دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

بی‌بند و باری و فساد و فحشا مواد مخدر و الکل در دانشگاه‌های امریکا / تصاویر

 

بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

 

فحشا 11 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

اعمال ناشایستی همچون روابط جنسی نامشروع، استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی، مهمانی‌های غیر اخلاقی شبانه، رفتارهای خشونت‌آمیز و تعداد دانشجویان اخراجی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در دانشگاه‌های آمریکا داشته است.

دانشگاه‌های آمریکا تنها نماد علم و دانش نیستند، رشد فساد جنسی و اخلاقی در دانشگاه‌های این کشور باور کردنی نیست.

تا صحبت از دانشگاه‌های آمریکا می‌شود تصویری از تکنولوژی‌ها و اختراعات پیچیده در ذهن آدمی شکل می‌گیرد، فارغ از اینکه سهم آمریکا در دانش بشری به آن اندازه هم که تصور می‌شود نبوده و نیست.

در سراسر دنیا دانشگاه‌ها نقش بسزایی در پرورش و شکل‌گیری شخصیت دانشجویان دارند. طبیعی است شخصیت دانشجو متاثر از فضای دانشگاه و جو حاکم بر آن خواهد بود.

اگر فضای دانشگاه غیر اخلاقی باشد و دانشگاه مروج بی‌بند و باری‌های جنسی و رفتارهای غیر اخلاقی باشد، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان یک چنین دانشگاهی با این قبیل رفتارها خو می‌گیرند و در تبیین و ترویج این رفتارها و اقدامات نقش آفرینی خواهند کرد.

موسسه “Princeton Review”در رتبه‌بندی که اخیرا اعلام کرد، دانشگاه “آیوا” را با حدود ۱۲۶هزار دانشجو، از لحاظ برگزاری “پارتی‌های دانشجویی” به عنوان “فاسدترین دانشگاه آمریکا” معرفی کرده است.

این رتبه بندی بر اساس تعداد بار فروشی‌های محوطه دانشگاه و تعداد “پارتی‌های غیر اخلاقی” که بر گزار می‌شود صورت می‌گیرد.

فحشا 12 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

در این گزارش آمده است حدود ۷۵ درصد از دانشجویانی که در این پارتی‌ها شرکت می‌کنند بیش از حد معمول “مشروبات الکلی” مصرف می‌کنند.

رییس این دانشگاه در رابطه با مصرف بیش از اندازه الکل توسط دانشجویان در این دانشگاه اذعان کرد: “تلاش می کنیم فرهنگ حاکم بر این دانشگاه را اصلاح کنیم و از دانشجویان خواسته‌ایم در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نکنند”.

در تحقیق موسسه Princeton Review بیش از ۱۲۶ هزار دانشجو مورد مطالعه قرار گرفت و بطور متوسط در هر دانشگاه از ۳۳۳ نفر درباره رفتار دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری پارتی‌ها دانشجویی سوال شد.

فحشا 16 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

۲۸ درصد از دانشجویان در آمریکا مورد “تجاوز جنسی” قرار می‌گیرند

علی رغم اینکه دانشگاه‌ها از ارئه آمار مربوط به تجاوز جنسی و “رسوایی‌های اخلاقی” خودداری می‌کنند ولی یافته‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۸ درصد از دانشجویان دختر در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. “تجاوز به عنف” در دانشگاه‌های آمریکا و عدم ارائه گزارش صحیح در این خصوص به مسئله جدی در این کشور تبدیل شده است.

بر اساس گزارش “وزارت دادگستری آمریکا”، از هر ۴ دختر دانشجو ۱ نفر مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند ولی کمتر از ۵ درصد از این تجاوزها به منظور برخورد به مراکز قضایی گزارش می‌شود.

فحشا 9 1024x682 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

بر اساس گزارش روزنامه “USA Today” از سال ۲۰۰۲ به بعد حدود ۶۱ درصد از قربانیان تجاوز جنسی کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند و ۲۹ درصد هم از این افراد زیر ۱۱ سال بوده‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که عده زیادی از نوجوانان در آمریکا قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و در واقع فعالیت‌های افراد منحرف به لحاظ جنسی در آمریکا بسیار زیاد است.

“بارداری‌های ناخواسته” در بین دانشجویان آمریکایی

آمار بالای “حاملگی‌های ناخواسته” در آمریکا هزینه‌های زیادی به جامعه این کشور تحمیل می‌کند. دولت آمریکا سالانه بیش از ۱۲ میلیارد دلار برای مقابله با حاملگی‌های ناخواسته و تبعات آن هزینه می‌کند. دلیل بسیاری از این حاملگی‌ها آموزه‌های فرهنگ منحط حاکم و آزادی جنسی مطلق است. اکثر “دانشجویان دختر” در دانشگاه‌های آمریکا در طول دوران تحصیل با چندین نفر روابط

جنسی برقرار می‌کنند و به همین خاطر حدود ۱۲ درصد از این دانشجویان حاملگی‌های ناخواسته را تجربه می‌کنند.

