دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

کتاب تخیلی (مرگ در هفت دقیقه )

کتاب مرگ در هفت دقیقه یک کتاب  تخیلی درباره  رئیس جمهور ترکیه است .

در این کتاب می خوانیم که چگونه رئیس جمهور ترکیه با طراحی یک توطئه   ذیرکانه  و  از پیش تعین شده برای مقاصد شخصی و سیاسی خود یکی از دوستان روزنامه نگارش را که شخصی خارجی و متولد عربستان و ساکن امریکا بود را قربانی می کند و او را به مسلخ مرگ در سفارت عربستان سعودی می فرستد  .

در قسمتی از داستان می خوانیم 

اداره اطلاعات و امنیت ترکیه از یک ماه قبل از ورود خبرنگار(سوژه ) به داخل سفارت به وسیله چندین فرد که یکی از انها یک پیرزن نظافتچی و دیگری  مسئول تاسیسات سفارت بود در قسمت های مختلف سفارت عربستان در ترکیه وسائل جاسوسی شنود صوتی و چندین دوربین جاسوسی با برد زیاد و ضد پارازیت  وصل کرده بود .

سازمان اطلاعات ترکیه حتی دوربین های داخل سفارت را حک کرده بود . و در زیر زمین  سفارت که گمان می رفت شکنجه خبرنگار سعودی در ان انجام می شود  چندین دوربین بی سیم با برد طولانی قرار داده بود تا بتواند تصاویر و صدای خبرنگار عربستانی را در زمان شکنجه داشته بود بیچاره خبرنگار عربستانی نمی دانست  که رئیس جمهور ترکیه چه دامی برای او گسترده است .

در قسمت دیگری از داستان می خوانیم 

زمانی که رئیس جمهور در مرکزی نزدیک به سفارت عربستان همراه با رئیس کل اطلاعات امنیت و ضد اطلاعات ترکیه مشغول رویت تصویر و شنیدن صدای  شکنجه  خبرنگار عربستانی بود بعد از 5 دقیقه یکی از شکنجه گران به خبرنگار که بر رروی صندلی بسته شده بود و از گوشه لب چپش خون جاری بود گفت الان انگشت کوچکت را قطع می کنیم باید بگویی چه کسانی در دولت  سعودی نفوذی هستند وعامل ترور و طرح براندازی چه کسانی هستند  ما می دانیم لیست اسامی افراد نفوذی القاعده در دست تو  است .

در همین زمان رئیس اطلاعات ترکیه که به زبان عربی تسلط کامل داشت رو به رئیس جمهور کرد و گفت قربان اجازه می دهید وارد عمل بشویم می خواهند انگشتانش را یک به یک قطع کنند رئیس جمهور برگشت و به او نگاهی کرد و با لبخند گفت نه این طوری برای ما  بهتر می شود مرگ او برای ما و کشورهای هم پیمانمان  سودمند تر است .

در قسمت دیگر ی از داستان می خوانیم 

رئیس جمهور ترکیه برای بر قراری ارتباط با عناصر داعش و  ISS نیاز به استفاده از او داشت زیرا او قبلا خود دوست بن لادن و یکی از افراد القاعده بود.

اما بعد از کنفرانس ادلب  به این نتیجه رسید که مرگ او می تواند  هم برای ترکیه و هم متحدانش سودمند تر باشد و رازهای زیادی را که  فقط او می دانست و در اینده برایش مشکل ساز می شد همیشه در گور مخفی کند .

 پس شروع  به جمع اوری اطلاعاتی کرد که نشان می داد این خبرنگار سعودی مقیم امریکا مشغول طراحی یک کودتا و ترور بعضی از افراد خاندان ال سعود است اما می دانست با توجه به روابطه تیره ترکیه  با عربستان این اطلاعات باید از یک منبع مورد اعتمادتری به  سعودی ها ا داده شود و چه بهتر که سازمان اطلاعاتی امریکا  باشد ماموران اطلاعاتی ترکیه اخبار جعلی دال بر وجود افراد نفوذی القاعده در دولت سعودی و ارتباط انها با خبرنگار سعودی در ترکیه  را به قسمتی از سازمان جاسوسی  FSB (کا گ ب  سابق KGB) فرستاند دانسته به این مسله  که عوامل نفوذی موساد در این  قسمت سازمان باعث نشت اطلاعات ان  به موساد خواهد شد  و به زودی اطلاعات داده شده بر روی میز رئیس  موساد قرار می گیرد .

رئیس جمهور ترکیه  فکر کرد می تواند  سازمان جاسوسی موساد را فریب بدهد  اما غافل از اینکه بررسی های موساد نشان می داد که  تمامی اطلاعات رد بدل شده بین سازمان اطلاعاتی ترکیه و روسیه جعلی است اما نتانیا هو دانسته به این مسله به رئیس موساد دستور داد که اطلاعات فوق را تائید و برای سازمان سیا ارسال شود  تا حتما به دست عریها برسد  .

مسله شکنجه و قتل خبرنگار سعودی در سفارت ان کشور برای اسرائیل هم منافع بی شماری داشت .

 از کتاب مرگ در هفت دقیقه