دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

مصرف ماده مخدر شیشه ایرانی(افدرون ) بیشتر از کریستال متامفتامین سبب بروز بیماری پارکینسون و سایکوز می شود

چرا مصرف ماده مخدر شیشه ایرانی(افدرون ) بیشتر از مصرف کریستال متامفتامین سبب بروز بیماری پارکینسون و سایکوز می شود

چرا مصرف ماده مخدر شیشه در ایران  بیشتر از مصرف مخدر متامفتامین در خارج از کشور باعث ایجاد جنون و دیوانگی می شود

در ساخت مخدر شیشه ایرانی از چه مواد شیمیایی استفاده می شود ؟

پرمنگنات پتاسیم در ساخت مواد مخدر غیر قانونی مصرف می شود

حدود یک سال قبل مقاله ای در اینترنت منتشر شد که در ان ذکر شده بود که تحقیقات جدید در کانادا نشان می دهد که سوء مصرف متامفتامین خطر ابتلا به پارکینسون را تشدید می کند (توجه تشدید می کند )

در ان زمان من بابت این مسله بسیار ناراحت شدم زیرا من در چندین مقاله درباره اثرات مخدر شیشه ایرانی در ایجاد بیماری پارکینسون چند سال قبل تر از کانادایی ها در وبلاگ فوبوس مقاله ای نوشتم بودم که بعد ها به علت حذف وبلاگ فوبوس حدود 5000 پست من از بین رفت و از مقالات من درباره اثرات منگنز در ماده مخدر شیشه فقط یک لینک باقی ماند

دانشمند کانادایی جهت کار آموزی دکتر یزدان نیاز پذیرفته می شود

که در ان به طعنه نوشته بودم که بابا این همه توی کانادا خرج کردند تازه به نتیجه من رسیده اند

من در ایران با معتادان زیادی برخورد کردیم که دچار پارکینسون و سایکوز هستند و همه هم مخدر شیشه می کشند اما چرا این هم دیوانه و روانی با مخدر شیشه در ایران زیاد است ؟؟

اولین بار زمانی متوجه این مسله شدم که در اوئل دهه 80مادر ی فرزند خود را برای ترک دادن اورده بود وقتی ماده مصرفی شیشه را از جوان گرفتم و دیدم کمی به بنفشی می زند یک لیوان اب برداشتم و ان را درون اب انداختم و دیدم اب بنفش شد

و بلافاصله متوجه شدم که در ساخت مخدر کریستال شیشه از ماده پرمنگنات پتاسیم استفاده شده است

به خوبی می دانستم تنها ماده مخدری که با پرمنگنات پتاسیم Mno4kساخته می شود افدرون (متکاتینون ) است زیرا خودم در ازمایشگاه سالها قبل افدرون را ساخته بودم

ماده مخدر افدرون چرا ایجاد پارکینسون می کند

یکی از رایجترین مخدرهای کریستالی شکل مورد استفاده در کشور روسیه و لیتوانی و افریفا و ایران افدرون است

افدرون به راحتی با قرص های OTCکه بدون نسخه می توان از داروخانه می توان خرید ساخته می شود مهمترین این قرص ها قرص پزودوافدرین است

با اکسید کردن پزودوافدرین ماده مخدر کریستالی شکلی ساخته می شود که به آن افدرون می گویند

در سال 2005 گزارشات زیادی از کشور روسیه و لیتوانی دیده می شود که در ان ذکر شده است که تزریق وریدی افدرون در بین معتادان 25 تا 40 ساله منجر به بروز بیماری پارکینسون شده است

بیماری پارکینسون در سنین بالای دیده می شود و در این بیماری سلول های که ماده دوپامین می سازند و در مسیر سیستم حرکتی اعصاب هستند از بین می رود

نشانه ها ی پارکینسون شامل لرزش درزمان استراحت، ناتوانی در شروع حرکت عضلات (akinesia)، سفتی منجر به حرکت عضله تشنجی یا overamplified پس از شروع به، و از دست دادن تعادل (بی ثباتی پاسچرال). عدم تعادل وضعتی است

اثرات پرمنگنات پتاسیم در ساخت مواد مخدر غیر قانونی

پرمنگنات پتاسیم شامل دو ماده پتاسیم Kو منگنز MNO است و به عنوان یکی از مواد شیمیایی برای ساخت مخدر ها به خصوص مخدر متکاتینون (افدرون ) استفاده می شود

اثرات مضر مغزی مصرف شیشه ایرانی (افدرون ) بیشتر از کریستال متامفتامین است

باقی ماندن املاح منگنز در مخدر شیشه ایرانی (افدرون ) باعث بروز ضایعات عصبی و مغزی و از بین رفتن هوش و بیماریManganism می شود

بیماری منگنزیم چیست

استنشاق منگنز باقی مانده در ماده مخدر شیشه ایرانی(افدرون ) موجب ایجاد بیماری منگنزیم Manganismمی شود

در ابتدا معتاد دچار تحریک پذیری و عصبانت و اختلال در خلق و خو می شود در ادامه مصرف طولانی مخدر شیشه ایرانی معتاد دچار لرزش در زمان استراحت و علائمی مشابه با بیماری پارکینسون می شود

علائم مسمومیت با منگنز در انسان

مهمترین تاثیر منگنز بر دستگاه تنفس و مغز است.

علائم مسمومیت با منگنز شامل توهم، فراموشی و آسیبهای عصبی است. همچنین منگنز باعث بیماری پارکینسون، و آب آوردن ریه ها و برونشیت میشود. اگر مردان برای مدت زمان زیاد تحت تاثیر منگنز قرار گیرند، ممکن است توانایی جنسی خود را از دست دهند.
سندرمی که بر اثر عملکرد منگنز در بدن انسان اتفاق می افتد دارای علائمی مانند شیزوفرنی، کسالت، ضعف عضلات، سردرد و کم خوابی است

منگنز معتاد به مخدر شیشه و کراک را در قبر هم راحت نمی گذارد

باقی ماندن املاح منگنز در اجساد معتادان به دو ماده مخدر شیشه ایرانی و کراک باعث می شود که اجساد این معتادان در قبر زودتر متلاشی شده و بسوزد

در بررسی های که انجام دادم ابتدا مسله تکلیس شدن(ذغال شدن ) اجساد معتادان به کراک را مورد توجه قرار دادم بعد ها متوجه شدم که سرعت سوختن و ذغال شدن اجساد معتادان به مخدر شیشه ایرانی(افدرن ) به خصوص قسمت سر انها هم غیر طبیعی است و سرعت ذغال شدن و خاکستر شدن سر این معتادان هم به علت باقی ماندن منگنز و سوختن ان با چربی بسیار بیشتر از عادی است

ساخت شیشه ایرانی (افدرون ) با وایتکس

درباره ساخت شیشه ایرانی با وایتکس یک پست هست ولی در مورد عوارض وایتکس باقی مانده و ترکیبات هیپوسولفیت سدیم بعدا یک پست کامل می نویسم