموزم های  سلول های بدن انسان را دارد پلوئید می نامند و یک سلول بدن انسان دارای دو پلوئید  است که به ان دی یپلوئید (دی به معنی دو است ) می گویند

    طبق قانون طبیعیت  در انواع گیاهان و انسان  هر سلول باید در زمان تقسیم   از خودش سلولی با همان تعداد کروموزم قبلی تولید کند .

    پلی پلوئید

    در بعضی از گیاهان و یا حیوانات  این مسله به حالت طبیعی  دیده می شود .

    پلی پلوئیدی در حیواناتی مثل ماهی قرمز و یا ماهی قزل الا  و سمندر و در گیاهانی مثل گندم و یا سرخس و هندوانه کیوی  قارچ ها و حشرات دیده می شود


    انواع گیاهان و حیوانات   دارای کروموزم های  چند برابر بیشتر از طبیعی 

    • triploid یا سه  قسمتی ( 3 X)، به عنوان مثال هندوانه بی دانه ،
    • tetraploi تتراپلوئید (چهار ایکس  4 X)، به عنوان مثال Salmonidae ماهی،  قوزه پنبه 
    • pentaploid ((پنج  ایکس ؛ 5 X)، به عنوان مثال کنای توس ( papyrifera Betula ور kenaica.)
    • hexaploid, هگزاپلوئید (شش ایکس ؛ 6 X)، به عنوان مثال گندم ، کیوی 7
    • heptaploid یا septaploid (هفت ایکس ،  7x)
    • octaploid or octoploid , (; 8 x ),octaploid یا هشت ایکس ، (هشت ایکس 8 ×)، به عنوان مثال برون (جنس ماهیان خاویاری ماهی)، کوکب
    • decaploid (ده ایکس ; 10 x ),، به عنوان مثال برخی از انواع  توت فرنگی
    • در گیاهان دارویی مثل مریم گلی (سالویا ) با استفاده از ماده ای به نام  کلشیسین
    • که به محیط کشت می افزاید می توانند انواع چهار و هشت و 16 و یا 32 ایکس انرا  تولیذ کنند
    •  داروی  کلشیسین

    کاربرد اصلی آن نقرس است. در آمیلوئیدوز و آرتریت بهجت و تب مدیترانه ای فامیلی نیز مصرف می‌شود.

    مکانیسم اثر: مانع تشکیل کریستال‌های اسید اوره می‌شود.

  • آنتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین و اثرات نوتروپیک ان در درمان افسردگی و چاقی و بیخوابی و اسکیزوفرنی و بیش فعالی
  • بتا کاریوفیلن بهترین الکالوئید گیاهی برای ترک اعتیاد به مخدر گل (ماری جوانا گل ) و درمان افسردگی و اضطراب
  • گیرنده های هیستامین و اثرات ان در بدن انسان ( اگونیست و انتاگونیست های هیستامین ) (نوروشیمی 1 )
  • ظهور ماده مخدر جدید به نام حشیش مصنوعی در کشور و اظهارات متناقض جناب برادر دکتر سعید صفاتیان
  • هشدار نسبت به مصرف ماء‌الشعیرهای حاوی گیاه رازک
  • روانگردان گیاهی Turbina corymbosa توربین(توربینا ) کوریمبوسا (تاک کریسمس )حاوی ال اس ای LSA

    Turbina corymbosa توربین(توربینا ) کوریمبوسا (تاک کریسمس )

    توربینا کوریمبوسا  یکی از گونه های مورنینگ گلوری(شکوه صبح ) (نیلوفرآبی  ) است که بیشتر درپرو و  مکزیک  و امریکای لاتین می روید و سرخ پوستان مکزیک و ازتک  برگ های انرا در اب ریخته و جوشانده و به عنوان چای می نوشند 

    دانه های این گیاه حاوی مقدار زیادی ماده ال اس ای LSA است که اثرات روانگردان و توهم زایی مشابه با ال اس دی LSD دارد

    ماده موثره این گیاه  روانگردان ارگین می باشد که سازمان اطلاعات امریکا (سیا ) در 1956 از ترکیبات ارگین  گیاه  توربینا کوریمبوسا برای ساخت داروی حقیقت  و شستشوی مغزی در طرح فوق سری ام کا اولترا استفاده می کرد 

    البرت هوفمن تحقیقات زیادی درباره این گیاه و ماده موثره ان ارگین انجام داد که سرانجام توانست از روی ارگین ماده روانگردان ال اس دی را بسازد

