دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

زنی 32 ساله هستم که به تازگی ازدواج کردم اما در عکس رنگی از رحم نشان داده که لوله های رحمی من بسته است چرا !

زنی 32 ساله هستم که به تازگی ازدواج کردم اما در  عکس رنگی از رحم نشان داده که لوله های رحمی من بسته است چرا ! 

زنی 32 ساله هستم که به تازگی ازدواج کردم و خواهان فرزند می باشم در ازمایشات انجام شده (هیستروسالپنگوگرافی ) نشان داده شده است که لوله های من بسته است  با توجه به اینکه از زمان بلوغ تا کنون سابقه هیچ نوع عفونت تناسلی و مقاربت نداشته و حتی استشها هم نکردم جرا باید لوله های من بسته باشد . 

جواب  

ازدواج بعد از بلوغ  و در سنین جوانی  به علت تحریکات شدید جنسی در جوانی با انقباض رحم همراه است که باعث ایجاد مکش اسپرم  مردان می شود این امر باعث می شود که سرعت حرکت اسپرم  بسیار افزایش یابد و اسپرمی که باید بعد از 8 ساعت به تخمک برسد در کمتر از یک دقیقه به تخمک رسیده و احتمال بارداری افزایش بیابد ورود این اسپرم ها به داخل  لوله های رحمی و موادی که  در سر این اسپرم ها وجود دارد باعث باز تر شدن لوله های رحمی شده و  انقباض رحم در زمان نزدیکی و هورمون های مترشح شده در زمان برانگیختگی جنسی  نیز باعث بهبودی کار لوله های رحمی و بازتر شدن ان می شوند  عدم نزدیکی جنسی به مدت طولانی  و بی حرکت بودن لوله ها و عدم ایجاد مکش رحم در زنان میانسال  در طولانی مدت باعث ایجاد چسبندگی در لوله ای رحمی می شود