دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

اماری سازی برای پنهان کردن تعداد معتادان در دولت قبلی /ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز ، راه غلط دولت قبل را ادامه می‌دهند،

دولت قبل آمار‌سازی می‌کرد

آمارهای پشت‌پرده اعتیاد در کشور ؛ ۴ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم

هاشمی با انتقاد از آمارسازی‌های غلط دولت قبل درباره مواد مخدر گفت؛ چهار میلیون مصرف کننده رسمی مواد مخدر در سال ۹۰ در کشور وجود داشته‌اند و ۱۵ میلیون نفر در خانواده‌ها درگیر فرد معتاد هستند. وی گفت روزانه ۱۰۰ نفر به مواد مخدر آلوده می‌شوند.

 با علی‌ هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مقام بالا دستی و به مناسبت پنجم تیرماه «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر»  آمارهای تکان‌دهنده‌ای از اعتیاد و تلاش دولت قبل برای پنهان کردن را بیان داشت.

 مسئول پیگیری تخلفات برای اجرا نشدن ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر صادره در 1385 کیست

ادامه مطلب ...

بیانیه روز جهانی مبارزه با سوء مصرف قاچاق و مواد مخدر

بیانیه روز جهانی مبارزه با سوء مصرف قاچاق و مواد مخدر

دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف قاچاق و مواد مخدر، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه روز جهانی مبارزه با سوء مصرف قاچاق و مواد مخدربه گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در بیانیه‌ای که دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف قاچاق و مواد صادر کرده، آمده است: امروز روز مهمی برای تمرکز بر تهدید ناشی از تولید، قاچاق و استفاده از مواد مخدر است.

اقدام محکمی در جهت تقویت سیستم‌های عدالت کیفری، برهم زدن شبکه‌های مجرمانه که مصیبت و رنج را به دنبال دارند و واکنشی بر اساس سلامت و حقوق انسان‌ها لازم است.


همچنین مردم درد غیر قابل باوری را بر اثر کمبود داروهای تحت کنترل برای مقاصد پزشکی تحمل می‌کنند. اقداماتی باید انجام گردد تا اطمینان حاصل شود مردم در سراسر جهان در صورت نیاز به کاهنده‌های درد دسترسی خواهند داشت. ما باید تمام تلاش خود را به کار بریم تا درک بهتری از مصرف مواد به عنوان یک وضعیت بهداشتی – اجتماعی که مسبب مسائلی چون هپاتیت، HIV و ایدز ، پیشگیری، درمان و مراقبت است، به عمل آوریم.

اقدامات علمی و مبتنی بر شواهد باید در ارائه خدمات پیشگیری و درمان مصرف مواد همه گیر گردد. این رویکردها پایه و اساس تمام تلاش‌های ما است. با حدود 200 هزار مرگ مرتبط با مواد مخدر و 1.65 میلیون فرد آلوده به ویروس HIV در سال 2013 دسترسی به درمان و پیشگیری مبتنی بر شواهد می‌تواند در برخی موارد تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

 

ادامه مطلب ...

در مهدهای کودک پیشوا رخ داد نه گفتن نسل جدید پیشوا به مواد مخدر

94/04/03 - 15:34

در مهدهای کودک پیشوا رخ داد

نه گفتن نسل جدید پیشوا به مواد مخدر

جشن مشترک مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان پیشوا با رویکرد هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار و نونهالان این شهرستان به مواد مخدر نه گفتند.

 قال أمیر المؤمنین علیه السلام: « زَوالُ الدُّوَل باصطناع السُّفَل »
خبر رسانی دارای قواعد و قوانین خاصی است و خبر نباید با عناوینی بیان شود که به جای اثر گذاری مثبت نتیجه عکس برای دولت  و مردم   داشته باشد  وباعث تمسخر شود
ما با متن خبر که  پیشگیری از اعتیاد و اموزش ان باید از کودکی و مهد کودک ها اغاز شود  موافقیم اما به خوبی این مسله را می دانیم که  مسئولین این کشور راه علمی  و درست انرانمی دانند و اگر پیشوا بخواهد  از راههای استفاد کند که یک سو نگر و با سو گیری خاص باشد این اموزش پیشوا نتیجه عکس خواهد داشت  از نظر روانشناسی این  گونه خبرها  با این عناوین که  از طرف  مسئولین دولت  بیان شده اما با این گونه  تیترها  و به طرزی  زیرکانه در مدت زمان طولانی بطور ناخود اگاه  باعث ایجاد  ذهنیت  و اندیشه ای  ضد دولتی و اسلامی می شود

