دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

صحبت کردن از عشق حال با مواد مخدر خطر زندانی شدن در پی دارد ؟

از قدیم گفتند وصف عیش نصف عیش
زندانی شدن یکی از خطرات صحبت درباره مزایای  مواد مخدر است
در زیر خبری را می خوانید که اصلا با تیتر ان همخوانی ندارد
معتادی در حال ترک اعتیاد که شربت متادونی و یا شیشه ای در خانه دارد و در وصف عشق حال با مواد مخدر در اینترنت عکس وافور منقل چاپ می کند و بعد پلیس او را به جرم تبلیغ و فروش مواد مخدر دستگیر می کند
 مسله در این است با این که این کار را کردند پس  وای بر من ؟؟؟
دستگیری عامل فروشنده مواد مخدر در فیس‌بوکرئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری عامل تبلیغ و فروش مواد مخدر در فیس‌بوک در شهرستان بجنورد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرگرد سهیل خاکشور امروز گفت: با رصد و پایش مستمر در فضای مجازی توسط مأموران پلیس فتا مشخص شد که فردی با ایجاد صفحه جعلی در یکی از شبکه اجتماعی، اقدام به بارگزاری مطالب و انتشار تصاویری با محتویات تحریک به استعمال مواد مخدر و روان گردان و آموزش آن می‌کند.
وی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران در جهت پیشگیری از وقوع این آسیب مراتب شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین بررسی‌های گسترده در فضای حقیقی و مجازی موفق شدند یک نفر متهم را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند.
سرگرد خاکشور یادآور شد: در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه متهم مقدار قابل توجهی مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌های انجام شده بزه انتسابی خود را پذیرفته و اذعان داشته که مدتی قبل معتاد به مواد مخدر تریاک بوده و در حال حاضر تحت درمان ترک اعتیاد بوده که اوقات فراغتش را در ساخت صفحه‌ای جعلی در شبکه اجتماعی فیس بوک و اقدام به انتشار مطالب و تصاویر تحریک آمیز مرتبط با آموزش تعدادی از مواد مخدر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه و مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در خصوص صفحه‌های جعلی در فیس بوک و آسیب‌های اجتماعی آن به همه شهروندان هشدار داد: امروزه تبلیغ و ترویج انواع مواد مخدر باعث شده تا روزانه افراد زیادی در دام آن گرفتار شوند به طوری که در فضای مجازی نیز اقدام به تبلیغ وترویج آن می‌کنند.
سرگرد خاکشور بیان داشت: مجرمان، قربانیان را به عنوان طعمه انتخاب و با این تفاسیر که برای رسیدن به اوج سربلندی و قدرت نیاز به مصرف مواد مخدر دارند با این توجیه جوانان این مرز و بوم را به چالش می‌کشانند که این میسر نمی‌شود مگر با اراده قوی جوانان و نظارت والدین بر عملکرد آنها در فضای مجازی.
این مقام انتظامی همچنین تاکید کرد: هموطنان هوشیاری کامل و ملاحظات امنیتی را در زمینه ورود به شبکه اینترنت این دنیای بی حد و مرز جهانی را بکار گرفته و با نظارت و آموزش افراد خانواده و فرزندان خود مواظب باشند تا خواسته و ناخواسته هدف طعم‌های این گرگ صفتان اینترنتی نشوند و در دام آنها نیفتند و گاها شریک جرم مجرمین نیز نشوند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: شهروندان هشدارها و راهکارهای پلیس فتا را جدی بگیرند چرا که استفاده از شبکه اینترنت نیز نیاز به فرهنگ سازی و استفاده صحیح از آن دارد و اینترنت گرچه در نگاه اول خیلی راحت و دسترسی به همه چیز را برای کاربران خود آسان جلوه می‌دهد ولی عدم آگاهی و استفاده نادرست و ورود بی هدف به آن موجب بروز مشکلات جدی شده و مسائلی غیرقابل جبران در زندگی را در پی خواهد داشت.