    امروزه مصرف کننده ای مواد مخدر روانگردان از دانه های این گیاه و یا مورنینیگ گلوری ماده اصلی ان ال اس ای LSA را با اب یا الکل  استخراج و به جای ال اس دی استفاده می کنند 

    ماده مخدر کاپتاگون (Fenethylline ) چیست


    ماده مخدر کاپتاگون (captagon) نام تجارتی برای ماده شیمیایی fenethyline (فن اتیلین )است

    کاپتاگون در سال 1961 ساخته شد و بمدت 25 سال جایگزین خفیفی برای امفتامین بود

    و برای درمان سندرم بیش فعالی کودکان به جای ریتالین مورد استفاده فرار گرفت

    این ماده ابتدا در درمان اقسردگی و حملات خواب و بیش فعالی کودکان مصرف می شد
    تصویر
    کاپتاگون از گروه امفتامین ها است ولی اثرات ان از متامفتامین کمتر است و خواص امفتامینی ضعیفی دارد

    بعد از خوردن کاپتاگون در یدن انسان کاپتاگون تبدیل به یک ماده مخدر امفتامینی و تئوفیلین می شود به این علت اکثر بدن سازان از ان برای ایجاد قدرت استفاده می کنند

    کاپتاگون با وجود غیر قانونی بودن به مدت 20 سال است در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدون نسخه به فروش می رود و جدیدا به ایران هم قاچاق شده است .

    کاپتاگون به شکل قرص به رنگ های مختلف به فروش می رسد

  • آنتاگونیست های گیرنده اچ 3 هیستامین و اثرات نوتروپیک ان در درمان افسردگی و چاقی و بیخوابی و اسکیزوفرنی و بیش فعالی
  • بتا کاریوفیلن بهترین الکالوئید گیاهی برای ترک اعتیاد به مخدر گل (ماری جوانا گل ) و درمان افسردگی و اضطراب
  • گیرنده های هیستامین و اثرات ان در بدن انسان ( اگونیست و انتاگونیست های هیستامین ) (نوروشیمی 1 )
  • ظهور ماده مخدر جدید به نام حشیش مصنوعی در کشور و اظهارات متناقض جناب برادر دکتر سعید صفاتیان
  • هشدار نسبت به مصرف ماء‌الشعیرهای حاوی گیاه رازک

  • ماده مخدر نمک حمام و نفس شیطان و متامفتامین شما را زامبی می کند

    ماده مخدر نمک حمام و نفس شیطان و متامفتامین شما را زامبی می کند
    تصویر
    در بین مواد مخدر سه تای ان بیشتر از دیگر مواد مخدر مصرف کننده را زومبی (زامبی )می کند و با اثر گذاشتن بر روی مغز از انسان یک ادمخوار می سازد
    تصویر
    اولین مخدر زامبی کننده ماده مخدر نمک حمام است این مخدر قویترین ماده مخدری است که انسان را زومبی می کند و او را وادار به خوردن گوشت و خون دیگران می کند
    Zoom in (real dimensions: 668 x 552)تصویر
    دومین ماده مخدری که انسان را زومبی(زامبی ) می کند ماده مخدر نفس شیطان است که در کشور کلمبیا از ان برای زامبی کردن افراد استفاده می شود

    .سومین ماده مخدر متامفتامین است که در مصرف زیاد و طولانی مغز انسان را از بین برده و او را زومبیzombie می کند

    در داستان ها گفته می شودzombie زومبی ها (زامبی )افرادی هستند که مرده اند و جسد انها زنده می شود انها فاقد مغز هستند و انسانها و اجساد دیگران را می خورند

    مواد مخدر استنشاقی (امیل نیترات ) Amyl nitrate

     http://static.enotes.com/images/drugs-substances/ueda_0001_0001_0_img0028.jpg

    مواد مخدر استنشاقی (امیل نیترات )

    http://0.tqn.com/d/chemistry/1/0/l/A/1/Amyl_nitrite.jpg نیترات های امیل  از نظر ترکیب شیمیایی  مایعاتی زردرنگ و شفاف هستند و در صورتی که تازه باشند بوی شیرینی می دهند.