اسناد جدید: هیتلر معتاد به شیشه بود! - وبلاگ رسمی دکتر ...

 معتادین مشهور ادولف هیتلر معتاد به آمفتامین و کوکائین

ادامه مطلب ...

براتی سده: موادمخدر گران قیمت، الگوی مصرف ثروتمندان معتاد شده/ کوکائین برای بچه پولدارها خلاقیت زاست؟

براتی سده: موادمخدر گران قیمت، الگوی مصرف ثروتمندان معتاد شده/ کوکائین برای بچه پولدارها خلاقیت زاست؟

 مدیرکل سابق درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درکشور ما که هنوز سیاست درستی برای سبک شادی های جوانان نداریم و ممکن است در برخی موارد کسانی که پول زیاد دارند، به سمت مصرف موادی بروند که در ابتدا برای آنها شادی آفرین باشد

طهورا شهبازی: مصرف مواد مخدر در میان ثروتمندان یکی دیگر از زمینه های اعتیاد در کشور است. این قشر بخش زیادی از مصرف خود را در مهمانی های شبانه یا پاتوق های دوستی تجربه می کنند و با نگرش های خود مواد مصرفی را انتخاب می کنند. از نظر بسیاری از آنها گل، کوکائین و قرص اعتیاد آور نیست و تنها فاز آنها را تغییر می دهد.

  ادامه مطلب ...

مبارزه با مواد مخدر مبارزه علمی است/اطلاع رسانی و غربالگری فرزندان ایران حلقه گمشده مبارزه با مواد مخدر است

   در گفتگو با قدس آنلاین عنوان شد

مبارزه با مواد مخدر مبارزه علمی است/اطلاع رسانی و غربالگری فرزندان ایران حلقه گمشده مبارزه با مواد مخدر

دکتر محمد رضا یزدان نیاز، متخصص آنستزی، اولین درمانگر اعتیاد به روش سایکدلیک با داروی گیاهی ایبوگین در ایران دلائل عدم پیشرفت مبارزه با مواد مخدر در ایران را با قدس آنلاین مطرح نموده است   

(( اگر  فقط بودجه یکسال ستاد مبارزه با مواد مخدر  را در دولت قبلی صرف کارهای پیشگیری و فرهنگی  علمی و اطلاع رسانی درست و به روز و شناسایی دانش اموزان مستعد به  اعتیاد و برگذاری کلاس های اموزشی در مدارس و دبیرستانها می کردیم امروز موفقتر بودم ))

