دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

وقتی مواد مخدر هرروز ارزانتر می شود، نباید انتظار داشت معتادان کم شوند (قیمت مواد مخدر تغییرنکرده است )

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 16:26:27

یک نماینده مجلس:

وقتی مواد مخدر هرروز ارزانتر می شود، نباید انتظار داشت معتادان کم شوند

مخدر گل ملقب به خلاف پایتخت برای نسل کشی ایرانی ها آمده است

  • بچه پولدارها می گویند :مخدر گل (ماری جوانا گل ) دیگر کلاس ندارد ما اسپایس می کشیم ؟
  • تماس تلفنی والدین معتادان به مخدر گل (ماری جوانا گل ) شانس اختصاصی من بود
  • خطر مرگ بر اثر مصرف ماده مخدر گل (ماری جوانا گل ) در افراد چاق بیشتر است
  • تا زمانی که علم برایت با ارزشتر از طلا باشد همیشه از دید جامعه احمقی ؟
  • لباس نشئه بازی با مخدر ال اس دی و روز دوچرخه سواری دکتر البرت هافمن کاشف LSD
  • مرکز کشت خرید و فروش ماری جوانا گل (مخدر گل ) در ایران شهر شیراز است
  • درمان و ترک اعتیاد مخدر گل (ماری جوانا گل ) با ریتالین و کندر و ماتریکس درمانی
  • حشیش مصنوعی JWH133 می تواند برای کاهش علائم دردناک آرتروزOsteoarthritis ، موثر باشد
  •  

     

    سلامت نیوز: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علت اساسی افزایش مصرف مواد مخدر را تغییر نکردن قیمت این مواد دانست و گفت: استکبار جهانی و مافیا سعی دارد مواد را به راحتی و با هزینه کم در دسترس همه بویژه جوانان قرار دهد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدحسن آصفری با بیان اینکه مساله مواد مخدر از معضلات جدی کشور است، افزود: هم مرز بودن با افغانستان بر فراوانی مواد مخدر در کشور بیشتر دامن می‌زند.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر نوع مصرف انواع مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده و عوارض آن آسیب زیادی را به جامعه وارد می‌کند. لذا ضرورت دارد آموزش و پرورش، نخبگان، علما و سایر نهادها و اقشار در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیج باشند.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس، علت اساسی افزایش مصرف مواد مخدر را در تغییر نکردن قیمت این مواد دانست و ادامه داد: هر سال قیمت همه کالا افزایش می‌یابد اما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در جامعه نیستیم و این نشان می‌دهد که مافیا سعی دارد مواد را به راحتی و با هزینه کم در دسترس همه بویژه جوانان قرار دهد.

    آصفری تاکید کرد: عاملان مواد مخدر حاضرند هزینه‌های زیادی را برای گرفتار کردن جمعیت کشور به مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روان‌گردان بپردازند که این مسئله تهدید جدی برای ما است.

    وی افزود: نباید وزارتخانه‌ها تشریفاتی وارد بحث مقابله با اعتیاد شوند، بلکه اقدامات را بصورت عملیاتی و جدی انجام دهند، لازم است تفاهم‌نامه‌های مختلف همکاری میان دستگاه‌ها با محوریت اجرای برنامه‌های اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر منعقد شود. همچنین نباید خروجی و مصوبات جلسات شورای مواد مخدر را بر روی کاغذ بسنده کرد، بلکه اقدامات باید اجرایی شود.

    آصفری با تاکید بر اینکه انسداد مرزها بهترین راهی است که می‌توان جلوی ورود مواد مخدر به کشور را گرفت، اظهار داشت: رسانه‌ها باید این موضوع را برای جامعه مطرح کنند، متاسفانه رسانه ملی مدام به تبلیغات کالا و یا مسایل سیاسی می‌پردازند و در بحث توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی کمتر وارد شده است.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تاکید کرد: در حال حاضر همه مسوولیت‌ها بحث‌های سیاسی شده، در حالی‌که معضل مواد مخدر موضوع درد عمومی جامعه است باید گام‌های اساسی و موثر در این زمینه برداشته شود.

    آصفری ادامه داد: مجلس با تمام قوا از رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند و قوانینی را که دولت در این زمینه ارایه دهد، خارج از برنامه کاری بررسی خواهد کرد. در واقع دولت برای تحقق این رویکرد، لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد و تمامی دستگاه‌ها را در این زمینه بسیج کند، ما نیز حمایت می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه در پایان سال 93 جلسه غیرعلنی با وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم، گفت: ما نیز مانند وزیر کشور مقابله با اعتیاد را از دغدغه‌های اصلی می‌دانیم و از تمامی برنامه‌ها و قوانین در این زمینه حمایت می‌کنیم.