فحشا 5 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

دانشجویان دختر آمریکایی به دلیل داشتن “روابط جنسی آزاد” دائما  از “باردار شدن” نگران هستند و در صورتی که “تست حاملگی” در آن‌ها مثبت باشد تنها راه برای فرار از این لکه ننگی که دامان آن‌ها را فرا گرفته است، “سقط جنین” است.

سقط جنین در آمریکا امری عادی بحساب می‌آید

فحشا 10 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

در آمریکا سالانه یک میلیون و صد هزار مورد “سقط جنین”اتفاق می‌افتد و بیش از ۵۱ درصد از این سقط جنین در زنان زیر ۲۵ سال رخ می‌دهد. با توجه به بازه سنی زنانی که سقط جنین را تجربه می‌کنند دانشجویان درصد قابل توجهی از این تعداد را به خود اختصاص می‌دهند.

در تصویر زیر “رگیس ارانیو”Rgis Eannarino””یک فعال حقوق بشری را مشاهده می‌کنید که در مقابل مرکز “سقط جنین ویرجینیا” پلاکاردی را بدست گرفته است که در آن نوشته شده است “برای پایان سقط جنین دعا کنید”.

فحشا 13 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

این درحالی است که بسیاری از دانشجویان از سقط جنین برای فراهم شدن زمینه “روابط جنسی آزاد” حمایت می‌کنند. در این میان هم برخی نیز به بهانه حمایت از “اختیار” زن نسبت به پذیرش مادری، از سقط جنین حمایت می‌کنند. بارها در آمریکا تلاش شده تا قوانینی برای مبارزه با سقط جنین به تصویب برسد ولی طرفداران “بی‌بند و باری جنسی” مانع از تصویب قوانینی از این دست

شده‌اند.

مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در بین دانشجویان

مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا به یکی از دغدغه‌های اصلی در این کشور تبدیل شده است. یکی از علل اصلی جرائمی که در محیط دانشگاهی رخ می‌دهد مصرف مشروبات الکلی است.

فحشا 14 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

والدین دانشجویان در آمریکا وقتی با اخبار و آمار و ارقام مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا مواجه می‌شوند، تبعات این فاجعه اسف‌بار آن هم در محیط علمی را با نگرانی دنبال می‌کنند. “دانشگاه ایندیانا” در اقدامی پیشگیرانه از والدین دانشجویان فعلی و دانش آموزانی که در سال‌ آتی وارد دانشگاه خواهند شد درخواست کرده است که به فرزندان خود درباره تبعات مصرف بیش از حد مشروبات الکلی هشدارها و اخطارهای لازم را بدهند.

مصرف بیش از حد الکل توسط دانشجویان باعث افزایش میزان رفتارهای جنون آمیز، افزایش هزینه‌های تحصیلی و افت آموزشی می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده ۴۵ درصد از دانشجویان از مصرف‌کنندگان قهار الکلی به حساب می‌آیند یعنی بطور متوسط در ماه پنج بار الکل آن هم به مقدار زیاد مصرف می‌کنند.

فحشا 15 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

مطابق گزارش “مجله سلامت” از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ حوادثی که در نتیجه خشونت‌های ناشی از مصرف الکلی و بدمستی منجر به مرگ می‌شود ۹ درصد افزایش یافته است.

۸۷ در صد از دانشجویان در این تحقیق گفته‌اند “تهیه مشروبات الکلی” بسیار آسان است. بسیاری از دانشجویان مشروبات الکلی را از بارفروشی محوطه دانشگاه و یا از پارتی‌هایی که برگزار می‌شود تهیه می‌کنند. نزدیک به ۵۰ درصد از خشونت‌های جنسی که در محیط دانشگاه رخ می‌دهد بعد از مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد. ۱۴ درصد از دانشجویان بعد از مصرف مشروبات الکلی مرتکب “آمیزش جنسی نامشروع” می‌شوند.

فحشا 1 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

از عوارض دیگر مصرف مشروبات الکلی در محیط‌های دانشگاهی آمریکا این است که بعد از مصرف مشروبات الکلی دانشجویان به اموال عمومی دانشگاه آسیب می‌زنند، درگیری‌های بین فردی در بین دانشجویان زیاد می‌شود و مزاحمت‌ها برای دیگر دانشجویان و سلب آرامش از آن‌ها مشاهده می‌شود. افرادی که در حوالی دانشگاه زندگی می‌کنند از سر و صدا، سبعیت و مستی دانشجویان دائم گلایه می‌کنند.

