دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

سازمان جاسوسی سیا CIAبه فیدل کاسترو ال اس دی LSD داد تا او را دیوانه و روانی نشان دهد


سازمان جاسوسی سیا برای اینکه به مردم دنیا نشان بدهد که رهبر جدید  کوبا فردی روانی و دیوانه است در یک طرح توطئه امیز با استفاده از عوامل خود به فیدل کاسترو ال اس دی داد. 
فیدل کاسترو وقتی تازه به قدرت رسیده بود قرار شد در یک برنامه تلویزیونی که بطور مستقیم برای مردم کوبا و قسمتهای از امریکایی لاتین پخش می شد سخنرانی کند .  

ماموران سازمان جاسوسی سیا با کمک افراد نفوذی که در صدا و سیمای کوبا داشتند در زمانی که فیدل کاسترو  قبل از شروع برنامه  در استودیو  در اطاق گریم  بود توسط گریمور که از ماموران خریداری شده  سازمان سیا بود  با استفاده از اسپری موی سر حاوی  ال اس دی و پاشیدن ان به سر و صورت فیدل کاسترو او را  مسموم کردند .  

امریکایی فکر می کردند با این کار زمانی که کاسترو در حال سخنرانی است دچار توهم و هذیان می شود و چون برنامه تلویزیونی مستقیم است امریکا با اتکا به سخنان و رفتار کاسترو می تواند او را  به دنیا فردی دیوانه و روانی معرفی کنند  

  اما خوشبختانه این توطئه موفق نشد 

 زیرا  در همان ابتدای سخنرانی زمانی که که فیدل کاسترو پشت میکروفون قرار گرفت قبل از صحبت بعلت جذب زیاد ال اس دی دچار کاهش فشار خون و شوک شد و روی صحنه غش  کرد  ماموران  او را بلافاصله به بیمارستان منتقل  کردند و بار دیگر توطئه های  سازمان سیا خنثی شد