دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

آیا مصرف قرص آیزومکس ISOMAX (سویا ) و نوشیدن قهوه باعث بزرگ شدن و رشد فیبروم (میوم) رحم می شود

سلام و عرض ادب

من مشکل فیبروم دارم چندین ساله
ولی هیچ مشکلی باهاش ندارم
نه خونریزی نه درد
با اینکه در حال حاضر در حدود 4 ساله یائسه شدم ولی رشد فیبروم ادامه داره
خیلی کند و اهسته رشد داره
مثلا سالی دو یا 1 بار برم سونوگرافی نشون میده مثلا یه سانت رشد کرده شایدم کمتر
اینم بگم که من برای اینکه دچار گر گفتگی نشم از قرصهای ایزومکس استفاده میکنم
ایا این مکمل غذایی باعث رشد فیبرومها میشوند؟
ایا خوردن قهوه در هفته 3 بار باعث رشد فیبروم میشود؟
من در حدود 4 ساله هر روز یک قرص ایزومکس استفاده میکنم
ایا امکان داره از طریق هورمنهای گیاهی در ایزومکس فیبرومهای من بزرگ بشند؟
در حدود دو هفتست که مقداری دردهای شکمی و و درد در ناحیه کشاله رانهایم دارم ولی شدید نیست
دوبارهر فتم دکتر و سونو گرافی دادم
نتیجه سونو گرافی هست:
رحم دارای ابعاد بزرگتر از حد طبیعی هست 135x 50mm
ضخامت و نمای اندومتر در حد نرمال است 4mm
تصویر میوم 46x40mm در میومتر قدامی body رحم و میوم 35mm در میومتر خلفی body رحم رویت شد
در ادنکسها ضایعه فضا گیر solid یا cystic مشاهده نمیشود
در کلدوساک مایع ازاد مشهود نیست
لطفا منو راهنمایی کنید

جواب

Isomax Coated Tablet per Tablet

320 mg

Calcium  elemental

100 mg

Isoflavone 40%

50 mg

Magnesium elemental

200 IU

Vitamin D3

ایزومکس چیست ؟

ایزومکس یک قرص گیاهی حاوی ترکیبات استروژن گیاهی (فیتواسترژن) است که از گیاه سویا گرفته می شود و در زمان یائسگی به عنوان داروی مکمل برای کاهش علائم یائسگی استفاده می شود در بعضی از انواع تجاری ان ویتامین D و کلسیم نیز افزوده می شود

ماده اصلی موجود در سویا  فیتو استروژن   Genistein ژنیستئین  و  Diadzin دایدزین است

ایا مصرف قرص ایزومکس باعث بزرگ شدن فیبروم رحم می شود ؟

درست است که Genistein ژنیستئین یک استروژن  گیاهی است اما دارای اثرات دو گانه بر روی میوم رحم است اخرین تحقیقات نشان داده است که Genistein ژنیستئین  دارای اثرات ضد سرطانی بوده  و با بلوک کردن گیرنده های استروژن بر روی رحم و لوله ها از رشد فیبروم  در زنان یائسه جلوگیری می کند

از طرف دیگر ترکیبات جنستئین موجود در سویا با کاهش سطح  کلسترول می تواند در درمان فیبروم رحم موثر باشد

ایا خوردن قهوه باعث بزرگ شدن فیبروم رحم می شود ؟

خیر مصرف قهوه باعث برگ شدن فیبروم نمی شود

آیا داروی گیاهی و یا درمان دارویی برای فیبروم رحم وجود دارد

نوشیدنی ها و گیاهان موثر در کاهش رشد فیبروم رحم How to Shrink Fibroids Naturally

  • درمان فیبروم رحم با داروهای گیاهی (2) اثرات گیاه خار مریم Silibinin ( سیلیبین )بر روی متابولیسم استروژن
  • درمان طبی فیبروم رحم زیر 5 سانتیمتر با مکیدین پستان زنان Uterine Fibroids Treatment with breast sucking and Drug

    opium.site: آب جعفری بهترین دارو برای سقط جنین (اپیول ...

  • درمان میوم ها و فیبروم های رحمی با داروی گیاهی برگ گردو First discovery of the female sex hormone progesterone in a plant
  • عواملی که باعث تصیم گیری در مورد یک میوم رحمی (فیبروئید) می شود چیست ؟
  • Caffeine for Fibroma Treatment Information
  • Genistein may have value in uterine fibroids. | Body Charge ...

    Genistein suppresses spontaneous oviduct tumorigenesis ...