دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

در تهران فقط یک مرکز مختص پذیرش کودکان پسر معتاد زیر ۱۷ سال وجود دارد .

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران اعلام کرد:

یک مرکز برای نگهداری پسران معتاد در تهران

در استان تهران مرکزی برای نگهداری از کودکان پسر معتاد راه اندازی شده به طوری که در این مرکز ۵۱ کودک پذیرش شده اند که مواد مخدر گل، شیشه، تریاک، هروئین و متادول موادی بوده که این افراد مصرف می کرده اند.
فرزانه جوادی

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در تهران فقط یک مرکز مختص پذیرش کودکان پسر معتاد زیر ۱۷ سال است گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، فرزانه جوادی در نشست خبری که روز یکشنبه به مناسبت هفته کودک برگزار شد، افزود: در استان تهران مرکزی برای نگهداری از کودکان پسر معتاد راه اندازی شده به طوری که در این مرکز ۵۱ کودک پذیرش شده اند که مصرف مواد مخدر گل، شیشه، تریاک، هروئین و متادون موادی بوده که این افراد مصرف می کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ نفر از کودکان این مرکز دارای خانواده و ۵ نفر نیز خانواده نداشتند، گفت: ۴۶ نفر از آنها از مدرسه اخراج و ۵ نفر محصل، ۸ نفر بی سواد، ۷ نفر ابتدایی بودند.

جوادی با تاکید بر اینکه درمان کودکان معتاد حلقه مفقوده ای است که با توجه به مصرف مواد به  دنبال کاهش آن هستیم، اظهار داشت: در همین راستا در آبان ماه سال گذشته مرکزی را به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان برای پذیرش کودکان معتاد راه اندازی کردیم که در تهران نیز قرار است مراکز بیشتری تاسیس شود.

به گفته وی، در تهران فعلا مرکزی برای پذیرش دختران معتاد نداریم و تعداد  دانش آموزانی که مواد مصرف می کنند در پیمایش ملی اعتیاد گزارش شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: با توجه به شیوع مصرف مواد مخدر طرحی را در جهت پیشگیری از اعتیاد با توجه به نیازسنجی در هر منطقه آغاز کرده ایم که در این طرح وضعیت تحصیلی، آموزش، وضعیت خانواده و ... در نظر گرفته شده است و دانش آموزان به صورت گروهی در آن مشارکت دارند که از دوره های لازم برخوردار می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر