دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

سن اعتیاد به سیزده سال کاهش یافته است

فرماندار سیروان:

سن اعتیاد  به سیزده سال کاهش یافته است

سن اعتیاد به 13 سال کاهش یافته است
فرماندار سیروان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، متاسفانه سن اعتیاد تا 13 سال پایین آمده است.
  

به نقل از  سیروان نوین ، مراد یگانه، فرماندار سیروان در کارگاه ارتقاء سطح سلامت کارکنان دولت در این شهرستان اظهار کرد: امروزه اعتیاد به  مواد مخدر بعنوان مهمترین آسیب کشور ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گستردگی و میزان شیوه به اعتیاد به یک اپیدمی در جامعه تبدیل شده است، افزود: متاسفانه اعتیاد به مواد مخدر دامنگیر اکثر خانواده ها شده و بایستی در مقابل این موضوع همه احساس مسئولیت کنند.

فرماندار سیروان گفت: بر اساس آمارها،  خیلی از معتادین به مواد مخدر باسواد هستند، و خیلی از این افراد حتی دارای مدارج علمی بالای هستند.

وی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از چهار آسیب عمده دنیا دانست، ادامه داد: متاسفانه تجارت مواد مخدر بعنوان یکی از چهار منبع درآمد در جهان می باشد و شبکه های بزرگ و مخوفی پشت تجارت مواد مخدر هستند.

این مسئول بیان کرد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی از مواد مخدر است بطور مثال حدود 40 تا 50 درصد از طلاق ها در کشور بخاطرمواد مخدر می باشد.

یگانه بر ضرورت پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: در بحث اعتیاد به مواد مخدر باید برنامه های پیشگیرانه با تکیه بر برنامه های فرهنگی و اجتماعی، آگاه سازی و آموزش ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، متاسفانه سن اعتیاد تا 13 سال پایین آمده است.