    امیل نیترات یک باز کننده شریانی است .و باعث وازودیلاتاسیون عروق می شود 

    این ماده در درمان مسمومیت با سیانور هم کاربرد دارد 

    امیل نیترات  اغلب در شیشه  و بطری  به فروش می رسد. گازی که از این مایع متصاعد می شود احساس سرمستی و نشاط و آرامش حدود 5 دقیقه به مصرف کننده دست می دهد .این ماده مخدر زمان اوج لذت جنسی و به اصطلاح اورگاسم را افزایش می دهد اما پس از آن عوارضی نظیر سردرد و سرگیجه به سراغ مصرف کننده می آید. این موادمخدر هم از دسته هیجان آورها هستند.

    اگرچه فروش  امیل نیترات    تا جولای 1996 هیچ ممنوعیتی نداشت و آزادانه در فروشگاه ها ی امریکا به فروش می رسید اما پس از آن پلیس و مقامات محلی بر فروش و مصرف آن نظارت شدید به عمل آورده و با مصرف کننده وشرکت های تولید و فروشندگان آن برخورد قانونی کردند.

    الکالوئید استفولیدین Stepholidine دارویی برای درمان سایکوز و ترک اعتیاد

    استفولیدین Stepholidine

    استفولیدین یک الکالوئید گیاهی است که در گیاه استفانیا وجود دارد

    گیاه استفانیا Stephania cephalantha玉咲葛藤(天问

    گیاه استفانیا بطور طبیعی  در آسیا و نیوزیلند  می روید

    استفولیدین   Stepholidine دارای اثرات عجیبی بر روی گیرنده های دوپامین است

     Stepholidine  استفولیدین از یک طرف آنتاگونیست گیرنده های D2  دوپامین است و از طرف دیگر اگونیست گیرنده هایD1  دوپامین است

    استفولیدین یک  داروی موثر  انتی سایکوتیک در درمان بیمارهای روانی و سایکوز است

    استفولیدین به مقدار بسیار ناچیز در تریاک و شربت تریاک موجود است و شاید وجود همین مقدار ناچیز استفولیدین  توجیه کننده اثرات مخالف تریاک با مواد مخدر محرک مثل کوکائین و متامفتامین باشد

    الکالوئید مشابه با استفولیدین در متد ترک گیاهی مخدر شیشه  در روش اناندا استفاده می شود

    opium.site: گیاهان روانگردان List of psychoactive plants

    opium.site: پروتکل ترک اعتیاد مخدر محرک متامفتامین (شیشه ) متد آناندا

    استفولیدین (به انگلیسی: Stepholidine)‏ با فرمول شیمیایی C۱۹H۲۱NO۴ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۵۲۹۰ است. که جرم مولی آن ۳۲۷٫۳۷۴ g/mol می‌باشد.

    استفولیدین به عنوان یک ماده شیمیایی  قانونی به عنوان دارو و ماده شیمیایی به فروش می رود

    CAS No.: 16562-13-3

  • Name: 6H-Dibenzo[a,g]quinolizine-2,10-diol,5,8,13,13a-tetrahydro-3,9-dimethoxy-, (13aS)-
  • روانگردان گیاهی نیلوفر پیچ Ipomoea tricolor (مورنینگ گلوری)

    نیلوفر پیچ (نام علمی: Ipomoea tricolor) که با نام "مورنینگ گلوری" (به انگلیسی: morning glory)‏ در دنیا شهرت دارد،

     گونه‌ای گیاه چند ساله از سرده یا جنس نیلوفر پیچ (سرده) از خانواده پیچکیان، بومی نواحی گرمسیری دنیای بویژه مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی می‌باشد و به طور گسترده‌ای در سایر نقاط جهان کشت می‌شود.
    این گیاه در طول رشد می‌تواند به ۲ تا ۴ متر بلندی برسد. دارای برگ‌های مرتب مارپیج ۳ تا ۷ سانتی متری با دمبرگ بلند ۱٫۵ تا ۶ سانتی متری است. گل‌ها به شکل ترومپت حدود ۴ تا ۹ سانتی متر قطر دارند و اغلب به رنگ آبی با مرکز سفید و زرد طلایی می‌باشند.
    برخی این گیاه را به علت سرعت بالای رشد و تولید بذر شگرف آن به عنوان علف هرز مهاجم می‌شناسند

    نیلوفر پیچ نیازمند نور آفتاب کامل برای گلدهی می‌باشد. این گیاه به خاک با رطوبت متوسط و به خوبی زهکشی شده نیاز دارد. هرچند می‌تواند تا حد کمی خشکی را تحمل نماید. از نظر دمایی آب و هوای معتدل را می‌پسندد ولی در مناطق با آب و هوای گرمسیری نیز رشد می‌کند.

