دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

آمار وزیر کشور از تعداد ‌معتادان در ایران : 1.5 تا 2 درصد مردم کشور به اعتیاد مبتلا هستند.

آمار وزیر کشور از تعداد ‌معتادان در ایران

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 1.5 تا 2 درصد مردم کشور به اعتیاد مبتلا هستند.
  

عبدالرضا رحمانی‌فضلی لحظاتی پیش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب از گرایش جوانان به سمت اعتیاد جلوگیری کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه 1.5 تا درصد از مردم ایران مبتلا به اعتیاد هستند، افزود: 98 درصدی که سالم هستند باید احساس مسئولیت کنند و به مسئولان مربوطه کمک کنند تا اعتیاد را از جامعه ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: در سطح جهانی از میان افرادی که مصرف مواد مخدر را کنار می‌گذارند تنها 20 درصد آنان موفق می‌شوند و 80 درصد دیگر دوباره به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در کشور ایران تنها 15 درصد معتادان موفق به ترک مواد مخدر می‌شوند و 85 درصد باقی‌مانده دوبار در دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار می‌شوند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: مبنای کار پیشگیری آگاهی دادن به مردم است و آگاهی دادن با تکیه بر نظام رسانه‌ای صورت می‌گیرد که در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وزیر کشور افزود: در زمینه پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش می‎‌تواند نقش تعیین‌کننده داشته باشد که در راستای ارائه مشاوره‌های لازم به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان کمک کند و بر این اساس در نظام آموزشی باید به نقش مشاور توجه بیشتری شود.

دبیر ستاد کل مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر مبارزه با سرشاخه‌های مواد مخدر افزود: بیشتر افرادی که مبتلا به ایدز و هپاتیت هستند را افراد معتاد تشکیل می‌دهند که این برای کشور زنگ خطر است.

این مسئول با اشاره به دو محله مهدیه در شهرکرد و نقنه در شهرستان بروجن که بیشتر از سایر مناطق استان چهارمحال و بختیاری با مشکل قاچاق مواد مخدر مواجه هستند، بیان داشت: در این زمینه باید مقابله جدی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.