دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

درمان عوارض اضطراب و حملات پانیک در مصرف کننده های ماری جوانا (مخدر گل )

سلام اقای دکتر 
من چندین ساله که مطالب شما رو دنبال میکنم و از طرفداران شما هستم . 
من حدود ۱۱ ساله که مصرف کننده حشیش و ماری جووانا هستم . 
ولی الان دیگه خسته شدم . میشه گفت از مشکلات فرار کردم به سمت این مواد . ولی بعد از گذشت این همه سال ، اذیتم میکنه خیلی شدید . بهم اضطراب شدید میده و حملات پانیک دست از سرم بر نمیداره . دستم به دامنتون . خواهش میکنم کمک کنید . من کسی غیر از شما نمیشناسم.

 

 

سلام 

ابتدا باید بپرسم آیا شما هنوز ماری جوانا (مخدر گل )مصرف میکنید یا آنرا ترک کرده اید .

ابتدا باید  ذکر کنم آنچه در ایران به عنوان ماری جوانا فروخته میشود برگ های گیاه ساتیوا  نیست بلکه فرمی از ماری جوانا تراریخته است که هم ترک آن مشکل است هم عوارض جانبی آن همچون اضطراب حملات پانیک و تشویش  عدم تمرکز بی هدفی و بی انگیزه شدن به زندگی می دهد و ممکن است تا سالها بماند .

متاسفانه دیده شده است گروهی که در یک آنزیم کبدی به نام  CYP3A4 در کبد و روده اختلال دارند و کسانی که بیشتر گروه خونی زیر گروه O هستند مثل گروه های خونی A و یا B که یکی از والدین آنها دارای  گروه خونی  oاست بیشتر. دچار  عوارض مصرف ماری جوانا گل میشوند . این گره در آنزیم دیگری در مغز به نام مت comt نیز اشکال دارند

حدود دهه 1960 اکثر مردم جهان به خصوص  هیپی ها از ماری  جوانا ساتیوا  استفاده و بعدا به راحتی قطع مصرف میکند در صورتی که امروز با ورود مدیکال ماریجوانا  که در ایران  به آن مخدر گل میگویند و  با  نام ماریجوانا به فروش میرسد شاهد عوارض طولانی مدت ترکیب تتراهیدروکانابینول و اسپرمیدین هستیم .

1، اگر ترک کرده اید از دستورات پست زیر این پست به همراه 10 میلی گرم  پروپرانول هر 8 ساعت استفاده کنید 

2. اگر هنوز ترک نکرده اید  اعلام کنید تا لینک  پست های مربوط به ترک ماری جوانا برایتان نوشته شود.