    نیلوفر پیچ از طریق کاشت بذر در بهار یا تهیه قلمه نرم در تابستان امکان پذیر است.

    خاصیت توهم زایی نیلوفر پیچ

    هیج یک از اجزاء این گیاه نباید به صورت خوراکی مصرف شوند. دانه‌های این گیاه معمولا دارای خواص توهم زا بوده و به عنوان آمید اسید D-lysergic، یا LSA شناخته می‌شود. همچنین این دانه‌ها حاوی گلیکوزیدهایی است که ممکن است انسان  را  دچار تهوع کند .

    مخدر روانگردان جدید " بهشت آبی عارف " یا آسمان هفتم (آبی مرموز ) 2C-T-7 ( Blue Mystic or 7th Heaven) چیست

    مخدر روانگردان جدید " بهشت آبی عارف " یا آسمان هفتم (آبی مرموز ) 2C-T-7 ( Blue Mystic or 7th Heaven)  چیست

    مخدر دو سی تی هفت 2C-T-7 از دسته مخدرهای گروه 2C  دو سی است

    فرم های مخدر روانگردان 2C-T-7

    

    فرمول و پودر دو سی تی هفت 2C-T-7

    

    دو سی تی هفت  2C-T-7از ماده فنتیلامین ساخته می شود طریقه مصرف ان به صورت خوراکی  و دوز مصرف ان بین 10 تا 30 میلی گرم است

    طول اثر مخدر دو سی تی هفت بین 8 تا 15 ساعت است

    اثرات مخدر دو سی تی هفت 2C-T-7

    این مخدر دارای اثرات انتئوژن  است  و بیشتر از طریق اینترنت به فروش  می رود

    مخدر بهشت ابی عارف بیشتر در هلند  و ژاپن به فروش می رود چندی قبل به دنبال مصرف ان چند جوان مردند و به این سبب دولت امریکا در سال 2004 در  عملیاتی موسوم به  عملیات وب سوماتریپتان  10 نفر از فروشنده گان مواد مخدر اینترنتی را دستگیر کرد

    چای خشخاش (چای با تریاک ) به جای خرما و حلوا در مراسم ختم چینی ها Poppy seed tea

    چای خشخاش (چای با تریاک ) به جای خرما و حلوا در مراسم ختم چینی ها

    

    چای خشخاش دارای الکالوئیدهای نعشه کننده است

    در کشور چین و بسیاری از کشورهای خاور دور  قبلا  در مراسم ختم   نزدیکان و خویشاوندان به  انها چای با خشخاش(تریاک ) داده می شد

    

    چای تریاک چیست

    علت این رسم  امروزه مشخص نیست شاید   وجود الکالوئید های تریاک  در چای خشخاش(تریاک )  سبب می شود مدعوین کمتر دچار  تالم روحی و غم و غصه عزیز از دست رفته  بشوند ؟

    چای خشخاش دارای اثرات مخدری است

     این رسم سالها در کشور چین مرسوم  بوده است

    نوسیفرین مخدر باستانی در مصر برای ورود به سرزمین مرده گان

    نوسیفرین چیست

    فرمول نوسیفرین nuciferine

    نوسیفرین یک الکالوئید گیاهی است که در گیاهانی مثل زنبق ابی مقدس یا نیلوفر ابی مصری  Nymphaea caerulea و Nelumbo nucifera . یافت می شود

    نوسیفرین را می توان یک ماده مخدر دانست که هم دارای اثرات ضد درد مشابه مورفین است هم روی گیرنده های دوپامین اثر می گذارد

    مصرف نوسیفرین  باعث کاهش درجه حرات بدن رخوت سستی  افتادن پلک ها (پتوز) و سفت شدن عضلات بدن می شود و حالتی مشابه با مرگ  به انسان می دهد

    نیلوفر آبی مصری یا زنبق آبی مقدس Nymphaea caerulea  یا سوسن ابی

    نیلوفر ابی مصری (زنبق ابی مقدس )دارای مقدار زیادی ماده نوسیفرین است

    تصاویر گل زنبق ابی مقدس بر روی اهرام مصر نشان دهنده اهمیت ان در مصر باستان بوده است اکثر تصاویر زنبق ابی مقدس در مراسم های جشن و مراسم های جادوگری  و به خصوص تصاویر ان همراه با مراسم های عبور ارواح از رودخانه مرگ با خدای مرگ  ازیرس نشان از اثرات  عرفانی ان دارد  