گزارش‌های پلیس حاکی از آن است که آخر هفته‌ها (روزهای شنبه و یک‌شنبه) در اکثر دانشگاه‌ها غوغائی برپاست. بی بندباری‌های بیش از اندازه در پارتی‌های شبانه، سر و صدای موزیک و دانشجویان مست که با انجام اعمال شنیع و خشونت‌های رفتاری همه ساکنین محل را عاصی کرده‌اند از بر نامه‌های دانشگاه‌ها است.

فحشا 17 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

خشونت‌های جنسی نیز در نتیجه مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا بسیار مشهود است و مصرف الکل انگیزه‌های جنسی، رفتار خشونت آمیز در فرد مصرف کننده را تقویت می‌کند و همچنین باعث می‌شود فرد قربانی به دلیل مستی و اختلال ذهنی هیچ گونه کنترلی بر رفتار خود و فرد متقابل نداشته باشد.

“وسایل پیشگیری از بارداری رایگان” در دانشگاه‌های آمریکا

از آنجایی که بی‌بند و باری‌های جنسی فضای دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است. لاجرم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و بخصوص ایدز برنامه‌های مختلفی در دانشگاه‌های آمریکا به اجرا گذاشته می‌شود. یکی از این برنامه‌ها “دسترسی آسان” به وسایل پیشگیری از بارداری رایگان است.

هر ساله اعضای یک کمپین با نام “Great American Condom Campaign” یک میلیون عدد وسیله پیشگیری از بارداری رایگان از نوع تروجا را در محیط‌های دانشگاهی رایگان توزیع می‌کنند. اعضای این گروه ضمن توزیع این وسایل به دانشجویان توصیه می‌کنند که تنها یک بار “آمیزش جنسی” بدون محافظت‌های پیشگیرانه برای انتقال بیماری‌های مقاربتی و ایدز و یا بارداری دختران دانشجو کافی است. گفتنی است عواقب بی بند و باری‌های جنسی برای دختران دانشجو بیش از پسران است چرا که آن ها علاوه بر بیماری‌های مقاربتی؛ سقط جنین و بارداری‌های ناخواسته را نیز تجربه می‌کنند.

با این همه کنترل “بیماری‌های مقاربتی” در دانشگاه‌های آمریکا بدلیل “تعدد و تنوع روابط جنسی نامشروع” دانشجویان بسیار سخت است.

بطور متوسط هر دانشجو دختر و یا پسر آمریکایی بطور همزمان با سه نفر رابطه جنسی دارد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بیماری “ایدز” یکی از اصلی‌ترین دلیل مرگ در میان افراد زیر ۲۵ سال در آمریکا است. از هر چهار نفر که به بیماری ایدز دچار می‌شود یک نفر زیر ۲۲ سال است.

اکنون نوعی تقابل و تضاد بین نهادهایی که در راستای سلامت جنسی چه در محیط دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه فعالیت می‌کنند با مسوولین دانشگاه بوجود آمده است. از یک طرف عده‌ای با آموزش مسائل جنسی معتقدند با سقط جنین، بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی مقابله می‌کنند و از طرف دیگر برخی از مسوولین دانشگاهی نیز بر این باورند که توزیع رایگان و آشکارای وسایل پیشگیری از بارداری در محیط‌های دانشگاهی به نوعی دامن زدن هر چه بیشتر به فضای غیر اخلاقی دانشگاه‌ها است و به ترویج بی‌بند و باری‌های جنسی کمک می‌کند.

نمونه‌ای از پارتی‌های غیر اخلاقی دانشجویی

به گزارش دیلی‌میل؛ یکی از پارتی‌هایی که با حضور ۶۰ هزار دانشجو در سواحل تگزاس برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین “پارتی دانشجویی در جهان” لقب گرفته است. دانشجویان در این پارتی با تبلیغات آژانس‌های گردشگری از سراسر “ایالت تگزاس” بدور از چشم والدین در ساحل به میگساری و عیاشی می‌پردازند.

فحشا 2 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

برخی از دختران و پسران دانشجو در این پارتی‌ها سر از بیمارستان در می‌آورند

فحشا 3 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

برای رسیدگی به مسمومیت‌های الکلی و سوء اثر قرص‌های روانگردان و مواد مخدر یک بیمارستان سیار ۳۲ تختی هم در محل برگزاری این پارتی با حداکثر ظرفیت خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

فحشا 4 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

فقط در عرض یک روز بیش از ۶۰ نفر از جمله ۱۵ نفر که قرص اکستازی مصرف کرده بودند در این بیمارستان تحت مراقبت بودند.

فحشا 6 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

جرائم مختلف نتیجه مستقیم پارتی‌های ساحلی

بر اساس گزارش نهادهای امنیتی تگزاس در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مورد رانندگی در حالت مستی، ۹۴۰۰ مورد تخلف از سرعت مجاز ثبت شد و بیش از ۴۰۲ نفر به علت ارتکاب جرائم مختلف در این پارتی توسط پلیس دستگیر شدند.

