دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

رئیس جمهور ایران حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی گفت :هیچ فیلتری بهتر از افکار عمومی نیست این دولت برای آشتی امده است

رئیس جمهور ایران حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی امشب گفت

هیچ فیلتری بهتر از فرهنگ عامه نیست

این دولت به دنبال اشتی است و می خواهد با همه اشتی کند

در پایان مصاحبه ایشان گفت

مردم حماسه بزرگی را افریدند مردم امید افریدند مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم خواهد بود  

مردم در سایت ها با بیان زیبای خود گفتند روحانی متشکریم

من با کلام خود خواهم گفت مردم من از همه شما متشکرم

دولت نظرش این است که هیچ فیلتری بهتر از افکار عمومی مردم نیست. فیلم خوب و هنر خوب. وقتی فیلمی ساختند که مردم نرفتند ببینند و بی اعتنا شدند، آنها فکر خود را می کنند. من نمیگویم در بحث فرهنگی نباید قانون داشته باشیم، اتفاقا باید قانون شفاف داشته باشیم اما مداخلات دولت باید به حداقل برسد. باید به انجمن های فرهنگی و صنفی اعتماد کنیم. خود آنها صلاحیتشان از کارمندان دولت که بخواهند دخالت کنند بیشتر است. البته باید با هم تعامل کنیم. باید فضای مناسب برایشان ایجاد کنیم. این دولت خلاصه دنبال آشتی است با همه. دولت در گذشته با کارشناسان فاصله گرفته بودید. دیدید در سازمان مدیریت قفل شد. میخواهیم درش را باز کنیم. امروز می بینید که دولت با فضای فرهنگی آشتی کرده. دولت می خواهد با دانشجویان هم آشتی کند. ما یک فضای رقابتی خوب در فرهنگ باید ایجاد کنیم. مردم ما خواهان کالای خوب فرهنگی هستند. مگر می شود مردم کالای خوب نخواهند؟ غذای روح است. نه اینکه به بخش فرهنگ کمک نکنیم، بلکه مداخله نمی خواهیم بکنیم. میخواهیم عادلانه کمک کنیم.

فضای امنیتی خیلی کمتر شده

  • فضای امنیتی خیلی کمتر شده اما یک سری مسائل هست که زمان لازم خود را می طلبد. همین انسجام و وحدت و نزدیک شدن جناح ها و تشکل ها، در عین رقابت و اختلاف نظر. همه باید کمک کنیم. هدف این باشد که دلها از کینه ها شسته شود. این کینه چیزی را حل نمیکند البته رقابت سالم مشکلی ندارد. هر کسی برود دنبال اهداف قانونی مدنظر خود. ما دنبال آزادی سالم و مسئولانه در جامعه هستیم. در عین حال کاری کنیم که آن نزدیکی و الفت حفظ شود. الان احساسم این است که مذاهب و ادیان و اقوام مختلف احساس آزادی بیشتری می‌کنند. هم روانی است این احساس و هم دولت واقعا مصمم است نسبت به اقوام و مذاهب و ادیان. این داستان حقوق شهروندی یک هدف بزرگش همین است. همه شهروندان ایرانی، هرکه تبعه این کشور است، حتی در خارج باید از حقوق شهروندی برخوردار شود. برای اینکه ایرانیها همه باید احساس کنند زیر یک چتر واحد هویت ایرانی و فرهنگ بلند ایرانی دارند زندگی میکنند. همه افتخارکنند به این هویت و فرهنگ ایرانی. و در سایه این افتخار بتوانند الفت و برادری و محبت خود را بیشتر کنند.
  • الحمدلله احیای اخلاق را هم شاهدیم. در پایان می خواهم از مردم خوب و عزیز تشکر کنم. می خواهم به مردم عزیز بگویم که ما این راه را با هم آغاز کردیم. آمدیم تا 24 خرداد 92 و مردم چه حماسه بزرگی آفریدند و بعد از اعلام نتیجه، در خیابان ها چه کردند، شادی آفریدند و امید آفریدند و تا امروز در کنار دولت بودند. به مردم عزیز می گویم ما کنار هم خواهیم بود و با کمک مردم، دولت مسیر را ادامه میدهد و انشاءالله تا پایان کار در کنار هم خواهیم بود. من سپیده را می بینم. سپیده ای که منجر به صبح روشنایی خواهد بود. من توسعه را برای سالهای آتی کشور به خوبی می بینم. ما کشور بسیار بزرگ و غنی هستیم. دومین منابع گازی و چهارمین منبع نفتی دنیا اینجاست. شصت تنوع معدنی در این کشور است. از لحاظ نیروی انسانی و دانشمندان و فرهیختگان بسیار غنی هستیم و هسته‌ای فقط گوشه‌ای از آن است. مردم ما حتما آن صبح را خواهند آفرید. الیس صبح بقریب. مردم در سایت ها به بیان زیباشان گفتند روحانی مچکریم. من امشب می خواهم بگویم، مردم من از همه شما مچکرم

مصاحبه تلویزیونی امشب روحانی با 3 مجری