دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

رونق فروش مانتو و تی‌شرت با طرح ماری‌جوانا در تهران ترفند جدید مافیای مواد مخدر در ایران

رونق فروش مانتو و تی‌شرت با طرح ماری‌جوانا در تهران 

  رواج فروش مانتو و تی شرت با طرح ماری جوانا نشان از ترفند جدید مافیای مواد مخدر در ایران دارد   

نقش برگ ماری جوانا بر روی لباس های فروخته شده نوعی تبلغ برای  رواج مصرف ماری جوانا  در بین جوانان در ایران است .  

این روزها در ویترین فروشگاه های زیادی در تهران می توان تی شرت و مانتوهایی را  دید که با نقش برگ ماری جوانا  طراحی و تولید شده اند.
علاوه بر این در خیابان‌های شهر هم جوانان زیادی دیده می شوند که با لباس هایی منقش به طرح  ماری جوانا در حال رفت و آمدند. گفتگو با برخی از آنها نشان می دهد که انتخابشان برای لباس آگاهانه بود و از طرفداران مصرف ماری‌جوانا هستند. برخی دیگر اما اطلاعی از طرح روی لباسشان ندارند و تنها به به دلیل «قشنگ» بودنش آن را انتخاب کرده اند.

این تبلغ در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده امریکا مصرف ماری جوانا را قانونی کرده است . 

انچه در پس  این تبلیغات است  ان است که جوانان در ایران فکر می کنند که هر ماده ای را که سبز رنگ است و به اسم ماری جوانا به انها می فروشند همان ماری جوانای بی ضرر و قانونی شده در امریکا است .

 غافل از اینکه  انچه در ایران به نام ماری جوانا می فروشند ماری جوانا طبی یا ماری جوانا گل است که   اثرات روانگردانی ان 7 برابر بیشتر  از برگ ماری جوانا است و مصرف این فرم ماری جوانا در امریکا غیر قانونی است 





ماری‌‌جوانا به عنوان ماده مخدر تفریحی، داروی درمانی و در برخی مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دارو بیشتر به صورت سیگار و گاهی به صورت خوراکی است. در حالت سیگار این گیاه را معمولا همراه با توتون یا به تنهایی در داخل کاغذ سیگار مصرف می‌کنند. از اوایل قرن بیستم در اغلب کشورهای دنیا محدودیت‌هایی قانونی در مورد استفاده و فروش ماری‌جوانا و دیگر محصولات گیاه شاهدانه وضع شده است.
 به گزارش سازمان ملل محصولات شاهدانه رایج‌ترین داروی غیرقانونی در دنیا هستند به طوری‌که ۴ درصد مردم دنیا به طور سالانه و ۰.۶ درصد به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند.»
 در تهران به طور متوسط هر گرم علف بین 3  تا 5 هزار تومان، بسته به نوع و جنس آن فروخته می شود، این مقدار برای تهیه یک نخ سیگار کفایت می کند و هر نخ سیگار هم جوابگوی نیاز سه نفر است. 
نویسنده
در حالی که شما بر روی همه این تی شرت ها و پیراهن ها عکس برگ ماری جوانا را می بینید که دارای 4 در صد ماده مخدر تی اچ سی است در عمل در ایران از نوعی ماری جوانا طبی به نام ماری جوانا گل (مخدر گل ) استفاده می شود که بین 24 تا 30 در صد ماده مخدر تی اچ سی دارد و فروش و مصرف ان در امریکا تابع ضوابط خاصی است و باید تحت نظر پزشک مصرف شود 

 در واقع مافیای مواد مخدر برگ ماریجوانا را نشان می دهد ولی گل ماری جوانا را  به جوانان ایرانی می فروشد 

  • بچه های شهرک غرب مواظب اثرات روانگردانی کاغذهای آغشته به روغن ماری جوانا (واکس گوش ) باشند
  • افزایش مصرف ماری جوآنا در سوئد
  • درمان اورژانس سایکوز حاد (دیوانگی) در مصرف کننده گان ماری جوانا گل (مخدر گل )
  • مخدر روانگردان paper line 2 چیست ؟
  • واکس گوش ماری جوانا از کلرادو امریکا تا شهرک غرب تهران ؟ Highly potent 'ear wax' marijuana