دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

در چهار ماهه نخست سال جاری مرگ ۹۳۹ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر

مرگ ۹۳۹ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر

ایلنا: در چهار ماهه نخست سال جاری ۹۳۹ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، از کل تلفات مواد مخدر در این مدت ۸۳۸ نفر مرد و ۱۰۱ نفر زن بودند.

مرگ ۹۳۹ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد افزایش یافته، این آمار در چهار ماهه ابتدایی سال قبل ۹۳۷ نفر بوده‌است.

  در چهار ماهه نخست امسال استان‌های تهران با ۲۴۰، خراسان رضوی با ۱۲۲ و اصفهان با ۶۲ بیشترین و استان‌های بوشهر با سه، آذربایجان غربی و گلستان با چهار و خراسان جنوبی و مرکزی با پنج کمترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر را داشته‌اند. همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت هیچ مورد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر نداشته است.
۳. ۵۴ درصد تلفات اعتیاد ناشی از مسمومیت حاد
بر اساس این گزارش بیشترین متوفیان سوءمصرف مواد مخدر تحت تأثیر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده‌اند به نحوی که آمار تلفات ناشی از مسمومیت حاد در چهار ماهه نخست امسال ۵۱۰ نفر (۴۶۴ مرد و ۴۶ زن) بوده‌است که۳. ۵۴ درصد از کل تلفات اعتیاد را در بر می‌گیرد.
پس از مسمومیت حاد عوارض مصرف طولانی با ۲۹۵ (۲۵۷ مرد و ۳۸ زن) و مصرف روانگردان‌ها با ۱۳۴ فوتی (۱۱۷ مرد و ۱۷ زن) در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر قرار دارند.
بیشترین تلفات مربوط به تیر ماه است
در سال جاری بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در تیر ماه ثبت شده در این ماه ۲۷۳ نفر بر اثر سوءمصرف مواد جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۴۲ نفر مرد و ۳۱ نفر زن بودند.
در سال جاری کمترین آمار تلفات اعتیاد با ۱۹۹ فوتی مربوط به فروردین ماه است.