دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

لطفا دولت دستور بدهد روز عاشورا بعضی از رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر باز باشند

من از کودکی تا امروز هر سال در روز عاشورا غذای نذری امام حسین (ع ) را می خوردم  و حتی یک  مقاله علمی  درباره اثرات معجزه اسای غذای نذری امام حسین (ع)نوشته ام 

Miracle of Imam Hussain Food - علم شناخت مواد مخدر و روان ...

معجزات غذای نذری امام حسین(ع) و سلامتی و نشاط

اثرات طبی حضور در مراسم عزاداری ماه محرم بر روی افزایش بهداشت جسم و روح و روان انسان (قسمت اول )

در چند سال اخیر میزان نذری در روز عاشورا کمتر و کمتر می شود و صف  نذری ها  طولانیتر

 

 

 

برای اولین بار در عمرم این سال نتوانستم نذری بگیرم  البته یکی از اقوام ما هئیتی دارد اما چون  چند سال است ادرس منزلم تغییر کرده و  هئیت ما بسیار دور است نتوانستم  انجا رفته و نذری بگیرم  به خودم گفتم  اطراف محل مسکونی خودم حتما جایی  را پیدا خواهم کرد .

از خانه که بیرون امدم می دانستم زنم منتظر غذای نذری است و امروز در خانه پخت پزی در کار نیست . با ماشین گشتم گشتم  اما نسبت به سال های قبل  محل های  توزیع غذای  نذری بسیار کم و صف های بسیار  طولانی چند  کیلومتری داشت که اگر  در ته صف می ایستادم یا غذا تمام می شد یا ساعت 3 و4 اخرش کمی ته دیگ یک قاشق قیمه سهم ما می شد 

در برگشت به خانه هر چه گشتم دیدم هیچ غذاخوری باز نیست  حتی خواربار فروشی ها بسته است .بلاخره مغازه ای پیدا کردم دو تا کنسرو تن خریدم به خانه بردم 

با توجه به  اینکه هر سال  میزان توزیع غذای  نذری کم کمتر می شود از دولت جمهوری اسلامی تقاضا دارم دستور بدهد  روز عاشورا چند رستوران و آشپزخانه بیرون بر  در 4 نقطه تهران باز باشند تا افرادی مثل من بروند یک قیمه و قرمه سبزی بخرند و به خانه برده و بگویند نذری گرفتیم .

 تا پیش  خانواده  شرمنده نشوند 

نگرشی بر عرفان های جدید بر اساس مدل هشت مدار آگاهی eight-circuit model of consciousness تیموتی لیری (1)