    در مورد استفاده از زنبق مقدس ابی در کتاب های قدیم افسانه های زیادی نوشته شده است

    زنبق ابی مقدس دارای اثرات روانگردان خفیف است  زنبق ابی مقدس  علاوه بر الکالوئید نوسیفرین  nuciferine دارای الکالوئید  aporphine .آپورفین  است که اپورفین  در درمان ناتوانی جنسی امروزه کار برد فراوان دارد

    امروزه در آروماتوتراپی از زنبق ابی مقدس استفاده زیادی می شود

    نویسنده

    قابل توجه افرادی که این فیلم های چینی را زیاد می بیند  که  با خوردن یک ماده یا بو کردن یک عطر شخصی به مدت 24 ساعت مثل مرده ها می شود و وقتی مثلا قهرمان داستان را که در زندان مرده  از زندان برای دفن کردن بیرون  می برند قهرمان داستان از توی گور دوباره زنده می شود

     همین زنبق ابی مصری  دوای این شامورتی بازی ها است

    »»»»»»»»»»»»

    من هر موقع اسم نوسیفرین را می شنوم یاد لوسیفر که نام اول  شیطان است می افتم شاید هم یک ربطی باشد !!

    لوسیفر(به انگلیسی: Lucifer)‏ نام قبل از سقوط شیطانی است که بنابر متون ادیان ابراهیمی موجب سقوط آدم شد. ریشه نام لوسیفر از زبان لاتین به معنی آورنده نور است. به همین دلیل است که سیاره  زهره‌ گاهی نیز لوسیفر خوانده می‌شود.

    نوسیفرین (به انگلیسی: Nuciferine)‏ با فرمول شیمیایی C۱۹H۲۱NO۲ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۳۱۰۸۳۷۴ است. که جرم مولی آن ۲۹۵٫۳۷۶ g/mol می‌باشد.

    opium.site: شروع دوباره جادو وعلوم ماورا الطبیعه با Osiris ازیریس ...

    opium.site: شروع دوباره جادو و علوم ماوراء الطبیعه با Osiris ازیریس ...

    opium.site: نشئگی با کوکائین دربیابانهای کالاهاری Kalahari و خدای ...

    آروماتراپی =ارماتراپی روغن اروماتراپی رایحه درمانی بودرمانی خوشبودرمانی ارماتراپوتیک اروماتراپوتیک ارماتراپی

    در ارتبopium.site: شمنیزم - قسمت چهارم - مدیتیشن درخت -شروع دوباره جادو ...اط با اصانلو (Apokyn، Ixense Spontane، Uprima)

    گیاه روانگردان دم شیر (داگا وحشی )حاوی ماده لئونورین Wild Dagga! (aka, Leonotis Leonurus)

    گیاه روانگردان دم شیر حاوی ماده   لئونورین Wild Dagga! (aka, Leonotis Leonurus)

    گیاه دم شیر که به نام داگا وحشی هم نامیده می شود  گونه ای از خانواده نعناع است .که  بومی مناطق افریفایی می باشد

    دم شیر دارای اثرات خفیف روانگردانی است و مصرف برگ های خشک و گل ان  به صورت دودی  دارای اثرات ارامبخشی کم و یک شادی و سرخوشی  ضعیف و تغییرات کم بصری در انسان می شود

    بسیاری اثرات مصرف دم شیر را مشابه با اثرات تی اچ سی THC اما بسیار کمتر توصیف کرده اند

    گاهی از دم شیر به عنوان جایگزین ضعیفی  برای ماریجوانا استفاده می شود

    گیاه دم شیر دارای اثرات  طبی  بسیاری بوده و به عنوان یک ضد درد و ضد التهاب و درمان کننده بیماری دیابت شناخته می شود

    اثرات روانگردانی دم شیرمربوط به الکالوئیدی به  نام  لئونورین است 

     لئونورین (Leonurine ) یک  محرک رحمی است . به طور سنتی به عنوان مقوی قلبی، آرام بخش با اختصاصی بودن برای بافتهای تولید مثل و ضد اسپاسم استفاده میشود. مطالعات در چین نشان داده اند که عصاره آن، عملکرد ضد تجمع پلاکت و کاهش سطح چربی خون دارند. و درمان سکته های مغزی ایسکمیک می تواند موثر باشد .
    از سایت های دیگر

    مخدر روانگردان لئونوتیس Leonotis leonurus - Opium.Site ...

