دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

مصرف کننده متادون و سرترالین هستم ایا می توانم برای موفقیت در امتحان ریتالین مصرف کنم

سلام جناب دکتر.درحال ترک تریاک با متادون(روزی 5سی سی)به صورت کاهش تدریجی آن هستم.اایا مصرف 5میلی گرم ریتالین برای امتحانی ک پبش رو دارم با سرترالین 100 ک از قبل طبق نسخه پزشک مصرف میکنم تداخل ایجاد میکند؟

 بزرگواری میکنید جواب بدید.ممنونم دکتر

سلام

 

 

مصرف سرترالین با ریتالین ممنوع است و عوارض زیادی دارد و این دو اثرات همدیگر را تقویت می کنند

متیل فنیدیت ممکن است قند خون و اثرات سرترالین را افزایش دهد. .  مصرف ریتالین با سرترالین ممکن است  باعث سندرم سروتونین شودو شخص  را دچار علائمی مثل   گیجی، توهم، تشنج، تغییرات شدید فشار خون، افزایش ضربان قلب، تب، تعریق بیش از حد، لرز و یا تکان دادندست پا ، تاری دید، اسپاسم ماهیچه  یا سفتی عضلات ، لرزش، عدم هماهنگی اندام ها ، گرفتگی معده، تهوع، استفراغ، و اسهال کند  

Combinations - Zoloft (Sertraline) + Ritalin ...

SSRI antidepressants potentiate methylphenidate (Ritalin ...

Ritalin oral Interactions with Other Medication - WebMD