دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

مصرف ماده مخدر گل در ابتدا سرعت حرکت اسپرم ها را در ساعت اول کاهش می دهد

از سال 1392 وقتی بیماری که ماده مخدر گل مصرف می کرد به مطب مراجعه می کرد و معتقد بود این ماده گیاهی و بدون ضرر است  من هم می گفتم برو و یک آزمایش اسپرم کانت و یک سونوگرافی از کبد بدهد.

از همان ابتدا می دانستم که ماده مخدر گل به علت وجودماده ای به نام اسپرمیدین با میزان زیاد ابتدا سرعت حرکت اسپرم ها را کاهش می دهد اما   روی تعداد اسپرم ها اثری ندارد  در واقع  در مصرف کوتاه  مدت ابتدا باعث  کاهش سرعت حرکت اسپرم  در ساعت اول و ایجاد اشکال غیر طبیعی در اسپرم ها شده  و در طولانی مدت  باعث کاهش اسپرم ها و عقیمی می شود.

 

 

به خاطر دارم که حتی  یکی از بیماران که دوست دختری داشت و ماده مخدر گل را ترک کرده بود با دوست  دخترش  شرط کرد تا زمانی که او حامله و بچه دار نشود با او ازدواج نمی کند 

حالا بعد از چندین سال محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که مصرف مخدر گل باعث کاهش اسپرم و عقیمی می شود.

خواستم به این محققین اعلام کنند یک تحقیقی هم درباره شیوع زیاد کبد چرب در  بین مصرف کننده گان ماری جوانا بکنند انها هم به همان نتایج ما خواهند رسید .

مسله جالب دیگر اینکه مصرف کراتنین  و مکمل های بدنسازی  در باشگاه های ورزشی و بدنسازان  همراه با مصرف ماده مخدر گل   کاهش سرعت حرکت اسپرم  در ساعت اول و ایجاد کبد چرب را بیشتر  تسریع می کند


تست خون برای عدم اعتیاد به مخدر گل و آزمایش اسپرم کانت از نامزد خود بگیرید


۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - با ظهور ماده مخدر ماری جوانا پزشکی (به قول علف بارهای ایران مخدر گل ) در 30 ... مثلا اسپرمیدین ظرف مدت کوتاهی اسپرم های مصرف کننده گان مخدر گل را .