    لئو نوتیس Leonotis leonurus - Opium.Site وبلاگ رسمی ...


    Neuroprotective effects of leonurine on ischemia ...

    Leonurine Exerts Anti-Inflammatory Effect by ... - Springer

    نیکی کریمی و اعتیادش به قرص‌های روان‌گردان , و حملات ترس و پانیک

    نیکی کریمی و اعتیادش به قرص‌های روان‌گردان

    نیکی کریمی می گوید: برای اینکه در فیلم روانی(داریوش فرهنگ) نقشم را رئالیستی‌تر ایفا کنم رفتم سراغ دکتر… قرص خوردم و تا مدتها درگیر این بودم که چه طوری این قرص را ترک کنم.

      آن زمان خیلی در بازیگری سخت می گرفتم. یعنی حتما شب قبل تمرین می کردم.
      نیکی کریمی بازیگر و کارگردانی که با کمک عباس کیارستمی و البته با تکیه بر توان بازیگریش در چند جشنواره معتبر بین المللی به عنوان داور حضور داشته باشد چندی پیش در گفت وگو با یکی از روزنامه های صبح به مساله ای اشاره کرده است که این روزها متاسفانه گریبان جمعی از اهالی سینما را گرفته است.

      کریمی که امسال با کارگردانی فیلم شیفت شب دوباره تلاش کرده است تا به حوزه فریبنده کارگردانی نزدیک شود در گفتگو نکته جالبی را درباره مصرف نوعی قرص روان درمانگر حین بازی در فیلم روانی بیان کرده است.

      بنابر این گزارش نیکی کریمی می گوید: در فیلم روانی دختری که نقش اش را ایفا می کردم دچار پانیک اتک(اختلال هراس) بود و من تا یک ماه برای آن فیلم، به خودم تلقین می کردم که دچار پانیک  اتک  (حملات ترس )هستم.

      وی ادامه می دهد: حتی برای اینکه نقش را رئالیستی تر ایفا کنم رفتم سراغ دکتر و قرص خوردم. تا مدتها هم درگیر این بودم که چه طوری این قرص را ترک کنم. آن زمان خیلی در بازیگری سخت می گرفتم. یعنی حتما شب قبل تمرین می کردم.

      این ماجرا پیش از این نیز سابقه داشته و در موارد خیلی شدیدتر حتی چند نفر از بازیگران مرد به خاطر اینکه نقش شخصیت معتاد را قابل باورتر اجرا کنند به دام مواد مخدر افتاده و هرگز از این دام رهایی نیافته اند.

      حکیم درمانگر روح و جسم بهتر از پزشک ترک اعتیاد !

      زمانی که اپاندیس شما دچار التهاب می شود و به یک پزشک جراح مراجعه می کنید برای شما بسیاری مسائل مهم نیست شما فقط به دنبال طبیب و جراح زبر درستی هستید که کار خود را به خوبی بلد باشد

      در همه زمینه های پزشکی برای بیمار فقط علم و زیر دستی پزشک مهم است

      اما از نظر من یک درمانگر اعتیاد فقط یک پزشک نیست او باید یک حکیم باشد تا بتواند به بیمار خود کمک کند زیرا او درمانگر روح و جسم بیمار است و در این جا است که مسله مهمی را باید در نظر گرفت !

      یک حکیم برای درمان بیمار باید از همان ابتدا به خوبی به این مسله واقف باشد که ایا می تواند این بیمار را درمان کند و یا قادر به درمان این بیمار نیست و این شجاعت را داشته باشد که اگر از درمان معتادی عاجز است او را به حکیمی حاذق تر از خودش معرفی کند .

      زیرا این مرام حکمی است که از ابتدا بین حکیمان بوده است .

      یک پزشک درمانگر اعتیاد باید علاوه بر علوم پرشکی باید بر علوم دیگری مثل فلسفه جامعه شناسی و اصول تفکر صحیع و ادیان الهی به خوبی تسلط داشته یاد تا بتواند به درمان اعتیاد به پردازد او باید واقف و اگاه به نفش دین در زندگی و هدف از حیات انسان و دارای استدلال قوی و انتزاعی باشد تا بتواند راهبر معتاد به سرزمین تندرستی و سلامت جسم جان شود .

      اما متاسفانه در ایران به معتادان به چشم یک بیمار معمولی نگاه می شود افرادی که از یک ماده شیمیایی یا گیاهی مخدراستفاده می کنند و به ان وابسته جسمی شده اند و فقط کافی است این ماده با یک ماده دیگر جایگزین شود .

