دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

55 درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است

55 درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده موضوع اعتیاد را یکی از آسیب ها و چالش های مهم کشور و خانواده ها دانست و گفت: 55درصد طلاق ها در کشور ناشی از این معضل اجتماعی است.
  
آفتاب :
شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران در یاسوج افزود: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 10درصد معتادان در کشور نیز زنان هستند.

وی با به بالابودن آمار افراد معتاد متاهل اشاره کرد و گفت:: این امر روند افزایشی و بروز آسیب های اجتماعی برای خانواده ها بویژه کودکان را در پی خواهد داشت.

مولاوردی توسعه متوازن و تقسیم عادلانه منابع و فرصت ها را درحوزه زنان وخانواده بویژه در مناطق و استان های کمتر برخوردار از رویکردهای مهم دولت یازدهم و معاونت اعلام کرد.

وی از مهمترین برنامه ها و شعارهای راهبردی دولت یازدهم را تامین و ارتقا سرمایه اجتماعی، تحقق امنیت و اخلاق در حوزه فرهنگی وثبات و آرامش اقتصادی و سیاسی در جامعه ذکر کرد.

مولاوردی یادآور شد:در دولت گذشته توجه چندانی به سمن ها (تشکل های مردم نهاد) به عنوان کانون های مهم مدنی و اجتماعی نمی شد و تا حدودی دچار بحران هویتی شده بودند.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: هم اکنون هویت یابی و استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد یکی از راهبردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی ، اقتصادی ،سیاسی و حتی فرهنگی است.

وی تاکید کرد: روی کارآمدن دولت یازدهم در شرایطی بود که کشور با مشکلات متعدد و چالش های اساسی در ابعاد مختلف دچار شده بود.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: بی ثباتی و ناآرامی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور و رکود بی سابقه از جمله مهمترین مشکلات و آسیب های مهم کشور در قبل از شروع دولت یادزهم بود.
مولاوردی افزود: تمامی برنامه ها، شعارها و اهداف تعیین شده از سوی رییس جمهوری و دولت یازدهم یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.