دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

راه های درمان حملات پانیک و اضطراب و حواس پرتی بعد از مصرف مخدر گل (ماری جوانا طبی )

سلام آقای دکتر من متاسفانه حدود 3ماه پیش فقط یکبار مصرف مخدر گل رو داشتم که حالم بد شد و راهی بیمارستان شدم و الان بعد حدود 3 ماه که پانیک وضربانم بالا بود الان بهترم خداروشکر اما یه حالت حواس پرتی و ضربان قلب بالایی دارم درمانم چیه؟به روانپزشک هم مراجعه کردم که اول هالوپردول آلانزاپین بیپردین و زولپیدم تجویز کرد بعد بوپروپیون نورتلیتولین و رسپردون و الان هم فقط همون ریسپردون هستش میشه کمک کنین بهتر شم ؟

 

 

سلام

ابتدا باید ذکر کنم درمان عوارض ناشی از مصرف مخدر گل به تنهایی با استفاده از داروهای ضد اضطراب و توهم  به طور کامل موثر نمی باشد و فقط علایم را کاهش می دهد ولی به طور کامل درمان صورت نمی گیرد.

 کاهش وزن روزه داری ورزش و سونا حذف چربی از رژیم روزانه  و مصرف داروهای گیاهی می تواند به مراتب موثر تر باشد ابتدا یک سونوگرافی از کبد انجام بدهید وجود کبد چرب گرید یک یا دو و یک نوع اختلال در انزیم های مغزی و کبدی باعث باقی ماندن دلتا 9 تتراهیدروکانابینول در مغز می شود و استفاده از داروهای شیمیایی  ممکن است مدتی علایم پانیک را کم و یا از بین به برد اما دیده شده است  عوارض مصرف مخدر گل می تواند ماه ها یا سالها بعد دوباره  بازگشت  کند زیرا خروج ماده دلتا 9 تتراهیدروکانابینول از مغز بسیار کند و گاهی سالها طول می کشد و شخص ممکن است بعد از سالها با خوردن یک غذای چرب دوباره دچار بازگشت این حملات شود

این علایم در افراد با گروه خونی o بیشتر دیده می شود

با توجه به اینکه مورد شما بارها جواب داده شده است به لینک های زیر مراجعه کنید

من یه غلطی کردم گل کشیدم و پانیک میشم.پروپرانول میتونه کمک کنه؟ یا دارو های ضد اضطراب؟

درمان حملات پانیک (ترس ) و افسردگی بعلت مصرف ماده مخدر گل (ماری جوانا طبی )