دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:مردم مواد مخدر جدید را نمی‌شناسند

علی کاییدی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:مردم مواد مخدر جدید را نمی‌شناسند

 

 


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از آمادگی این کمیسیون جهت انجام همکاری‌های بیشتر با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها به منظور پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: دانش امروز مردم در حوزه مواد مخدر جدید به اندازه کافی نیست و همین معضل سبب افزایش گرایش به مواد مخدر می‌شود.

 به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، علی کاییدی افزود: پسندیده نیست که جوان دانشجو ناآگاهانه درگیر اعتیاد شود و به دلایلی همچون کسب لذت آنی، افزایش تمرکز، لاغری و زیبایی به مواد مخدر روی آورد و عوارض و آسیب‌های فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر صنعتی باید بصورت هشداری و غیر مستقیم به دانشجویان ارئه شود.

وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی مردم جهت پیشگیری از اعتیاد گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، جبهه مبارزه با مواد مخدر هستند که خوشبختانه این مساله توسط مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر به درستی مورد توجه قرار گرفته است.

کاییدی ادامه داد: براساس آمارهای ارائه شده حدود یک و نیم میلیون معتاد در کشور وجود دارد که این افراد به احتساب خانواده‌‎هایشان شش میلیون نفر شده و در واقع به صورت مستقیم و غیرمستقیم جمعیت زیادی از کشور درگیر اعتیاد و عوارض ناشی از آن هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف‌های قانونی جامعه‌پذیر کردن معتادان بهبود یافته، گفت: جهت همکاری بیشتر در جهت پیشگیری از اعتیاد از طریق مجلس آمادگی کامل داریم.

کاییدی تاکید کرد، همیشه باید پیشگیری در اولویت قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نهادینه کردن پیشگیری از اعتیاد به صورت اساسی در دستور کار دستگاه‌ها نبوده و مساله مبارزه همیشه با جدیت انجام گرفته اما چون به این مساله به تناسب توجه نشده شاهد افزایش آمار اعتیاد در جامعه با وجود اقدامات انجام گرفته بوده‌ایم.

کاییدی گفت: اعتیاد به مواد مخدر با آسیب‌های بهداشتی، عفونی و اجتماعی همچون بیماری ایدز همراهی دارد، از این رو برای تامین سلامت جامعه موضوع پیشگیری حائز اهمیت است.