دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

یک استاد دانشگاه: علل اعتیاد در کشور باید ریشه یابی شود/ نبود تفریح و شادی تنها دلیل بروز اعتیاد نیست ‏

یک استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه علل اعتیاد در کشور باید ریشه یابی شود، گفت: اگر موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن به درستی حل نشود باید هزینه‌های بیشتری را در جهت کاهش اعتیاد و عوارض ناشی از آن بپردازیم.
روح اله عالمی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: مبارزه جدی با اعتیاد و مواد مخدر را باید از طریق خانوده و آموزش و پرورش انجام داد، بنابراین برای این موضوع باید اقدامات اساسی در آموزش والدین، معلمان و کتب درسی داشت تا بتوانیم شاهد کاهش اعتیاد در کشور در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باشیم.

وی گفت: مهمترین نهاد آموزشی بعد از خانواده، آموزش و پرورش است. اگر موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن به درستی حل نشود باید هزینه‌های بیشتری را در جهت کاهش اعتیاد و عوارض ناشی از آن بپردازیم. در بسیاری مواقع در صورتی که فرد زیر 18 سال در مدرسه و خانواده به درستی و به میزان لازم آموزش ببیند در برابر نارسائی‌ها و هنجارها به طور ایجابی پاسخگو خواهد بود.


مهمترین علل اعتیاد جوانان و ناهنجاریهای اجتماعی فعلی در ایران مربوط به تغذیه در زمان شیر خوارگی است

 تعریف علمی شادی در زندگی چیست .و چه تفاوتی با هورمون لذت دارد و ارتباط انها با طول عمر و سلامت انسان چگونه است

رواج بیشتر اعتیاد به ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) و فحشا به علت ...

بی‌بند و باری و فساد و فحشا مواد مخدر و الکل در دانشگاه‌های امریکا ...

سایت دکتر یزدان نیاز مشاورپزشکی درترک و درمان اعتیاد به مواد مخدر ...

چرا فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر 360 تایی است ( ستاد ...

  • افزایش 360 درصدی کشفیات مواد مخدر دراستان مرکزی/ و سالیانه 360 لینک 360تایی از ستاد مبارزه با مواد مخدر (دایره بسته مواد مخدر )
  • رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: امسال 360 آشپزخانه مخدر صنعتی را نابود کردیم
  • جمع‌آوری 360 معتاد ولگرد خیابانی طی دو روز در شیراز
  • افزایش 360 درصدی کشف مواد مخدر در استان مرکزی
  • فعالیت 360 مدرس برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس

  • استاد سابق دانشگاه تهران ادامه داد: اگر به موضوع آموزش‌های پیشگیرانه توجه نکنیم در غیر این صورت مجبوریم عوارض را دائما تحمل کرده و هزینه‌های گزافی را بپردازیم. زمانی که شرایط استفاده از وسایل ورزشی و تفریحی برای همگان یکسان نباشد و اقدامات ایجابی اندک باشد قطعا اعتیاد نه تنها کاهش نیافته بلکه با افزایش همراه می‌شود. البته نبود تفریح و شادی تنها دلیل ایجاد اعتیاد نیست و این مسئله و دلایل آن بسیار پیچیده است.

    این صاحب نظر فکری با تاکید بر اینکه علل اعتیاد در کشور باید ریشه یابی شود، گفت: پیش از این نیز اعتیاد آسیب شناسی شده و تحقیقاتی در مورد آن انجام گرفته است که لازم بوده از نتایج آنها در زمان کنونی نیز بهره‌مند شد. عدم آموزش صحیح و لازم، به خوبی توجه نکردن به نقش آموزش و پرورش و خانواده از علل اعتیاد محسوب شده که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

    عالمی خاطر نشان کرد: همه باید بپذیریم که ماجرای اعتیاد و مواد مخدر را باید به صورت ریشه‌ای حل کرد وگرنه در مرحله عوارض ناشی از اعتیاد و برخورد با آن باقی می‌مانیم.
    وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولین و مردم شاهد کاهش اعتیاد و این بلای خانمان سوز در جامعه باشیم.

    منبع خبر: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر94.11.01