      اکثر پرشکان و مراکز ترک اعتیاد به این مسله واقف نیستند که در پس اعتیاد انسانها به مواد مخدر یک روح نارام و سرگشته انسانی قرار دارد که هیچ چیز از زندگی و اهداف ان نمی داند .او انسانی است که هدفی برای ادامه زندگی و درکی از لذت بردن از مواهب طبیعی را ندارد زیرا از ابتدا زندگی و کودکی والدین او نتوانسته اموزش درستی از شیوه صحیع زندگی کردن را به او بیاموزند و در دنیای امروز معتاد تنها بی هدف و تهی از انگیزه های یک زندگی انسانی است

      درمانگر زمانی می تواند به معتاد کمک کند که خودش زندگی هدفمند با انگیزه و شاد ی داشته باشد و قادر به ان باشد که افکار معتاد را ان چنان تحت اثر قرار دهد و دگرگون کند تا بتواند معتاد را به سمت ازادی و رهایی همیشگی از چنگال اعتیاد رهنمون

    • عشق شیرین و فرهاد و لیلی مجنون وامق عذرا و ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی و شیشه
    • چرا ترک و درمان اعتیاد به ماده مخدر گل (ماری جوانا طبی )مشکل تر از متامفتامین (شیشه ) است .
    • یک پزشک سوئدی خواستار استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) به جای دارو شد
    • پروتکل درمانی سایکدلیک برای درمان افسردگی اضطراب درمان اعتیاد به مواد افیونی و اختلات شخصیتیشود
    • عشق شیرین و فرهاد و لیلی مجنون وامق عذرا و ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی و شیشه

      عشق شیرین و فرهاد و لیلی مجنون  وامق عذرا و ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی و شیشه

      تحقیقات می گوید مکانیسم اعتیاد به مواد مخدردر مغز انسان  همانند مکانیسم عاشق شدن است .

      ایا اگر ما مجنون را ماهها در کمپی نگاه  داشته تا لیلی را از یاد برده و بعد از چند ماه او را از زندان ازاد کنیم او دوباره سراغ لیلی نمی رود !!

      اگر ما خون فرهاد را سریع یا فوق سریع عوض کنیم او دیگر به سراغ شیرین نمی رود .

      اگر ما بیایم به وامق بگوییم  بیا و دیگر عذرا را فراموش کن و ما به تو زنی زیباتر مثل لیلی و یا شیرین می دهیم ایا او دیگر سراغ عشق قدیمش  عذرا نمی رود !!!

      این تفکر که کمپ ترک اعتیاد و یا پاکسازی خون می تواند باعث ترک و درمان اعتیاد بشود تفکری اشتباه است و  بیشتر یک دلخوشی است تا واقعیت .

      چرا ترک و درمان اعتیاد به ماده مخدر گل (ماری جوانا طبی )مشکل تر از متامفتامین (شیشه ) است .

      امروزه ماده مخدر متامفتامین (شیشه ) را در همه جای دنیا به عنوان یک ماده مخدر می شناسند و به این دلیل همه مراکز علمی و تحقیقاتی در جهان درباره داروها و روش های ترک اعتیاد ان در حال تحقیق و آزمایش هستند .

      اما مخدر گل یا ماری جوانا طبی از همان ابتدا جهت مصارف پزشکی ساخته شد و تا مدت ها فقط با مجوز پزشکی و تحت نظارت پزشکان مصرف می شد

      با ازاد شدن ماری جوانا در امریکا و تمایل جوانان در غرب به انواع جدید ماری جوانا (ماری جوانا طبی ) و به دلیل قدرت بالای سرخوشی ان و سود زیادی که دولت ها از فروش ماری جوانا طبی به صورت ازاد کسب کرد ماری جوانا طبی (مخدر گل ) وارد بازار شد .

