دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

اثرات زیر نویس و تبلیغات بر روی تصاویر تلویزیونی بر روی سلامت انسان چیست .

امروزه در اکثر کانال های تلویزیونی شاهد این مسله هستیم که در زیر تصاویر پخش شده خطوط رونده اطلاع رسانی و یا در اطراف تصاویر تبلیغات مختلف ظاهر می شوند .

تاکنون هیچ گونه تحقیقاتی درباره اثرات این گونه تبلیغات در جهان انجام نشده است اما از نظر  فیزیولوژی چشم  حرکات ناگهانی چشم به پائین و بالا یا تعقیب نوشته های رونده زیر تصاویر با ارسال دایم تحریکات نوری به چشم همانند بازی های کامپیوتری امکان بروز بیماری های عصبی و سرگیجه و بیمارهای تشنجی را افزایش دهد.

چه بهتر است دانشمندان و  اساتید مربوط در ایران در این زمینه تحقیقاتی را انجام دهند و جزو اولین افرادی باشند که اثرات اینکونه تبلیغات را در جهان اشکار کنند .