دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

متابولیسم و دفع مواد مخدر و داروهای اعصاب در افرادی که دارای ژن کم خونی داسی شکل هستند بسیار سریع است و تحمل ایجاد میکند

سلام آقای دکتر،من  ۱۷ سالمه از بندرعباس،من قبلا(۱۵ سالگی) با مصرف مواد هیچ اتفاقی در بدنم نمی افتاد مثلا اگه بنگ می کشیدم یا نیم لیتر عرق می خوردم یا متادون و ترامادول مصرف می کردم باز هم کاملا تو حالت عادی بودم و حتی ضربان قلبم هم تغییری نمی کرد تا اینکه با بنگ اوردوز کردم و سیستم مغزم تغییر کرد؛بعد از اون اتفاق من با مصرف بنگ و الکل و ترامادول و آلپرازولام کاملا وارد فاز می شدم اما هنوز از مصرفشان لذتی نمی بردم،تصمیم گرفتم برای لذت شیشه مصرف کنم چون شیشه افزایش میل جنسی دارد(البته بنگ هم افزایش بسیار شدید میل جنسی داشت اما من در نشئگی بنگ زود ارضاء می شدم)،اما با مصرف شیشه میل جنسی ام تغییری نکرد و باز هم مشکل زود انزالی وجود داشت؛با خودم گفتم:شاید اگر مخلوط الکل و مواد مصرف کنم نشئه بشوم،وقتی که مخلوط الکل و سیگار مصرف کردم اتفاق عجیبی افتاد؛همیشه نشئگی سیگار برای من ۲ ساعت بود اما آن روز من با سیگار ۶ ساعت نشئه شدم تا اینکه شیر خوردم و نشئگی سیگار خنثی شد(مثل اینکه تا وقتی نشئگی الکل بود نشئگی سیگار هم‌ادامه داشت)،به وسیله ی همین خاصیت من یه بار با مصرف بنگ ۱۸ ساعت نشئه کردم(دو بار الکل خوردم) و مشکل زود انزالی هم برطرف شده بود و با مصرف مخلوط الکل و شیشه میل جنسی ام بشدت زیاد شد و حتی وقتیکه نشئگی الکل تموم شد باز هم نشئه ی شیشه بودم و میل جنسی ام بالا بود و مشکل زود انزالی هم نداشتم.[آقای دکتر ادامه ی حرفم رو تو پیام بعدی براتون می فرستم چون با خودم گفتم اگه پیام زیاد طولانی باشه شاید شما اصلا حوصله نکنین پیامم رو بخونین و ازش بگذرین،در پیام بعدی به طور خلاصه می خوام بگم که:بدن من به طور ذاتی واکسن ضد اعتیاد تمام مواد افیونی و بعضی از مواد دیگه مثل آلپرازولام رو داره،شاید حرف من برای شما مسخره به نظر بیاد یا اینکه فکر کنین دارم سربه سرتون می ذارم ولی حقیقت اینه که من اگه مثلا بخوام یه بار ترامادول بخورم،بعد از اتمام نشئگی اگه صد برابر دوز اولیه هم مصرف کنم باز هم نشئه نمی شم و ضربان قلبم تغییری نمی کنه؛در ادامه بیشتر توضیح می دم

sickle cell anemia

سلام دوست عزیز شما احتمالا دچار آنمی داسی شکل (کم خونی سیکل سل ) یا حاوی ژن مخفی آن  هستید

 

 

 این فرم از کم خونی در جنوب ایران  بین افراد بومی رایج است در افراد مبتلا به آنمی داسی شکل کبد با سرعت بسیار زیاد مواد مخدر و گروهی از داروها  را متابولیسم و پاکسازی میکند و هر بار استفاده از یک ماده مخدر   یا دارویی انزیم خاصی را  در کبد بسیار فعال میکند  و ماده مخدر با دوز بالا روی افراد مبتلا به آنمی داسی شکل دیگر بی اثر میشود

برای اثبات این نظریه آزمایشی هست که گلبول های شما را در معرض اکسیژن کمتری قرار می دهند و فرم آن از دایره به شکل هلال ماه در می اید


نکته 

در طی سالها افرادی که در نواحی مالاریا خیز بودند گلبول آنها به شکل داسی شکل در امد این مسله یک دفاع در برابر بیماری مالاریا بود زیرا انگل مالاریا درون گلبول داسی شکل قادر به ایجاد بیماری نبود زمانی که دیوید لیوینگستون (یا لیوینگستن) کاشف سرچشمه رود نیل به آفریقا رفت دچار مالاریا شد در حالی که چهار سیاه پوست او را روی تخت روان با تب لرز به بیمارستان می بردند سیاهان در حال خنده بودند

Increased Clearance of Morphine in Sickle Cell Disease: Implications for Pain Management



METABOLISM OF OPIOIDS IS ALTERED IN LIVER MICROSOMES OF SICKLE CELL TRANSGENIC MICE