  (( بی تردید  فقط اطلاع رسانی کافی نیست و باید به دنبال چرایی اعتیاد جوانان ایرانی بود و از خود پرسید  چرا یک نوجوان 17ساله  معتاد شده  و  علت غیر طبیعی بودن و  بالا بودن سطح اضطراب نوجوانان  ایران   نسبت به دیگر کشورها برای چیست    ؟  )) 
 (( این مسئله که این اطلاع رسانی در ایران بر عهده  چه کسی  است و متولی آن چه نهادی است ، هنوز مشخص نشده  است .جالب است همه مسئولان از اطلاع رسانی درباره مواد مخدر و تبعات و پیامدهای منفی ان دم می زنند اما هیچ کس نمی داند مسئول اطلاع رسانی چه نهادی است ،برای این مهم نه بودجه ای در نظر گرفته شده و نه سازمان یا ستادی وظیفه ای در قبال اطلاع رسانی در سطح جامعه را عهده دار است .))
 (( متاسفانه جوانانی که شیشه می کشند حتی نمی دانند که اسم دیگر آن متامفتامین  است. عدم آگاهی رسانه ای تلویزیون و مطبوعات که به راحتی مواد مخدر را به مردم معرفی نمی کند تبعات بسیاری رابر جامعه تحمیل کرده است آنچه در تلویزیون ایران نشان داده می شود چند معتاد است که به آخر خط رسیده اند یا چند معتاد نجات یافته از چنگال اعتیاد. اطلاع رسانی برای پیشگیری و شناخت مواد مخدر به خصوص انواع جدید  وجود ندارد  نوجوانان و جوانان نمی دانند شیشه ، ماری جوانا و  گل نمک حمام چه شکلی است. ))
         ((  اقایانی که در  مصاحبه  می گویند مدفوع و لوله بازکن  در مواد مخدر  است  اگاهی  علمی  ندارند که بروند به دنبال ردیابی  خریداران عمده   گاز سولفید هیدروژن  در ایران که این گاز  مورد مصرف مافیای ساخت مواد مخدر  است وبوی مدفوع و لوله بازکن می دهد ))                     
((سیاست های  جدید چند سال گذشته برای  مبارزه با مواد مخدر در  سازمان ملل متحد   UNODC همان   دستورات و   سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدری است که  توسط مقام معظم رهبری  در سال 85 به ستاد  ابلاغ شد  اما ستاد  توان علمی لازم را در اجرایی کردن ان بعد از 9 سال نداشت   ))


قدس آنلاین:ساحل عباسی:کنفرانس بین المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از تارخ ۱۷ تا ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ ، در شهر « وین » به منظور ابراز عزم سیاسی ملّتها در امر مبارزه با پدیده خانمانسوز و شوم مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوانC.M.O به تصویب رسید . این سند خط مشی همه جانبه اقدامات را در امر کنترل مواد مخدر مشخص و آنان را متعهد نموده است تا اقدامات بین المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند .

در اولین  کنفرانس  مبارزه با مواد مخدر در وین ، سندی در چهار فصل تنظیم گردید که بیش از 35 مورد اقدام عملی را همچون ارزیابی میزان مصرف ، پیشگیری از طریق آموزش ، نقش رسانه ها در بازگشت معتادین به دامن اجتماع و معالجه آنان ، ریشه کنی مزارع غیر مجاز خشخاش ، نابودی شبکه های عمده قاچاق مواد مخدر ، همکاریهای حقوقی کشورها و ... را در خود جای داده است . این سند در 26 ژوئن،مصادف با 5 تیر ماه تصویب شد و سالروز تصویب این سند به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام گردید.

هم اکنون در جهان 214 میلیون معتاد وجود دارد که 14 میلیون نفر از آنها به هروئین و کوکائین معتاد هستند دکتر محمد رضا یزدان نیاز، متخصص آنستزی، اولین درمانگر اعتیاد به روش سایکدلیک با داروی گیاهی ایبوگین در ایران دلائل عدم پیشرفت مبارزه با موا دمخدر در ایران را با قدس آنلاین مطرح نموده است.

آیا می توان گفت سیاست های ستاد  مبارزه با مواد مخدر در ایران کارساز بوده است؟                           

 طبق تعهداتی که در سازمان ملل متحد برای همه اعضایی که برای ریشه کنی مواد مخدر تلاش می کنند ایران  نیز باید امکانات درمان و بهبودی را به صورت حداکثری  برای معتادان فراهم نماید زیرا  در آخرین بند تعهد نامه بین المللی به صراحت به این مطلب اشاره شده  که ما می دانیم که نمیتوانیم مواد مخدر را به شکل کلی ریشه کن کنیم بنابراین لازم است تا با سعی و تلاش فراوان و برنامه ریزی های صحیح ما  از رواج بیشتر مواد مخدر پیشگیری کنیم

مسئول پیگیری تخلفات برای اجرا نشدن ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر صادره در 1385 کیست

متاسفانه چنین به نظر می رسد سیاست های دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر برخلاف رویه دیگر کشورهای جهان بوده است .

ادامه مطلب ...