آنچه که در این میان والدین دانشجویان را بیش از هرچیز نگران‌تر می‌کند استقبال مقامات دولتی از این پارتی‌ها است که با توجیه صنعت توریسم هر چه بیشتر بر رواج این قبیل بی بند و باری‌ها دامن می‌زنند.

اعتیاد به مواد مخدر و الکل در بین دانشجویان آمریکایی در مقایسه با همسالان عادی ۲۲ درصد بیشتر است

روزنامه “یو.اس.ای.تودی” در گزارشی می‌نویسد “تقریبا نصف دانشجویان در آمریکا و نزدیک به ۵٫۴ میلیون نفر از دانشجویان تمام وقت بیش از حد مجاز از مشروبات و مواد مخدر استفاده می‌کنند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط “مرکز ملی مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر” در دانشگاه کلمبیا صورت گرفت، از سال ۱۹۹۳ به بعد مصرف “مواد مخدر”، بخصوص “ماری‌جوانا” در بین دانشجویان به شدت افزایش یافته است. در این مطالعه معلوم شد “اعتیاد به مواد مخدر و الکل” در بین دانشجویان در مقایسه با همسالان عادی ۲۲ درصد بیشتر است. در این میان میزان اعتیاد به دانشجویان سفید پوست نسبت به سایر ن‍‍ژادها بیشتر است.

فحشا 8 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

بر اساس یافته‌های این تحقیق شمار دانشجویانی که در ۲۰ روز یک بار ماری جوانا مصرف می‌کنند از ۱٫۹ درصد در سال ۱۹۹۳ به ۵ درصد درسال ۲۰۱۱ رسیده است. علاوه بر این درصد دانشجویانی که از مواد مخدر دیگر مانند “کوکائین” و “هروئین” استفاده می‌کنند از ۵٫۴ درصد در سال ۱۹۹۳ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

“دونالد هاروارد” ریس دانشکده “Bate”در دانشگاه “Maine”معتقد است “مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در دانشگاه نشان‌گر آن است که دانشجو با محیط آکادمیک و فعالیت‌های علمی بیگانه است. من فکر می‌کنم همه روسای دانشگاه از این مسئله آگاهند و این معضل اپیدمی است که اکثر دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است”.

علت بی بند و باری‌های اخلاقی در دانشگاهای آمریکا

رسوایی‌های اخلاقی و تعرض جنسی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف آمریکا یکی از چالش‌های اصلی مردم این کشور است.

حال باید گفت سهم و نقش دانشجویان در این همه بی‌بند و باری تا چه اندازه است؟

فحشا 7 بی‌بند و باری و فساد و فحشا در دانشگاه‌ها/ تصاویر

دانشگاهی که در محیط آن بار فروشی وجود دارد، مصرف مشروبات الکلی و بدنبال آن وقوع خشونت‌های جنسی در محیط این دانشگاه امری دور از انتظار نخواهد بود.

فضای نشاط و روحیه در دانشگاه‌های آمریکا با تعداد پار‌تی‌هایی که برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ولی سوال اینجاست ماحصل پارتی‌های مختلط شبانه به غیر از بارداری‌های ناخواسته و تعرض جنسی چه چیز دیگری می‌تواند باشد؟

همیشه یک اصل علی-معلولی در پس وقوع هر پدیده‌ای وجود دارد و برای انجام هر عملی محرکی لازم است. این محرک می‌تواند فرد را به سمت انجام رفتاری اخلاقی و غیر اخلاقی سوق دهد. بنظر می‌رسد بسیاری از رفتارهای غیر اخلاقی که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا از خود بروز می‌دهند در نتیجه “دام‌های روانی” است که قبل از ورود دانشجویان گسترده شده است و بسیاری از دانشجویان ناخواسته در دام این تله‌ها می‌افتدند و بعد از ارتکاب به اعمال غیر اخلاقی از نتایج و تبعات فاجعه بار آن آگاه می‌شوند.

پس از گرفتاری در این دام‌ها تشخیص خوب و بد سخت خواهد بود چرا که فرد به لحاظ روانی درحالت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل به راحتی تن به کارهای غیر اخلاقی خواهد داد.

به جرات می‌توان گفت رفتاری که از دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا سر می‌زند متاثر از فضایی است که زمینه وقوع آن از قبل توسط دانشگاه و بطور کلی جامعه آمریکا فراهم شده است. 

چهار نفر به اتهام ادم ربایی و قطع الت تناسلی یک فروشنده ماری جوانا در امریکا بازداشت شدند 

چرا دولت امریکا فروش و مصرف ماری جوانا را آزاد و قانونی کرد - مشاوره ... 

ماری جوانای اسلامی به داد بیماران مسلمان می رسد (کانابیدیول Cannabidiol)