      چون مخدر گل (ماری جوانا طبی ) را در غرب به عنوان یک دارو با اثراتی دارویی مثل کورتن می دانند هیچکدام از مراکز غربی تا کنون ازمایش و تحقیقی در زمینه ترک اعتیاد ان انجام نداده و دانشمندان از اثرات سوء مصرف ان به خوبی اگاه نیستند

      ضعف علمی و نبود تحقیقات در زمینه وابستگی به ماری حوانا طبی (مخدر گل ) باعث شده است که ترک دادن ان بسیار دشوار باشد

      دانشمندان اعلام کرده اند ماری جوانا طبی (مخدر گل ) همانند دارویی برای درمان بیماری ها است و این نوع ماری جوانا همانند داروهای مثل کورتن و داروهای ضد سرطان است و برای درمان بیماران لاعلاج مثل ام اس بسیار ایده ال است و ما برای ترک دادن یک دارو وقت و هزینه تحقیقات نمی کنیم

      این امر مشابه ان است که یک شرکت دارو سازی  بیاید برای ترک متادون که برای درمان اعتیاد ساخته شده است شروع به ازمایش و تحقیق کند و داروی برای ترک متادون بسازد برای  جامعه علمی و پزشکان متادون دارو است نه ماده مخدر !!!!  

      ویدیو اثرات طبی و درمانی و مضرات سوء مصرف ماری جوانا و حشیش 

      تست بی غیرتی و بی خیالی و عدم ترس ماده مخدر ماریجوانا گل ... 

      ترک درمان اعتیاد به ماری جوانا گل (مخدر گل ) از ترک شیشه ... 

      درمان و ترک اعتیاد ماده مخدر شیشه با ریتالین و مودافینیل ...

    • یک پزشک سوئدی خواستار استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) به جای دارو شد
    • پروتکل درمانی سایکدلیک برای درمان افسردگی اضطراب درمان اعتیاد به مواد افیونی و اختلات شخصیتی
    • فروش اینترنتی مواد مخدر! تحویل درب منزل !و شکاری که دو سال طول کشیده است .
    • اصول اولیه شناخت داروها و گیاهان دارویی در درمان اعتیاد به مواد مخدر افیونی (تریاک شیره هروئین )و مواد محرک ( شیشه )بخش اول
    • نسخه های ساده برای درمان بیش فعالی و خشونت در اطفال (منیزم با ویتامین ب6)
    • یک پزشک سوئدی خواستار استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) به جای دارو شد

      درخواست استفاده دارویی  یک پزشک از ماری جوانا (مخدر گل ) در کشور سوئد

      یک پزشک در سوئد برای استفاده دارویی از کانابیس(مخدر گل یا مدیکال ماریجوانا ) خواستار مجوز قانونی شد

      برای نخستین بار در سوئد، یک پزشک درخواست مجوز استفاده از نوع خام ماری‌جوانا به جای دارو نموده است

      به نوشته‌ی روزنامه‌ی سونسکا داگ‌بلادت استفاده‌ از نوع دارویی کانابیس به نام Bedrocan که در کشورهایی مانند فنلاند، آلمان و ایتالیا مجازاست، در سوئد ممنوع است.

      منبع رادیو سوئد  

      ویدیو اثرات طبی و درمانی و مضرات سوء مصرف ماری جوانا و حشیش

      پروتکل درمانی سایکدلیک برای درمان افسردگی اضطراب درمان اعتیاد به مواد افیونی و اختلات شخصیتی

      پروتکل درمانی سایکدلیک برای درمان افسردگی اضطراب درمان اعتیاد  به مواد افیونی  و اختلات شخصیتی  

      پروتکل درمان اعتیاد به  مواد مخدر افیونی (هروئین )  

      تعداد ویزیت بیمار 6 بار  

      طول مدت درمان 6 ماه  

      سم زدایی با ایبوگین  در دو جلسه

      درمان افسردگی با سیلوسایبین  در یک جلسه

      درمان  با استفاده از اگونیست های گیاهی گیرنده های کاپا و دلتا  حداقل سه ماه  

      وصل به گروه های اجتماعی مثل معتادان گمنام  

      میزان موفقیت برای معتادانی که فقط از مخدر هروئین استفاده کرده اند 100 در صد  

      ادامه درمان  

      در صورت نیاز استفاده از ایمپلنت حلدی ویویترول  

      ویویترول Vivitrol (نالتروکسان تزریقی طولانی اثر ) مجوز ... 

      پروتکل  درمان  و ترک اعتیاد به تریاک وشیره  و متادن همانند هروئین است  

      درمان بیماری افسردگی  

      تعداد ویزیت 3 بار به فاصله یک ماه  

      جلسه اول تست دوز با سیلوسایبین  

      استفاده از تک دوز یا دوز طولانی سیلوسایبین بمدت 3 هفته  

      موفقیت در درمان افسردگی 85 در صد در سال اول و 95 در صد در طول دو سال